Auteur Topic: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?  (gelezen 23507 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #30 Gepost op: 30 april 2009, 15:32:17 »
Wat een onzin zeg.
We gaan de Rotterdamse wereldhavendagen ook niet in groningen houden en wat te denken van de antwerpse vogeltjesmarkt midden in amsterdam ??.
Dit heeft niets met buiten sluiten van nationaliteit,sexuele voorkeur of wat dan ook te maken en iedereen zou ook welkom zijn maar zoals Johan zegt, het zou hier gaan om een bijeenkomst vanuit dit NEDERLANDSE forum en lijkt me dan ook logisch dat dit in Nederland gehouden word en niet ergens aan de franse grens of zo.
Verder ga ik niet in op deze ONZIN.
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #31 Gepost op: 30 april 2009, 15:32:41 »
Beste Johan,

Dat is waar. In België is de wetgeving nodeloos streng. In Nederland mag men gewoon op iemand met een zender afstappen en hem vragen op welke frequentie hij werkt, en hij zal het je nog zeggen ook. In België is de wetgever jammer genoeg niet zo volwassen geweest. Dat betreur ik erg, want het ontneemt ons veel mogelijkheden enerzijds, en anderzijds is iemand die de techniek wil leren kennen algauw in de illegaliteit, terwijl hij niemand de kaas van tussen de boterham neemt, of enige criminaliteit bedrijft. Loyale burgers verdienen de luister- en radioamateurs beter !

En vanuit ons typisch Belgisch vraagstuk had ik "Nederlands" forum iets te ruim geïnterpreteerd, nl. niet-Franstalig. Bijgevolg was een Nederlands forum in mijn interpretatie voor Nederlanders, Vlamingen, Surinamers en Zuid-Afrikanen, dus de Nederlandstalige gebieden.

Ok hoor, voor mij geen probleem. In ieder geval blijf ik het initiatief welgezind, en hoop ik er te kunnen zijn, vanzodra het doorgaat.

Beste groeten,
Jeroen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21649
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #32 Gepost op: 30 april 2009, 15:40:18 »
Citaat van: "hamfaxer"
En vanuit ons typisch Belgisch vraagstuk had ik "Nederlands" forum iets te ruim geïnterpreteerd, nl. niet-Franstalig. Bijgevolg was een Nederlands forum in mijn interpretatie voor Nederlanders, Vlamingen, Surinamers en Zuid-Afrikanen, dus de Nederlandstalige gebieden.

Als je bovenaan de pagina kijkt dan zie je dit staan;
"Scannerforum
Het scannerforum van Nederland"

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #33 Gepost op: 30 april 2009, 15:44:49 »
Beste "hamclassics",

HC>Wat een onzin zeg.
HC>We gaan de Rotterdamse wereldhavendagen ook niet in groningen houden en wat te
HC>denken van de antwerpse vogeltjesmarkt midden in amsterdam ??.

Ik heb uw initiatief daarentegen NIET veroordeeld, en heb ook geen appelen met peren vergeleken.

HC>Dit heeft niets met buiten sluiten van nationaliteit,sexuele voorkeur of wat dan ook te
HC>maken en iedereen zou ook welkom zijn maar zoals Johan zegt, het zou hier gaan om een HC>bijeenkomst vanuit dit NEDERLANDSE forum en lijkt me dan ook logisch dat dit in Nederland
HC>gehouden word en niet ergens aan de franse grens of zo.

Gezien het initiatief nog geen enkele keer uitgevoering gehad heeft,
nota bene wegens GEBREK aan voldoende deelnemers
zou ik het toch verheffender gevonden hebben van deze zaak iets
toleranter aan te pakken, ook al moet het wat mij betreft zonder
problemen in Nederland doorgaan.

HC> Verder ga ik niet in op deze ONZIN.

Gelukkig maar.
In ieder geval mijn beste groeten en nog een prettige dag !
Leve de tolerantie, leve de solidariteit onder radiovrienden, ...
Jeroen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21649
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #34 Gepost op: 30 april 2009, 15:47:04 »
Jeroen, een vriendelijk verzoek om te citeren via de citeer button rechtsonder in het beeld.

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #35 Gepost op: 30 april 2009, 15:48:25 »
Beste Johan,

JB>Als je bovenaan de pagina kijkt dan zie je dit staan;
JB>"Scannerforum - Het scannerforum van Nederland"

Zoals je bij mijn naam ziet staan ben ik "Beginnend lid".
Totnutoe heb ik meer aandacht besteed aan de inhoud,
dan aan de titels.

Sorry voor mijn oppervlakkigheid. Bedankt om me op
deze informatie ( Het scannerforum van Nederland ) te
wijzen.

Leve de mens die   ALTIJD   ALLES   ziet.  Oranje Boven !
Jeroen.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #36 Gepost op: 30 april 2009, 15:48:42 »
wat een mafkees zeg
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2009, 13:51:08 »
Laten we het gezellig houden, we zijn hier tenslotte voor de hobby.

Terug on topic: Voor zover ik op dit moment kan beoordelen is de animo op dit moment nog te beperkt. Wellicht moeten we e.e.a. nog even uitstellen of een concept op poten zetten om te kijken hoeveel geinteresseerden er werkelijk zijn, maar dan moeten er concrete zaken als locatie en datum geprikt gaan worden. Dan kunnen mensen ook makkelijker ja of nee zeggen.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2009, 15:24:55 »
Hoi Jan
Dat was ook de opzet van de oproep en had er best tijd in willen steken om dat allemaal na te gaan/te regelen en dergelijke.
Het heeft echter geen zin om een hele organisatie op poten te zetten als er weinig tot geen interesse voor is zoals uit de weinige reacties blijkt.
Ook het idee wat johan opperde , was geen respons op en het had zelfs morgen mooi te combineren geweest met "volkel in de wolken" alhoewel het dan weer meer luchtvaart mensen zou trekken en het is natuurlijk leuk als het voor elke scanner geintereseerde is en niet voor een select groepje.
We zien het wel Jan, volgend jaar weer een zomer  :P
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #39 Gepost op: 30 augustus 2009, 11:38:13 »
Citaat van: "hamclassics"

Ik lees dit onderwerp nu pas, zo vaak kom ik niet in dit gedeelte. Erg vriendelijk ben jij niet en het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft jouw toon dit hele onderwerp een beetje doodgeslagen. Of het nu wel of geen goed idee is om een meeting in Belgie te houden, jij maakt er nogal een probleem van. STEL nu dat er WEL animo is om zoiets in, of nabij, Belgie te houden, wie ben jij dan om dat tegen te houden??

Overigens las ik iets over de "eerste" scannermeeting. Allemachtig, ik ben de tel kwijt hoeveel meetings er in het verleden wel niet zijn geweest. Zal dan waarschijnlijk JOUW eerste scannermeeting worden...???

Iemand die een anders mening af doet als ONZIN en een Belg maar meteen uitmaakt voor MAFKEES hoort er zelf volgens mij helemaal niet bij te zijn.... Ik heb er in elk geval weinig trek in op deze manier...

EDIT: Nog even een aanvulling want ik sta echt verbaasd over de argumenten die jij aandraagt. Nederlands scannerforum? Ja, dat staat inderdaad bovenin. Ik vraag me alleen af of de draai die jij daar nu aan geeft wel de bedoeling is geweest van die tekst. Er zitten genoeg Belgische gebruikers op dit forum, de Vlamingen zijn onze taal immers ook machtig. Daarnaast is er niet voor niets een Belgisch board op dit forum met toch 405 onderwerpen. Daarnaast ligt het gebruik van scanners in Belgie wettelijk gezien IETS anders dan in Nederland. Als dat niet het geval was geweest, dan hadden hier waarschijnlijk nog meer enthousiaste Vlamingen gezeten en had het woordje "Nederland" nog minder betekenis gehad.

Offline hamclassics

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 272
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #40 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:20:56 »
Wat een gezijk allemaal zeg.
Ik heb NIKS tegen belgen, sterker nog heb contact met veel belgen hobbymatig .
Ik kom veel in belgie en heb het er er altijd naar mijn zin .
Ik HAD het geweldig gevonden als er vele belgen hadden gekomen (en duitsers en engelse en iedereen) alleen had ik het idee om het vanuit deze site te doen en naar mijn weten zijn er geen LANDELIJKE en JAARLIJKS TERUGKERENDE scannerdagen (dus niet alleen handje schudden, ik ben pietje maar met demonstraties en werkende apparatuur en zo).
Deze site is opgezet door nederlanders, word hoofdzakelijk gebruikt door nederlanders en heet scannerforum.NL dan is het toch logisch dat een evenement wat van een nederlandse site uit gaat ook in nederland gehouden word ? en had het niet geweldig geweest als het ooit tot een europees evenement had uitgegroeit ? en dat de naam scannerforum.NL daar aan zou hangen ?.
Dat ik wat knorrig tegen die meneer uit belgie gedaan heb komt omdat deze man mij van discriminatie beschuldigde en neem nou van mij aan dat dat zo niet in elkaar zit.
De rotterdam marathon word nu eenmaal ook altijd in rotterdam gehouden en niet in antwerpen .
Verder maak ik helemaal NIETS uit , ik had slechts een idee geopperd en inbreng van anderen gevraagt .
Ik zal verzoeken om zowel deze topic als mijn acount te verwijderen .
Ferry
ICOM IC-R8500,ICOM IC-718, Sommerkamp FT-277B/Sp-277 phonepatch/Yaesu r-101 lijn.Fairhaven RD-500, Uniden-Bearcat ubcd-3600xlt
ECO73 (Balkon hf-antenne voor 10/15/20/40 mtr.),X300, hi endfed draadantenne.
En nog heel veel meer :)

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #41 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:32:36 »
Staande aan de zijlijn zie ik slechts een kibbelende kleuterklas, heren waar gaat dit over?

Juist ja, helemaal nergens..........................

Maar de zomer is al weer bijna over, en men is nog geen stap verder.
Helaas gebeurd dat steeds vaker met dit soort initiatieven, velen hebben een mening of idee ën, maar daadwerkelijk aanpakken doen maar weinigen.  
Dan worden er ook nog eens dingen verkeerd geïnterpreteerd en verzand de echte discussie.

Jammer
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline hamfaxer

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #42 Gepost op: 1 september 2009, 23:54:21 »
Beste vrienden,

Kibbelen vind ik deels ook wel kleuterklas-achtig gedoe.
Laat ons gewoon proberen vriendelijk te zijn voor elkaar en het doel proberen te bereiken.
Voor mij is het nooit een punt geweest WAAR die dag(en) gehouden zouden worden.
Ik geef toe dat ik niet de volledige historiek van het onderwerp gelezen had,
en zels al stond er "scannerforum van Nederland" bovenaan, ik had het toch niet  gezien
omdat ik me zo in het onderwerp had vastgebeten. Vergeef me en vergeet aub deze dingen.
Je mag op mijn begrip rekenen, temeer daar het heetst van de discussie gevoerd geweest
was op koninginnedag, toen ook die gek een aanslag op jullie koningshuis wou plegen.
Misschien heeft dit de gemoederen ( terecht ) onrustig gemaakt.
Ik had al gehoopt dat men het meest zinloze van de discussie zou gewist hebben,
maar open en eerlijk als ik de Nederlanders ken : jullie hebben het gewoon laten staan.
Ook goed.

Maar de kern van de zaak is dus :
- we proberen een scannerdag te houden,
- ok, in Nederland : prima : daar zijn wellicht het meeste scanners en scannerliefhebbers, dus uitstekend
- nu alleen nog een lokatie.

Met wat goede wil moet dit toch kunnen ?
Daarom moet dit onderwerp toch niet geschrapt worden ?
Laat ons gewoon verder geduldig uitkijken, nadenken, zoeken, en wie weet komt er plots iemand met een goed idee en we zijn er bovenop.

Alvast veel succes en tot een volgende keer.
Met vriendelijke radiogroeten,
Jeroentje.

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #43 Gepost op: 2 september 2009, 00:07:27 »
Ikhad me voorgenomen niet te reageren, maar goed, de aard van het beestje.

Ik heb regelmatig contact met Hamclassics en ik denk niet dat de soep zo heet moet worden gegeten als hij wordt opgediend, meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

Prima idee maar als je dit als losse flodder in het forum publiek gooit krijg je vroeg of laat vuurwerk ;)
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Animo zomer meeting scannerforumgebruikers ?
« Reactie #44 Gepost op: 2 september 2009, 15:43:22 »
Citaat
Laat ons gewoon verder geduldig uitkijken, nadenken, zoeken, en wie weet komt er plots iemand met een goed idee en we zijn er bovenop.

Er schijnt een goed grasveld in Dongen te zijn, misschien is dat een geschikte locatie ....
 ;)