Het Scannerforum
Frequenties => Burgerluchtvaart => Topic gestart door: luistervink 12 op 24 augustus 2019, 19:29:34
-
Je hoort wel eens bij de burgerluchtvaart en dan met name de Nederlandse luchtvaart dat ze een romeo of charlie hebben wat is hier de betekenis van bedankt .
-
Rolstoelen, scootmobielen en rollatoren.
Volgens mij hoort ook de Sierra er nog bij.
Ik denk dat Sierra, scootmobiel is. Romeo een rollator, en en Charlie een rolstoel.
-
https://www.britishairways.com/cms/global/pdfs/ba_travel_trade/bmi_policies/assistance/bmi_wheelchairs.pdf
Daarin staat:
WCHR – Passengers who can ascend and descend steps and move in the aircraft cabin but who require a wheelchair for distance to/from the aircraft
WCHS – Passengers who cannot ascend and descend steps, where the wheelchair is required to/from the aircraft and the passenger must be carried up/down the steps but is able to make their own way to/from cabin seat
WCHC – Passengers who are completely immobile and require a wheelchair to/from the aircraft and must be carried up/down the steps and to/from their cabin seat.
-
Bedankt lord flashheart
-
Hier wordt dus duidelijk geluisterd naar de Ops frequenties in de 131 MHz.
-
Neem aan dat ze 1 vd frequenties ook gebruiken voor problemen wan t ze melden ook zo nu en dan een Bird strike etc of hoor je ze dan op 120.875 noodkanaal voor nederland en 121.500 internationaal noodkanaal thx
-
Neem aan dat ze 1 vd frequenties ook gebruiken voor problemen wan t ze melden ook zo nu en dan een Bird strike etc of hoor je ze dan op 120.875 noodkanaal voor nederland en 121.500 internationaal noodkanaal thx
Het leest wat makkelijker als je ook gebruik gaat maken van interpunctie.
Maintenance related issues kunnen nog wel eens op een aparte frequentie worden besproken, check het sticky topic van Schiphol frequentie lijst en je zal daar ook bijv. KLM maintenance tegenkomen.
Je noemt zelf als voorbeeld een birdstrike, je kan je voorstellen dat ze dan met ops overleggen wat te doen. Veel communicatie gaat tegenwoordig ook via ACARS en/of satelliet telefoon.
Als een kist problemen heeft kan het dus zo zijn dat ATC hun overzet naar de 120.880 en dat ze op hun tweede radio contact hebben met hun ops.
In mijn beleving worden deze Ops freqenties interessant als er iets abnormaals gebeurd. Dan denk ik aan slecht weer, maintenance issues, medical issues.
-
Bedankt maar wat bedoel je met interpunctie
-
Bedankt maar wat bedoel je met interpunctie
https://www.beterspellen.nl/website/mob.php?pag=28
-
Ok Zal ik doen thx johan