Auteur Topic: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"  (gelezen 24569 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Hoi!
Ik heb in het onderwerp van dit topic al redelijk duidelijk beschreven waar mijn vraag over gaat. Ik ben benieuwd naar de betekenissen van de volgende begrippen:
  • +Inc.net: +1 (meestal gezien in meldingen uit Amstelveen (regio Amsterdam-Amstelland))
  • INC: 34 (dit zal ongetwijfeld iets te maken hebben met wat hierboven staat)
  • aanvalsplan

Vandaag had ik een melding waar 2 van de boven staande begrippen in voor kwamen:
BR 1 BINNENBRAND GEZONDHEID (+Inc.net: 1+) , Huis Aan De Poel POPULIERENLAAN 21 Aanvalsplan 0608 ASV [ OVDZ NET01 ALASV ASV1 ODK ]

En nu ik die melding overtyp schiet me te binnen, weet iemand hier toevallig wat de volgende voertuigen zijn? (uit Amstelveen)
- NET01
- ODK

Bij voorbaat dank!

Robbie
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2011, 20:01:23 »
Rob,

Inc.net is hetzelfde als NET01 bij de voertuigen. Dit is de gespreksgroep waarop men communiceert mbt dit incident. Komt er een volgend incident dan komt die in NET02, enzovoorts. Als een gespreksgroep weer vrij komt (einde incident, iedereen aan de kazerne), dan kan deze uiteraard hergebruikt worden.

INC: 34 uhh waar zie je dat??

Aanvalsplan dat is de informatie die men heeft mbt dit object. Hierin staat voor de brandweer relevante informatie over het pand. Zegmaar "objectinformatie".

ODK is de afkorting van Ouderkerk en in dit verband gaat het om de autospuit van Ouderkerk. Aangezien er maar 1 is hoeft deze ook niet genummerd te worden :)

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2011, 20:12:06 »
Inc.net is hetzelfde als NET01 bij de voertuigen. Dit is de gespreksgroep waarop men communiceert mbt dit incident. Komt er een volgend incident dan komt die in NET02, enzovoorts. Als een gespreksgroep weer vrij komt (einde incident, iedereen aan de kazerne), dan kan deze uiteraard hergebruikt worden.

Ahaaa okee! Stuk duidelijker! Maar hoe komt het dan dat ik dit alleen bij Amstelveen zie? Op Schiphol of Hoofddorp wordt dit nooit gebruikt.. Of is het me gewoon nog nooit opgevallen..? En als u het heeft over een gespreksgroep, dan bedoeld u dat ze met de portofoons en/of C2000 op een 'ander kanaal' gaan speciaal voor dit incident?

INC: 34 uhh waar zie je dat??

Hmm misschien heb ik me vergist...

Aanvalsplan dat is de informatie die men heeft mbt dit object. Hierin staat voor de brandweer relevante informatie over het pand. Zegmaar "objectinformatie".

Dus dat is zegmaar net zoals als die laptop die ze altijd gebruiken bij VKO's voor ze gaan knippen? (weet niet of dat een naam heeft en wat die dan is)

ODK is de afkorting van Ouderkerk en in dit verband gaat het om de autospuit van Ouderkerk. Aangezien er maar 1 is hoeft deze ook niet genummerd te worden :)

Duidelijk. Kan het ook zijn dat odk maar 1 tas heeft? (geen idee hoor) En dat hij daarom geen nr heeft? Het lijkt me raar dat die brw mannen dan daar zo in die kazerne staan van 'welke zullen we nu eens nemen?' :p
EDIT:: Ik heb m'n leesfout al gezien! Sorry!

Dankuwel!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2011, 20:23:45 »
Ahaaa okee! Stuk duidelijker! Maar hoe komt het dan dat ik dit alleen bij Amstelveen zie? Op Schiphol of Hoofddorp wordt dit nooit gebruikt.. Of is het me gewoon nog nooit opgevallen..? En als u het heeft over een gespreksgroep, dan bedoeld u dat ze met de portofoons en/of C2000 op een 'ander kanaal' gaan speciaal voor dit incident?

Wordt door de hele regio gebruikt, maar misschien staat het er soms niet bij, dan krijgt men dit wel via C2000 te horen, ze zullen zich dan via de algemene inmeldgroep melden. Ja, gespreksgroepen zijn een soort kanalen, maar een kanaal is een ouderwets begrip waarbij sprake is van een vaste frequentie, met C2000 werkt dat wat anders en daarom zijn het gespreksgroepen. Deze groepen gebruiken geen vaste kanalen en kunnen door het hele land gebruikt worden.

Dus dat is zegmaar net zoals als die laptop die ze altijd gebruiken bij VKO's voor ze gaan knippen? (weet niet of dat een naam heeft en wat die dan is)

Dat weet ik niet, aanvalsplannen bestonden al voordat er laptops waren, dus... Voorheen waren het gewoon mappen met daarin kaarten en dergelijken. Het zal per regio en per korps verschillen in hoeverre dit inmiddels gedigitaliseerd is.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2011, 20:53:50 »
Amsterdam-Amstelland is altijd iets anders dan de rest van Nederland. Men spreekt over Incidentnet 01,02 enz zoals Peter al aangaf en niet over gespreks groep. Hetzelfde geldt voor de politie A-A, daar hebben ze het weer over kanalen ipv groepen.

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #5 Gepost op: 7 december 2011, 07:15:51 »
Ahaa! Okee. Duidelijk!

Ik heb inmiddels weer een onbekend begrip erbij gekregen!

In deze melding:
NOVOTEL AIRPORT #I-1523# SLOTERWEG 299 BADHOEVEDORP BRANDMELDER ALGEMEEN OMS [ 346 ]

- #I-1523

Wat betekend dat?

Bedankt!

ps;
Voor de geïnteresseerden: deze melding werd 5 min later weer ingetrokken omdat de melding werd veroorzaakt door douchen.
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #6 Gepost op: 7 december 2011, 17:05:26 »
En als aanvulling op mijn laatste vraag de volgende melding van vandaag:

PRIO 2 MEERWENDE DE #I1519# KAMERLINGH ONNESLAAN 131 BADHOEVEDORP STORMSCHADE [ 346 ]

Wat betekend #I1519# hierin?
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #7 Gepost op: 8 december 2011, 14:05:19 »
En ik heb nog een vraag...

Ik kreeg net deze ontzettend vreemde melding:
##SETTIME 14:44:00 08-12-2011##

Waar is dat voor bedoeld? Of is dat een storing?

-----------------
HV 1 HV KLEIN TIS 3.1 (+Inc.net: 2+) VOORLANDPAD ASD [ OVDZ NET02 ALA HVASV DMN1 ]
- Wat betekent TIS 3.1?
- Welk voortuig is de DMN1?

Bij voorbaat dank!

Mvg,

Robbie
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7546
  • PE1RFR
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #8 Gepost op: 8 december 2011, 15:05:02 »
SETTIME wordt gebruikt om op afstand de tijd van een lichtkrant in te stellen, zo'n bord die in de kazernes hangen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #9 Gepost op: 8 december 2011, 16:49:00 »
SETTIME wordt gebruikt om op afstand de tijd van een lichtkrant in te stellen, zo'n bord die in de kazernes hangen.

Dat is maar voor een moment de klok en datum van de lichtkrant gelijkzetten en daarna gaan ze weer vrijlopend verder. Er bestaan gelukkig ook lichtkranten die met het netwerk synchroon blijven lopen ;)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #10 Gepost op: 8 december 2011, 17:13:53 »
- Welk voortuig is de DMN1?

Das de 1ste autospuit van Diemen.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #11 Gepost op: 8 december 2011, 18:02:09 »
En als aanvulling op mijn laatste vraag de volgende melding van vandaag:

PRIO 2 MEERWENDE DE #I1519# KAMERLINGH ONNESLAAN 131 BADHOEVEDORP STORMSCHADE [ 346 ]

Wat betekend #I1519# hierin?

De gegevens tussen de '#' is het nummer van het aanvalsplan/de bereikbaarheidskaart. Zelfde als er dus staat bij de melding van Amsterdam. Het is aan de regio hoe zij dit in een melding verwerken. Sommige regio's hebben het niet en dient het bij inmelden aan de meldkamer gevraagd te worden.

De laptop vwb de verkeersongevallen heet het BOS (Bevelvoerder Ondersteunend Systeem of het CRS (Crash Recovery Systeem). Daar is relevante voertuig informatie te vinden. Door alleen al het kenteken in te tikken beschikt de brandweer over alle gegevens van de betreffende auto.

En voor TIS informatie zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinincidentscenario

Offline Robbies93

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #12 Gepost op: 9 december 2011, 00:12:55 »
SETTIME wordt gebruikt om op afstand de tijd van een lichtkrant in te stellen, zo'n bord die in de kazernes hangen.

Dat is maar voor een moment de klok en datum van de lichtkrant gelijkzetten en daarna gaan ze weer vrijlopend verder. Er bestaan gelukkig ook lichtkranten die met het netwerk synchroon blijven lopen ;)

Aha! Heel duidelijk!

------------

En als aanvulling op mijn laatste vraag de volgende melding van vandaag:

PRIO 2 MEERWENDE DE #I1519# KAMERLINGH ONNESLAAN 131 BADHOEVEDORP STORMSCHADE [ 346 ]

Wat betekend #I1519# hierin?

De gegevens tussen de '#' is het nummer van het aanvalsplan/de bereikbaarheidskaart. Zelfde als er dus staat bij de melding van Amsterdam. Het is aan de regio hoe zij dit in een melding verwerken. Sommige regio's hebben het niet en dient het bij inmelden aan de meldkamer gevraagd te worden.

De laptop vwb de verkeersongevallen heet het BOS (Bevelvoerder Ondersteunend Systeem of het CRS (Crash Recovery Systeem). Daar is relevante voertuig informatie te vinden. Door alleen al het kenteken in te tikken beschikt de brandweer over alle gegevens van de betreffende auto.

En voor TIS informatie zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinincidentscenario

Dankuwel! Er was vanmiddag dus een TIS 3.1, ben benieuwd of we daar misschien nog iets van bij de NOS horen.

----------

SETTIME wordt gebruikt om op afstand de tijd van een lichtkrant in te stellen, zo'n bord die in de kazernes hangen.

Dat is maar voor een moment de klok en datum van de lichtkrant gelijkzetten en daarna gaan ze weer vrijlopend verder. Er bestaan gelukkig ook lichtkranten die met het netwerk synchroon blijven lopen ;)

Ik leer ook elke dag wat hier!






---------------------
Bedankt allen!
Jupiter PRO v9.1

Laatste bericht Kennemerland:

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 720
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #13 Gepost op: 22 december 2011, 01:03:29 »
TIS 3.1 is eigenlijk bijna altijd een aanrijding met een persoon. Vaak gaat het om een zelfmoord actie en zal volgens de mediacode niet in de media verschijnen. ;)

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Betekenis "(+Inc.net: 1+)", "(INC: 34)" en "aanvalsplan i.c.m. 0608"
« Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2016, 18:21:05 »
Sinds vandaag alarmeren enkele meldkamers volgens het nieuwe landelijke protocol LKF-B 2016 waar in de pagertekst nu ook het incidentkanaal (gespreksgroep) zal worden meegegeven. Het hoe en waarom staat in de 4 minuten durende uitleg (youtube video).

ps: Enkele regio's deden dit al maar nu zullen meer regio's dit gaan toevoegen volgens het nieuwe protocol.


Groeten van Michel