Het Scannerforum
Frequenties => Landelijk => Topic gestart door: Jelmer op 21 juli 2018, 19:29:30
-
Vanmiddag bij een overwegstoring alhier te Zaandam zag ik Prorail-incidentbestijding staan, zij hebben porto's.
Is er iemand die weet wat voor frequenties zij gebruiken?
In de frequentiedatabase kom ik alleen Prorail BHV in Amsterdam en Utrecht tegen.
-
Volgens mij gebruiken zij Entropia, niet zomaar mee te luisteren dus
-
ProRail en V&S van NS gebruiken Entropia.
-
Is de spoorwegpolitie hier ook een onderdeel van? Deze maken ook gebruik van entropia.
-
Vanmiddag bij een overwegstoring alhier te Zaandam zag ik Prorail-incidentbestijding staan, zij hebben porto's.
Is er iemand die weet wat voor frequenties zij gebruiken?
In de frequentiedatabase kom ik alleen Prorail BHV in Amsterdam en Utrecht tegen.
Voor kort verkeer op een incidentlokatie maken zij gebruik van de 3 landelijke NS frequenties in VHF.
171.5100 Kan.1
171.5900 Kan.2
171.6900 Kan.3
Voor communicatie met de meldkamer en dergelijke inderdaad Entropia.
@Reckless spoorwegpolitie is jaren geleden onderdeel geworden van het Korps Landelijke Politiediensten, nu Landelijke Eenheid Politie. die werken op C2000.
-
Reckless de spoorweg politie valt onder de KLPD al een aantal jaren dus die zitten op C 2000 dus ook niet meer mee te luisteren
-
Het KLPD bestaat al jaren niet meer, dat is de Landelijke Eenheid geworden. De Spoorwegpolitie is met die overgang opgeheven.
-
Reckless de spoorweg politie valt onder de KLPD al een aantal jaren dus die zitten op C 2000 dus ook niet meer mee te luisteren
Wat houd er dan toezicht op de stations en in de treinen die gebruik maken van Entropia?
-
Reckless de spoorweg politie valt onder de KLPD al een aantal jaren dus die zitten op C 2000 dus ook niet meer mee te luisteren
Wat houd er dan toezicht op de stations en in de treinen die gebruik maken van Entropia?
Wat al eerder vermeld is V/S NS Veiligheid & Service.
-
Reckless dat is Service& Veiligheid de Ns boa's
-
Dank
-
Beetje laat maar ook de beveiligingsbedrijven group4 en Trigion houden toezicht op de stations en in de trein.
-
Sommige grote stations hebben een "wijkagent" of eigenlijk een vast stations agent.
Spoorfan
-
Beetje laat maar ook de beveiligingsbedrijven group4 en Trigion houden toezicht op de stations en in de trein.
Deze lopen alleen op de stations en niet in de treinen.
Op het station gebruiken ze de porto's van dat station.
-
Bij Voorschoten wordt nu ook volop gebruik gemaakt van portofoons zag ik op beelden.
Helaas voor mij net even te ver weg.
https://regio15.nl/nieuws/ongevallen/35611/spoorvervoer-ongeval-letsel-geestwoningpad-voorschoten/
https://www.hartvannederland.nl/zuid-holland/reacties-treinongeluk-voorschoten-burgemeester-prorail-mark-rutte
-
Bij Voorschoten wordt nu ook volop gebruik gemaakt van portofoons zag ik op beelden.
Helaas voor mij net even te ver weg.
https://regio15.nl/nieuws/ongevallen/35611/spoorvervoer-ongeval-letsel-geestwoningpad-voorschoten/
https://www.hartvannederland.nl/zuid-holland/reacties-treinongeluk-voorschoten-burgemeester-prorail-mark-rutte
Gebruiken Tetra portofoons op het Entropia net.
Alles is gecodeerd.
-
De alarmeringen kun je op een KPN Nat3 Pocsag pager ontvangen.
(dus niet op je P2000 semafoon).
Zie onze website voor de modellen.
-
In de database staan drie frequenties van Prorail I.B. vermeld:
455,81
455,89
455,93
met allemaal DCS026
Is er iemand die daar wel eens wat op hoort?
-
In de database staan drie frequenties van Prorail I.B. vermeld:
455,81
455,89
455,93
met allemaal DCS026
Is er iemand die daar wel eens wat op hoort?
Nee lijkt me ook sterk dat ze die gebruiken Wie de bron is weet ik niet maar onderling gaat gewoon alles via Tetra (Entropia) met encryptie zoals eerder al vernoemd.