Auteur Topic: Scannergebruik Canada en VS  (gelezen 18359 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EHAM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 87
    • http://www.aviaspotters.nl
Scannergebruik Canada en VS
« Gepost op: 17 juni 2009, 10:12:20 »
Hallo allen,

Over ongeveer een maand ben ik van plan om naar Canada en de VS (Washington staat) op vakantie te gaan. Weet iemand hoe het daar zit met de scannerwetgeving? Is bezit en luisteren toegestaan of niet? Ik ben alleen van plan om naar de luchtvaart te luisteren.
Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Joost de Wit
Yupiteru MVT-7100

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1949
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2009, 10:21:12 »
Je moet er in ieder geval op letten of de scanner het FCC logo achterop heeft staan. Dat is min of meer de equivalent van het CE keurmerk in Europa.

Daarnaast mag de scanner een stuk in de (ik geloof) 800 MHz band niet ontvangen. Wellicht kan je daar een goedkope scanner op de kop tikken. Een simpele Uniden koop je daar voor omgerekend een paar tientjes in de supermarkt/pompstation. (heb je gelijk een leuke souvenir)

Offline john 9

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2014, 17:26:50 »
hoi ik heb nog een vraag voor je heb je nog in canada een scannertje gekocht wat ik ga dit jaar ook naar canada  zijn ze daar makkelijk tekrijgen  en valt de prijs mee  wij gaan in mei 2014 voor een maand
groetjes john uit hoorn
groetjes john

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4887
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2014, 10:17:56 »
Google even op "scanner laws usa", dan krijg je al snel een paar pagina's met de betreffende wetten. Vaak mag je geen scanner in een rijdende auto gebruiken of zelfs helemaal niet (New York state). Er zijn uitzonderingen voor scanende transceivers van zendamateurs, maar ook die uitzondering is soms vaag (weer New York state).

Wij gaan komende zomer die kant uit en ik laat de scanner thuis, neem wel wat HAM spullen mee en ga zeker in Manhattan wel even luisteren naar politie en brandweer.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline john 9

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2014, 12:32:44 »
voorstel dat ik daar wat vind waar moet ik dan op letten voor een goede scanner wat voor frequentie
dat ik dan hier in nederland er een hoop aan heb
ik heb nu een commtel 205 400 kan   wfm/nfm/am ik hoop dat jullie mijn daar in kunnen adviseren ik heb gezien dat je al voor 35 cad al een 27 mhz bak kan krijgen dus zou je zeggen dat de scanners ook niet zo duur moeten zijn  <gezien bij de waltmark >

groetjes john   uit hoorn
groetjes john

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2014, 13:35:16 »
Ik ben altijd veel in Washington state geweest, en had altijd de scanner bij in mijn koffer. Nooit geen problemen gehad, zelfs niet met een controle bij de douane op een tussenstop in Minneapolis.

Wel leuk, politie kun je nog gewoon horen daar. Verder zat ik altijd vlakbij SEATAC airport en kwamen de vliegtuigen over het huis heen, en kon ik ze op de scanner mooi volgen.
Ook Boeing field was mooi, ben er toen geweest toen de 787 Dreamliner zijn eerste vlucht maakte, helemaal gevolgd op de scanner. Genoeg te horen daar in elk geval.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2014, 13:40:41 »
voorstel dat ik daar wat vind waar moet ik dan op letten voor een goede scanner wat voor frequentie
dat ik dan hier in nederland er een hoop aan heb
ik heb nu een commtel 205 400 kan   wfm/nfm/am ik hoop dat jullie mijn daar in kunnen adviseren ik heb gezien dat je al voor 35 cad al een 27 mhz bak kan krijgen dus zou je zeggen dat de scanners ook niet zo duur moeten zijn  <gezien bij de waltmark >

groetjes john   uit hoorn

Ik heb ze bij Wallmart nooit gezien, al heb ik er eerlijk gezegd ook niet echt op gelet. Scanner zijn legaal in Nederland, geen limiet aan frequentie's dus alles wat je koopt daar, zal hier ook legaal zijn. Je moet wel even kijken naar de banden, al zijn die over het algemeen redelijk hetzelfde. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt gaan luisteren hier in NL ?

Kijk anders es op amazon.com, als je daar besteld kun je ze laten bezorgen op het adres waar je verblijft. Scheelt een hoop geld.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline john 9

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2014, 15:10:56 »
alles wat mogelijk is politie brandweer enz als dat mogelijk is ???? als ik dat daar koop en een stuk goedkoper is waar moet ik dan opletten bv  am/nfm/wfm /usb/lsb enz kijk als ik nu de kans  heb om zo iets
te kopen tegen een redelijke prijs waar om niet  dan

groetjes john
groetjes john

Offline john 9

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2014, 15:22:28 »
groetjes john

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #9 Gepost op: 9 februari 2014, 17:59:41 »
Het is niet waldmarkt, het is walmart :)

Wat ik al zei, de modellen zijn allemaal overeenkomstig met hier. Het is dus net wat je zelf wilt. Waar ga je veel naar luisteren ? Dan moet je daar je scanner op kiezen. Denk ook aan het aantal geheugen kanalen, mobiel of basis, en natuurlijk je budget. Dus...wat wil je ??

Tip; haal hem uit de doos als je naar huis gaat, oftewel dat het lijkt dat je hem daar niet gekocht hebt. Als je pech hebt, moet je anders nog invoer rechten betalen.

Tip 2: kijk of de oplader/voeding 110/220 is, of dat je er nog een omvormertje bij moet kopen !! Als hij namelijk alleen 110 v is moet je een omvormer hebben. Daarbij zijn de stekkers in de USA anders dus moet je daar zoiezo een verloop voor hebben, of hier in NL een passende voeding/oplader kopen.

Er zijn nog meer dan alleen Walmart; kijk ook es op radioshack:

http://www.radioshack.com/family/index.jsp?categoryId=2032072&ab=CMSPhoneAndRadioCommThumb&znt_campaign=Category_CMS&znt_medium=RSCOM&znt_source=CAT&znt_content=CT2032052

En kijk ook es bij Frys

http://www.frys.com/search?sqxts=1&cat=&search_type=regular&query_string=radio scanner&fq=m10099998 UNIDEN (even copy en paste doen, laatste stuk pakt hij niet goed van de link, heel de link dus copieeren)


Deze laatste is een tip voor een paar uurtjes eruit.  Winkel ligt in Renton, ongeveer 20 minuutjes van downtown  Seattle. Echt een MEGA electronica winkel met van alles. Ben je beetje een electronica freak kun je jezelf er wel een paar uur vermaken met rond kijken. De moeite waard !!
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2014, 18:10:00 »
alles wat mogelijk is politie brandweer enz als dat mogelijk is ????

Politie en brandweer ziiten allemaal op C2000 hier in Nederland dus daar zul je niets van horen. Is allemaal digitaal.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • COMSPEC
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2014, 19:42:23 »
Voor de US. en Canada heb je een scanner nodig met Apco-25,
hiermee kan je het non- encrypted public safety digitale radio systeem
ontvangen wat daar gebruikt wordt.
Een portable voor Apco-25 is bv. de Uniden Bearcat BCD396XT of
de GRE PSR-800,de laatste met voorgeprogrammeerde SD- card
waar alle freqs. al in staan, niet goedkoop maar wel makkelijk!  :)
Suc6.
Bye.
Sigint
-
http://www.uniden.com/scanners/bcd396xt-compact-apco-25-handheld-scanner/invt/bcd396xtg
"Monitoring till 12 GHz"

Offline john 9

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Scannergebruik Canada en VS
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2014, 12:28:06 »
oke allemaal bedankt voor tips ik ga het allemaal uitzoeken   ik heb de tijd nog we gaan in mei
groetjes john