Auteur Topic: Capcode import tool  (gelezen 5809 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Poelie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Capcode import tool
« Gepost op: 30 december 2010, 17:08:28 »
Het forum is weer terug  :D
In de tijd dat het forum offline was heb ik niet stilgezeten ik heb een discriminantor uitgang op mijn AR-3000A gemonteerd.
Pwd geïnstalleerd en perfect ontvang ik alle codes!! alleen nu wil ik ook de filter.ini vullen en om alles met de hand te doen terwijl het al bestaat vind ik iets te veel werk.
Op de site http://www.p2000.bommel.net/manual.php staat een link naar de Capcode import tool.
Helaas is de link plat en kan ik het programma nergens vinden  :(  is er iemand die mij een complete filter.ini wil sturen of het capcode import programma?
Alvast bedankt!!!

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Capcode import tool
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2010, 18:11:26 »
Je hebt een berichtje (PB)

Met vriendelijke groet,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcode import tool
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2010, 19:19:35 »
Citaat van: "Poelie"
Het forum is weer terug  :D
In de tijd dat het forum offline was heb ik niet stilgezeten ik heb een discriminantor uitgang op mijn AR-3000A gemonteerd.
Pwd geïnstalleerd en perfect ontvang ik alle codes!! alleen nu wil ik ook de filter.ini vullen en om alles met de hand te doen terwijl het al bestaat vind ik iets te veel werk.
Op de site http://p2000.bommel.net/manual.php staat een link naar de Capcode import tool.
Helaas is de link plat en kan ik het programma nergens vinden  :(  is er iemand die mij een complete filter.ini wil sturen of het capcode import programma?
Alvast bedankt!!!

Je hebt in ieder geval niet stilgezeten. Laat even weten of alles gelukt is. De "goeroe" op het gebied van PDW, Peter Hunt is ook weer aanwezig en voor problemen kan je hem altijd om raad vragen.

Offline Poelie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Capcode import tool
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2010, 19:47:08 »
Gelukt is het zeker!!!
P2000 ontvangst gaat prima en zelfs andere pocsag frequenties geven al resultaat!! erg mooi om te zien..
Ik wil ook nog even aan de gang met AIS ontvangsten aangezien ik in Den Helder woon zou ik toch wat moeten ontvangen!!
Momenteel krijg ik op die frequenties niet meer dan een ruis signaaltje om de 20 seconden.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Capcode import tool
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2010, 20:23:17 »
Citaat van: "Poelie"
Gelukt is het zeker!!!
P2000 ontvangst gaat prima en zelfs andere pocsag frequenties geven al resultaat!! erg mooi om te zien..
Ik wil ook nog even aan de gang met AIS ontvangsten aangezien ik in Den Helder woon zou ik toch wat moeten ontvangen!!
Momenteel krijg ik op die frequenties niet meer dan een ruis signaaltje om de 20 seconden.

Voor AIS moet je wel Shipploter hebben.
Dan valt er hier in Den Helder genoeg mee te kijken.

Offline Poelie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Capcode import tool
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2010, 20:47:37 »
Citaat van: "Erik"
Citaat van: "Poelie"
Gelukt is het zeker!!!
P2000 ontvangst gaat prima en zelfs andere pocsag frequenties geven al resultaat!! erg mooi om te zien..
Ik wil ook nog even aan de gang met AIS ontvangsten aangezien ik in Den Helder woon zou ik toch wat moeten ontvangen!!
Momenteel krijg ik op die frequenties niet meer dan een ruis signaaltje om de 20 seconden.

Voor AIS moet je wel Shipploter hebben.
Dan valt er hier in Den Helder genoeg mee te kijken.

Shipplotter heb ik de 21 dagen probeer versie. helaas doet hij vrij weinig. hoelang duurt het bij jou voordat er een signaal voorbij komt?

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Capcode import tool
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2010, 22:01:13 »
Citaat van: "Poelie"
Citaat van: "Erik"
Citaat van: "Poelie"
Gelukt is het zeker!!!
P2000 ontvangst gaat prima en zelfs andere pocsag frequenties geven al resultaat!! erg mooi om te zien..
Ik wil ook nog even aan de gang met AIS ontvangsten aangezien ik in Den Helder woon zou ik toch wat moeten ontvangen!!
Momenteel krijg ik op die frequenties niet meer dan een ruis signaaltje om de 20 seconden.

Voor AIS moet je wel Shipploter hebben.
Dan valt er hier in Den Helder genoeg mee te kijken.

Shipplotter heb ik de 21 dagen probeer versie. helaas doet hij vrij weinig. hoelang duurt het bij jou voordat er een signaal voorbij komt?

Ik gebruik een Icom MXA-5000 aangesloten op de 9 pins compoort van een PC.
Binnen 1 minuut staan er minimaal 10 schepen op het scherm.
Je kan onder in het midden zien dat er data ontvangen wordt door een oplopend cijfer.

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: Capcode import tool
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2010, 18:34:10 »
Op de site http://www.p2000.bommel.net/manual.php staat een link naar de Capcode import tool.
Helaas is de link plat en kan ik het programma nergens vinden  is er iemand die mij een complete filter.ini wil sturen of het capcode import programma?

Heb inderdaad ook dat probleem is er iemand die mij dr ook aan kan helpen?

Offline Poelie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Capcode import tool
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2011, 13:08:23 »
Citaat van: "Erik"
Ik gebruik een Icom MXA-5000 aangesloten op de 9 pins compoort van een PC.
Binnen 1 minuut staan er minimaal 10 schepen op het scherm.
Je kan onder in het midden zien dat er data ontvangen wordt door een oplopend cijfer.

Ik heb een AOR 3000A met een standaard antenne.
De discriminator uitgang van de scanner heb ik op de geluidskaart vervolgens stem ik af op de juiste frequentie, echter na 30 min heb ik nog niets ontvangen.
Ook de cijfers lopen niet op. PWD werkt wel perfect moet ik soms een andere instelling maken??
Of komt het door de antenne ik denk dat ik hemelsbreed 4KM van zee zit dus dat zou toch moeten werken?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcode import tool
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2011, 13:49:25 »
Citaat van: "Poelie"
Of komt het door de antenne ik denk dat ik hemelsbreed 4KM van zee zit dus dat zou toch moeten werken?

Met een buitenantenne moet het zeker lukken. Binnen met een rubberen helicalantenne wordt het al moeilijk. Voor weinig geld kan je als je een beetje handig bent met materiaal van de bouwmarkt zelf een goede buitenantenne maken. Goede coax (antennekabel om je antenne met de scanner te verbinden) en pluggen hebben ze daar niet, maar dat is bij de vakhandel weer wel te koop.

Offline Poelie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Capcode import tool
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2011, 13:55:10 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Poelie"
Of komt het door de antenne ik denk dat ik hemelsbreed 4KM van zee zit dus dat zou toch moeten werken?

Met een buitenantenne moet het zeker lukken. Binnen met een rubberen helicalantenne wordt het al moeilijk. Voor weinig geld kan je als je een beetje handig bent met materiaal van de bouwmarkt zelf een goede buitenantenne maken. Goede coax (antennekabel om je antenne met de scanner te verbinden) en pluggen hebben ze daar niet, maar dat is bij de vakhandel weer wel te koop.

Ga ik dat binnenkort proberen!! thanx voor de info