Auteur Topic: Scanner luisteren via autoradio attenne.  (gelezen 5339 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gz

  • Gast
Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Gepost op: 30 september 2002, 13:10:21 »
In het conrad boek staat een kabel die je in je radio en op de scanner kunt doen.
Zo kun je gewoon radio luitsteren en scanner luisteren want alles gaat via de autoradio attenne.
Hebben mensen ervaring met zoiets ?????

Of kan ik het beste een andere kort attenne op mijn auto zetten ?

Gz

  • Gast
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2002, 15:09:38 »
12 keer bekeken maar geen andwoord  :?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2002, 16:00:21 »
Ik bekijk dit nu voor het eerst en zal je gelijk maar antwoord geven want je voelt je namelijk nogal op je pik getrapt als een ander dat niet doet. Ja je kunt inderdaad die splitter gebruiken. Gaat wel ten nadele van de ontvangststerkte. Het simpelste is om er nog een autoradioantenne bij te zetten en dan wel zo'n lange dunne metalen. Doen het perfect voor de 86 MHz en de rest lukt ook wel.

Gz

  • Gast
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2002, 17:20:14 »
He he een reactie :D bedankt voor de info

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2002, 07:17:04 »
Hoi,


Dit werkt vooral heel aardig als je naar politiezenders op 86 Mhz. wil luisteren. VHF-Hoog (brandweer bijvoorbeeld) gaat ook nog wel maar voor UHF is dit nauwelijks toepasbaar.

Als je geen mogelijkheid of zin hebt een tweede antenne voor een scanner op een auto te monteren, dan is het een heel aardig alternatief. Het werkt vrij goed en is niet al te duur.

Ik heb jarenlnag naar tevredenheid iets soortgelijks gebruikt in mijn oude auto.

Groetjes,
Edwin

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7559
  • PE1RFR
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2002, 12:09:44 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Hoi,


Als je geen mogelijkheid of zin hebt een tweede antenne voor een scanner op een auto te monteren,
dan is het een heel aardig alternatief. Het werkt vrij goed en is niet al te duur.

Groetjes,
Edwin

Hoi Edwin,

In zo'n geval zou ik zelf kiezen (indien mogelijk) voor het vervangen van de standaard radio antenne door een goede mobilofoonantenne om deze dan vervolgens te splitten naar de scanner en de radio. Op deze manier lever je qua radio-ontvangst iets in, maar die signalen zijn over het algemeen toch knoerthard, en je hebt meer winst op de scanner.

Een mooi en onopvallende oplossing zou in zo'n geval zo'n Procomm antenne zijn, dat zijn die (lange) onopvallende zwarte antennes die je vaak op onopvallende politiewagens ziet. Als je het niet zou weten dan vallen ze niet op, kleine voet en hooguit iets langer dan de gemiddelde radioantenne.

Kost misschien wat, maar dat heb je nu eenmaal met 'mooie' oplossingen!  :D

Groetjes, Peter.

hijkoop

  • Gast
ben zeer tevreden
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2003, 19:27:57 »
ik rij al een jaar of 6  met een scanner in de auto, en heb daar de splitter waar jij een vraag over hebt ingebruik ik vindt het perfect werken

wooter

  • Gast
Re: Scanner luisteren via autoradio attenne.
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2003, 22:50:54 »
Heb ook een tijdje met deze kabel rondgereden.  Ontvangst is relatief: het is beter dan een gummi-antenne in je auto, maar als je gaat vergelijken met zo'n kleine magnetische antenne die je via de Conrad kan vinden dan is zo'n aparte antenne verbazingwekkend beter.

En zo'n Conrad antenne ziet er uit als een simpele GSM-antenne... :)