Auteur Topic: HBD Total Security  (gelezen 9107 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
HBD Total Security
« Gepost op: 3 november 2005, 11:00:01 »
In menig frequentielijst staan frequenties als 159.9300, 160.2300, 160.3300, 160.4300, 160.5100 en 466.3500 te boek als H.B.D. Haven Beveiligings Dienst Stichting uit Hoogvliet. Ondertussen heet dit bedrijf H.B.D. Total Security. Echter op de VHF frequenties zou men niet (meer) werken, daar zitten nu alleen nog de roeiers en sleepdiensten in de Rotterdamse haven op. Wie weet op welke frequentie(s) het HBD nu wel werkt?

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: HBD Total Security
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2005, 14:39:55 »
Hoogvliet? John R....!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: HBD Total Security
« Reactie #2 Gepost op: 3 november 2005, 17:55:04 »
Hoorde ik daar de plaats Hoogliet??????

ik zal het eens gaat uitluisteren, een jaar of wat terug zaten ze nog op de 466.5300, maar men werkte ook met Traxis en men heeft een ander kantoor/meldkamer gekregen, recht tegenover de Stadsgevangenis Hoogvliet.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HBD Total Security
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2005, 21:20:53 »
In de database van het Frequentietabellenboek zie ik ook staan; 459.5100/469.5100.

oscar22

  • Gast
Re: HBD Total Security
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2005, 20:57:42 »
Goede dag luistervrienden,

Ik ben er zo goed als zeker van dat je de HBD niet meer zal horen op de scanner.

Ik weet namelijk dat ze begin dit jaar de open communicatie totaal hebben afgezworen. Men doet alles via de GSM welek ook nog eens beperkt te gebruiken is. Namelijk alleen de voorgeprogameerde telefoonnummers dit omdat er te veel naar het Buiteland werd gebelt.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: HBD Total Security
« Reactie #5 Gepost op: 14 november 2005, 06:23:16 »
Echter op het kantoor van de HBD staat nog een mooie Katrein of Procom antenne.

Ik heb ook nog niets gehoord op eerder genoemde frequenties, dus ik heb ook m'n twijfels of er nog via de porto of mobs. gecommuniceerd wordt.

groeten John R

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: HBD Total Security
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2005, 12:47:11 »
John R meldt mij net via MSN dat hij op 164.9700 iets hoorde met de term HBD.

paul19622

  • Gast
Re: HBD Total Security
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2005, 15:32:31 »
Citaat van: "Johan Beck"
John R meldt mij net via MSN dat hij op 164.9700 iets hoorde met de term HBD.

Ik weet dat vroeger op deze frequentie Perfect-bewaking s'avonds te horen was. Mede gebruikers waren Bonnes Besteldienst & Takel,- en Bergingsbedrijf Jan van de Graaf en de Buurtbus Hillegersberg/Schiebroek allen in Rotterdam. Deze laatste zit nu tegenwoordig op de 164.6100 MHz. Ook de Graaf & Bonnes zitten er volgens mij nog steeds maar ofdat ook nog zo is met Perfect weet ik niet.

groetjes,

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: HBD Total Security
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2005, 15:37:57 »
Op deze freq. 164.9700 heb ik weer diverse malen de dierebambulance gehoord (DAR), maar ik heb ook enkele malen, na een toonoproep, de centrale terug horen roepen met als aanroepnaam, (wat ik er van maak),  HBD. Maar laat eens horen wat luisteraars in de regio Rijnmond er van bakken, mogelijkheb ik het helemaal mis.

groeten John R

paul19622

  • Gast
Re: HBD Total Security
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2005, 15:41:14 »
Citaat van: "John R"
Op deze freq. 164.9700 heb ik weer diverse malen de dierebambulance gehoord (DAR), maar ik heb ook enkele malen, na een toonoproep, de centrale terug horen roepen met als aanroepnaam, (wat ik er van maak),  HBD. Maar laat eens horen wat luisteraars in de regio Rijnmond er van bakken, mogelijkheb ik het helemaal mis.

groeten John R

Ik zal hem eens gaan uitluisteren John is kijken wat er nog van over is en wie er nu tegenwoordig nog (weer) op zitten. ;)

groet,

Offline Peter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 150
Re: HBD Total Security
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2005, 16:12:10 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "John R"
Op deze freq. 164.9700 heb ik weer diverse malen de dierebambulance gehoord (DAR), maar ik heb ook enkele malen, na een toonoproep, de centrale terug horen roepen met als aanroepnaam, (wat ik er van maak),  HBD. Maar laat eens horen wat luisteraars in de regio Rijnmond er van bakken, mogelijkheb ik het helemaal mis.

Ik zal hem eens gaan uitluisteren John is kijken wat er nog van over is en wie er nu tegenwoordig nog (weer) op zitten. ;)

Op 164.9700 werkt geen DAR maar een andere dierenambulance genaamd REO eveneens uit Rotterdam.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: HBD Total Security
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2005, 09:19:18 »
Ik ben nu een tijdje aan het luisteren,  die oproep met iets van " HBD" heb ik nog niet gehoord. Wel hoor ik iets van een bedrijf dat documenten o.i.d bezorgt bij rechtbanken, BUZA e.d in de regio

groeten John R

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2151
Re: HBD Total Security
« Reactie #12 Gepost op: 27 december 2005, 09:54:07 »
Citaat
Wel hoor ik iets van een bedrijf dat documenten o.i.d bezorgt bij rechtbanken, BUZA e.d in de regio

Wellicht een koerier?

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: HBD Total Security
« Reactie #13 Gepost op: 27 december 2005, 09:59:23 »
Juist,  ik kon even niet op het woord komen. Ze rijden trouwens ook naar Den Haag.

groeten John R

paul19622

  • Gast
Re: HBD Total Security
« Reactie #14 Gepost op: 27 december 2005, 10:08:25 »
Citaat van: "John R"
Juist,  ik kon even niet op het woord komen. Ze rijden trouwens ook naar Den Haag.

Wordt hier nou zo slecht gelezen of is iedereen voor zijn eigen bezig, ik dacht dat ik het al vermeld had in een vorige posting. :?

BONNES BESTELSERVICE ROTTERDAM.

http://www.bonnesbestelservice.nl/