Auteur Topic: antenne vraag  (gelezen 2129 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline d.hagen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
antenne vraag
« Gepost op: 27 april 2012, 21:46:34 »
als ik de antenne plug met de massa verbind met de ontvanger hoor ik niets maar als ik enkel de kern van de plug verbind met de ontvanger is de ontvangst stukken beter wie weet de oorzaak grt dick

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: antenne vraag
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2012, 07:37:39 »
Misschien een kortsluiting in de aansluiting van de antenne ?
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Leen Ansems

  • Gast
Re: antenne vraag
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2012, 09:03:07 »
als ik de antenne plug met de massa verbind met de ontvanger hoor ik niets maar als ik enkel de kern van de plug verbind met de ontvanger is de ontvangst stukken beter wie weet de oorzaak grt dick

Voor ontvangst van een bepaalde frequentieband heb je een geschikte antenne nodig. Zomaar een antenne gebruiken kan ontvangst opleveren, maar zeker niet optimaal. Om het beeld compleet voor ons te maken: welke antenne en wat voor type coax gebruik je? Of er kortsluiting in je antennekabel zit, kan je te weten komen met een eenvoudige tester die je in vrijwel elke bouwmarkt kan kopen. Dan moet je wel de kabel losmaken van de antenne. Sommige antenne's zijn voor die tester kortgesloten , maar werken wel degelijk op de frequentiebanden waarvoor ze ontworpen zijn.

Offline d.hagen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: antenne vraag
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2012, 16:30:19 »
hoi ik gebruik een mantova turbo 8 antenne kabel door gemeten (aircel) kabels OK  groet dick

Leen Ansems

  • Gast
Re: antenne vraag
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2012, 18:30:59 »
Google was mijn vriend weer en daar staat dat die antenne voor de 27 MHz is. Heb je dus helemaal niks aan voor te luisteren naar andere frequentie banden. Dat verklaart een hoop. Gebruik van Aircel  op die band heeft totaal geen nut. Bij vervanging van de antenne voor een VHF of UHF antenne gaat die kabel een rol spelen. Een goede antenne kan je ook zelf bouwen. Hangt er van af hoe handig je bent en wat je aan geld wilt uitgeven. De Diamond en Procom antenne`s zijn wel de topantenne`s die te koop zijn.