Graag wil ik jullie forumleden om wat advies vragen. Ik ben opzoek om mijn ontvangst met een aantal procenten te verhogen. Laatst heb ik mijn discone 1m hoger gezet en dat bracht al wat winst op. Maar ik wil natuurlijk meer
Ik luister voornamelijk naar vhf en uhf kanalen en een enkele air-kanaal en wil vooral wat meer uit de marifoonkanalen halen. Ik heb highflex low loss coax liggen van messi en paoloni. De afstand die ik moet overbuggen is +- 15m. De scanner die ik meestal gebruik is de ubc800xlt.
Ik zat dus te denken om nog wat met de antenne te doen. Nog hoger is geen optie. Eventueel kan ik er 1 bij plaatsen en wat is dan een verstandige setup? Mijn voorkeur gaat uit om alles met 1 scanner te beluisteren. Maar als het niet anders kan... De 2e antenne komt niet hoger te hangen dan de discone nu hangt (ca 10m). Maar komt wel in zijn geheel boven de nok uit.
Hieronder de opties die ik bedacht had.
1. Gewoon de discone blijven gebruiken
2. Een Dualband Antenne (zoals een Diamond X-50) ipv de discone
3. Marifoon (vhf)Antenne naast de discone plaatsen en waar de kabel binnen komt met een Combiner met 1 kabel naar mijn scanner.
4. Een Dualband Antenne naast de discone plaatsen en waar de kabel binnen komt met een Combiner met 1 kabel naar mijn scanner (heeft dit nut?)
5. Een losse vhf en uhf antenne plaatsen en waar de kabel binnen komt met een Combiner met 1 kabel naar mijn scanner
De opties hieronder kunnen maar gaat niet mijn voorkeur naar uit (of het moet zoveel winst opbrengen)
6. Marifoon (vhf)Antenne naast de discone plaatsen met 2 kabels naar de plek waar mijn apparatuur staat en met 2 scanners werken
7. Een Dualband Antenne naast de discone plaatsen en met 2 kabels naar de plek waar mijn apparatuur staat en met 2 scanners werken
8. Een losse vhf en uhf antenne plaatsen en met 2 kabels naar de plek waar mijn apparatuur staat en met 2 scanners werken
9. een andere optie waar ik nog niet aan gedacht heb
Ik ben heel benieuwd naar jullie expertise hierover.