Auteur Topic: Hamcom modem en Windows >98  (gelezen 4453 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Toontje

  • Gast
Hamcom modem en Windows >98
« Gepost op: 21 april 2004, 09:08:02 »
Hallo allemaal.

Is het zo dat alleen PDW niet werkt met een Hamcomm modem onder Windows 2000 en hoger? Of is het zo dat het hele Hamcomm gebeuren het niet gaat doen.
Ik heb een laptop met Windows 98 speciaal voor de scanner, maar ik zit te denken om hem te upgraden naar Windows 2000.
Welke problemen ga ik tegen komen? Gaat mijn Hamcomm modem het nog steeds doen en moet ik alleen voor PDW een ander alternatief kiezen?

Of maar gewoon op Windows 98 blijven? Want met de geluidskaart heb ik nog nooit iets goeds uit de scanner/PC gekregen.

Ton.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2004, 13:31:49 »
Citaat van: "Toontje"
Is het zo dat alleen PDW niet werkt met een Hamcomm modem onder Windows 2000 en hoger?

Dat klopt, het draait alleen onder W95, W98 en ME.

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2004, 14:47:51 »
Misschien dat je wel kunt opgraden als je ergens op het web een Windows 98 simulator vind.... ik raad je aan op 98 te blijven...

Freek.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2004, 16:06:13 »
Citaat van: "THE_GAME_MEN!"
Misschien dat je wel kunt opgraden als je ergens op het web een Windows 98 simulator vind.... ik raad je aan op 98 te blijven...

Je kunt in XP wel een W98 omgeving simuleren, maar XP blijft de baas over de compoorten en staat de manier waarop PDW met de compoort om gaat helaas niet toe.

Groeten, Peter.

Toontje

  • Gast
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2004, 16:16:22 »
Maar is het PDW dat niet werkt onder Windows 2000 of het modem? Want als het PDW is, zoek ik daar wel een ander programma voor. Als het het modem is wat niet werkt, dat werkt het met geen enkel programma en kan ik inderdaad beter op Win98 blijven.

Ton.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2004, 16:22:51 »
Het is het modem dat niet werkt onder W2000 en hoger. Uit ten treure beschreven in de diverse onderwerpen op dit forum.

Toontje

  • Gast
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2004, 16:27:13 »
OK, bedankt!

Ik heb her en der op het forum gezocht, maar iedereen heeft het over PDW dat het niet doet. Vandaar mijn vraag. Sorry.  :?

Ik blijf dus lekker op Windows 98.

Dank,

Ton.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Hamcom modem en Windows >98
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2004, 18:06:33 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het is het modem dat niet werkt onder W2000 en hoger. Uit ten treure beschreven in de diverse onderwerpen op dit forum.

Toch niet goed gelezen dan denk ik, want het gaat om de manier waarop de compoort wordt aangesproken. Het modem spreekt de compoort niet aan, dat is slechts een passief stuk hardware. De software spreekt het modem aan, of eigenlijk, bekijkt de data die vanuit het modem de compoort binnen komt.

Er wordt immers gesproken over het aanpassen van PDW en/of de driver, het modem zal vast en zeker prima werken onder XP.

Groeten, Peter.