Auteur Topic: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW  (gelezen 55749 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Gepost op: 9 oktober 2005, 07:31:46 »
Beste mensen,

Een hele poos geleden deed ik een oproep om (ZO LANG HET NOG KAN) wavfiles te verzamelen om die in de toekomst (en die "toekomst" breekt nu zo langzamerhand aan) aan de capcodes in PDW te kunnen koppelen.

Helaas kreeg ik destijds bijzonder weinig reakties, maar gelukkig heb ik zelf in het verleden aardig wat opgenomen en ben ik zelf begonnen met knippen en plakken. Ik heb wat wavfiles online gezet zodat het misschien wat duidelijker is wat mijn bedoeling is.

http://www.xs4all.nl/~atron/pdw

Dus wie heeft er nog opnames liggen of kan via-via aan opnames komen waaruit ik soortgelijke alarmeringen kan knippen?

Groeten, Peter.

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2005, 11:02:15 »
hoi peter

leuk deze audio opname's , maar hoe kan ik meer audio geluiden invoeren bij ,edit filter, nu kan ik er 9 inzetten , is er een mogelijkheid
om deze lijst langer te maken  ?

groet Stefan (rtvelst)
No Farmers , No Food

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:09:33 »
Hoi Peter,

Ik heb hier nog een aantal AMR-files met diverse alarmeringen van ZHZ waaronder Leerdam, Gorinchem, Meerkerk.

Heb je daar wat aan ondanks dat het geen WAV-files zijn?

M.vr.gr

Stephan
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2005, 16:04:41 »
Citaat van: "rtvElst"
leuk deze audio opname's , maar hoe kan ik meer audio geluiden invoeren bij ,edit filter, nu kan ik er 9 inzetten , is er een mogelijkheid om deze lijst langer te maken  ?

Nee die lijst niet, maar zoals in de verschillende updates van PDW te lezen is (op de site en in de TXT bestandjes) kun je al enige tijd gebruik maken van de optie "CAPCODE.WAV". Je kunt oneindig veel wavfiles plaatsen met als naam de capcode waarbij hij moet worden afgespeeld. Plaats 0005000.wav in de map Wavfiles en hij zal worden afgespeeld als 0005000 wordt gefilterd :)

Met die mogelijkheid wil ik die map dus zo ver mogelijk vullen met analoge alarmeringen om straks toch nog wat gesproken woord te kunnen horen ;)

Citaat van: "tcf"
Ik heb hier nog een aantal AMR-files met diverse alarmeringen van ZHZ waaronder Leerdam, Gorinchem, Meerkerk.
Heb je daar wat aan ondanks dat het geen WAV-files zijn?

In principe maakt het niet uit wat voor bestandstype het is, mits de kwaliteit ervan maar goed is. Echter, als AMR het bestandstype is dan weet ik niet of ik ermee overweg kan. WAV, MP3 of WMA moet geen enkel probleem zijn...

Groeten, Peter.

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2005, 18:23:58 »
Mocht je er interesse in hebben dan wil ik ze wel even naar je toe mailen ter beoordeling van de kwaliteit.

Grt Stephan
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2005, 18:36:35 »
Citaat van: "tcf"
Mocht je er interesse in hebben dan wil ik ze wel even naar je toe mailen ter beoordeling van de kwaliteit.

Mailen mag altijd :)peterhunt@zoetermeernet.nl

Groeten, Peter.

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2005, 18:50:29 »
Citaat van: "hunter"
Nee die lijst niet, maar zoals in de verschillende updates van PDW te lezen is (op de site en in de TXT bestandjes) kun je al enige tijd gebruik maken van de optie "CAPCODE.WAV". Je kunt oneindig veel wavfiles plaatsen met als naam de capcode waarbij hij moet worden afgespeeld. Plaats 0005000.wav in de map Wavfiles en hij zal worden afgespeeld als 0005000 wordt gefilterd :)

Met die mogelijkheid wil ik die map dus zo ver mogelijk vullen met analoge alarmeringen om straks toch nog wat gesproken woord te kunnen horen ;)

bedankt voor je antwoord , het werkt.

stefan (rtvelst)
No Farmers , No Food

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2005, 20:15:25 »
Al je codes van Rotterdam-Rijnmond gehad...
En Peter.... Ik had nooit verwacht dit te zeggen, maar het valt me een beetje tegen van je..... Snik, snik, snik....  
 :P:P:P:P:P:P
Met vriendelijke groet,
Arlé


112owolde

  • Gast
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2005, 21:11:38 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "tcf"
Mocht je er interesse in hebben dan wil ik ze wel even naar je toe mailen ter beoordeling van de kwaliteit.

Mailen mag altijd :)peterhunt@zoetermeernet.nl

Ik heb hier nog wat files van Friesland vooral de ambu's. Verder ook wat brw. Ik zal het even online zetten is 9.24 MB je zult het echter wel zelf moeten knippen want zijn files met meerdere oproepen aan elkaar.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: WAVFILES GEZOCHT tbv PDW
« Reactie #9 Gepost op: 9 oktober 2005, 21:15:31 »
Citaat van: "112owolde"
Ik heb hier nog wat files van Friesland vooral de ambu's. Verder ook wat brw. Ik zal het even online zetten is 9.24 MB je zult het echter wel zelf moeten knippen want zijn files met meerdere oproepen aan elkaar.

Alles is welkom en knippen geen enkel probleem :)

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2005, 20:29:23 »
Citaat van: "hunter"
http://www.xs4all.nl/~atron/pdw

Ik zal de files op dit URL laten staan, sterker nog, ik heb het nu opgesplitst per regio en de files zullen aangevuld blijven worden...

Via deze weg dan maar nogmaals het verzoek of eigenlijk een "noodkreet" om toch nog zoveel mogelijk op te nemen zolang het nog kan. In veel regio's is het inmiddels al aardig stil aan het worden en straks horen we helemaal niets meer. Het zou toch leuk zijn om in de toekomst toch nog wat vertrouwde geluiden te horen.

Alle files die thans online staan draaien bij mij mee in PDW. Het zijn er inmiddels aardig wat en het gebeurt dan ook regelmatig dat ik naar mijn scanner (mobilofoon) kijk als ik een alarmering hoor (als je het over de duivel hebt, op dit moment een alarmering voor de TS33.1.. whaha), terwijl het geluid toch echt uit PDW komt :)

Neem aub wel in acceptabele kwaliteit op, minimaal 16kb/s, anders gaat het te "digitaal" cq "computerachtig" klinken. Let ook op het volume, sommige opnames zijn te zacht om iets mee te kunnen, anderen zijn juist weer te hard...

Groeten, Peter.

Offline pdw112

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 118
* WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2005, 08:41:20 »
Komt er later ook nog een ZIP file van.
of wordt deze met een nieuwe versie van pdw als die er nog eens komt mee geleverd?
voor de rest wordt PDW er op deze manier wel leuker van.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: * WAVFILES GEZOCHT *
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2005, 14:03:32 »
Citaat van: "pdw112"
Komt er later ook nog een ZIP file van.
of wordt deze met een nieuwe versie van pdw als die er nog eens komt mee geleverd?

PDW wordt in tal van landen gebruikt, dus ik kan geen P2000-specifieke zaken mee gaan leveren. Ik zou het inderdaad wel als ZIP op de site kunnen zetten, wellicht doe ik dat binnenkort wel even :)

Groeten, Peter.

SARwacht

  • Gast
geluiden
« Reactie #13 Gepost op: 6 december 2005, 18:08:59 »
Ik heb nog wel de 4 codes van een swissphone pieper voor je, kun je dr wat mee.

gr,

Paul

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: geluiden
« Reactie #14 Gepost op: 6 december 2005, 19:54:08 »
Citaat van: "SARwacht"
Ik heb nog wel de 4 codes van een swissphone pieper voor je, kun je dr wat mee.

Bedankt voor het aanbod, maar dat soort geluidjes zoek ik niet. Het moeten echt gesproken alarmeringen zijn, dus hetgeen wat we straks niet meer kunnen horen, maar waarvan we -door ze aan PDW te koppelen- toch nog een beetje kunnen genieten :)

Groeten, Peter.