Auteur Topic: KLPD waterpolitie op 450.050?  (gelezen 17914 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2007, 11:57:01 »
Wellicht zijn het opstappers op een KLPD boot en betreffen het BOA's met gerichte taken, misschien kan Ron Almere er iets over zeggen.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2007, 15:39:44 »
Citaat van: "PreventieRMA"
Mark top !!
Ik ga mee luisteren vanuit Westzaan, vlak aan het noordzeekanaal !
Wie weet pikken we wat op !

Ik wil je niet teleurstellen hoor maar 't kan wel weer 2 jaar duren voor je wat hoort... ;)

Citaat van: "BlackBox"
Wellicht zijn het opstappers op een KLPD boot en betreffen het BOA's met gerichte taken, misschien kan Ron Almere er iets over zeggen.....

Ik zal de opname nog eens terugluisteren; er werd wel regelmatig; "Ay, Ay" geroepen ipv "genomen" of "gevangen"  ;)
(Maar dat was vroegàh ook gebruikelijk bij de Amsterdamse recherche.)
Ik neem aan dat de AT'er(s) niet zelf van boot naar boot springen maar gewoon op een KLPD schip achter de laptop zitten de gegevens in hun database checken.

Offline Discuscs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2007, 14:00:09 »
Op de website van agentschap telecom:

Op het IJ en de aangrenzende wateren in Amsterdam controleerden diverse overheidsinstanties op zaterdag 9 juni 2007 tussen 10.00 en 18.30 uur ruim 170 recreatievaartuigen. Ongeveer 25 schippers kregen van de politie een bekeuring voor het ontbreken van documenten en voorgeschreven uitrusting. De Douane stuurt enkele schippers een naheffing omdat ze illegale rode gasolie als brandstof in hun tank hadden. Aan de actie namen 130 mensen deel en werden 15 vaartuigen ingezet.

100%-controle
De actie was een initiatief van de Waterpolitie van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en de regiopolitie Amsterdam-Amstelland. Doordat tevens werd samengewerkt met de Douane, Agentschap Telecom, de Havendienst Amsterdam, Binnenwater Beheer Amsterdam, de Belastingsdienst, Rijkswaterstaat en de Koninklijke Marechaussee konden de schepen aan een 100% controle worden onderworpen. Naast de bekeuringen van de politie en de navorderingen van de Douane deelde Agentschap Telecom enkele tientallen boetes uit voor ontbrekende marifoonvergunningen of bedieningscertificaten. Tevens nam de dienst enkele illegale apparaten in beslag. Alle schippers werden op alcohol gecontroleerd maar niemand zat boven het wettelijk toegestane maximum van 0.8 promille.

Positief
Alle recreatievaartuigen die Amsterdam binnenkwamen of vandaar vertrokken werden door multidisciplinaire teams gecontroleerd. De meeste aandacht ging uit naar snelle motorboten en sloepen. De schippers van snelle motorboten moeten in het bezit zijn van een vaarbewijs en aan boord van het schip moet een voorgeschreven uitrusting als bijvoorbeeld reddingsvesten aanwezig zijn. Sloepen zijn de laatste jaren geliefde doelen voor dieven.
De actie is door de betrokken instanties als zeer positief en effici ënt ervaren en zal dit jaar zeker worden herhaald.
BC780XLT, Icom R5, Commtel 205, Yaesu FRG100

Offline Jelmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2008, 14:34:31 »
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2008, 19:28:35 »
Citaat van: "Jelmer"
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Klopt, en aan de kade ter hoogte van het havengebouw stond een wit busje geparkeerd met een uitschuifmast met een aparte antenne (als foto)
Men was bezig marifoonvergunningen en radarappartuur van pleziervaartuigen te controleren

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2008, 19:50:25 »
Citaat van: "Jelmer"
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Maar is deze frequentie nu in gebruik bij het KLPD of bij het Agentschap Telecom?

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2008, 20:11:02 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Citaat van: "Jelmer"
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Klopt, en aan de kade ter hoogte van het havengebouw stond een wit busje geparkeerd met een uitschuifmast met een aparte antenne (als foto)
Men was bezig marifoonvergunningen en radarappartuur van pleziervaartuigen te controleren

Dat verklaart voor mij weer een hoop, dergelijke antenne staat ook met enige regelmaat bij pont Buitenhuizen.
Als ik deze antenne weer waarneem zal ik dat hier posten en genoemde frequentie monitoren. Genoemde antenne staat hier alleen gemiddeld een week op een aanhanger op een afgesloten terrein van Rijkswaterstaat.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #22 Gepost op: 30 juni 2008, 09:12:23 »
Citaat van: "counterstrike"
Dat verklaart voor mij weer een hoop, dergelijke antenne staat ook met enige regelmaat bij pont Buitenhuizen.
Als ik deze antenne weer waarneem zal ik dat hier posten en genoemde frequentie monitoren. Genoemde antenne staat hier alleen gemiddeld een week op een aanhanger op een afgesloten terrein van Rijkswaterstaat.

Groeten,
Peter

Een paar jaar terug heeft het FMC ook zoiets waargenomen. Zie http://fmc.dotnet-services.nl/mil_air.htm , en dan ongeveer in het midden van de pagina.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #23 Gepost op: 30 juni 2008, 10:04:34 »
Citaat van: "counterstrike"
Dat verklaart voor mij weer een hoop, dergelijke antenne staat ook met enige regelmaat bij pont Buitenhuizen.
Als ik deze antenne weer waarneem zal ik dat hier posten en genoemde frequentie monitoren. Genoemde antenne staat hier alleen gemiddeld een week op een aanhanger op een afgesloten terrein van Rijkswaterstaat.

Groeten,
Peter

Misschien zijn er storingen gemeld bij het AT in het Westelijk havengebied en gaat men dat tijdelijk intensief monitoren op afstand... Ik denk niet dat hier communicatie zal zijn op de 450.050. Vooralsnog is die freq. alleen in gebruik geweest door het AT bij controle van watersporters. Maar misschien wordt hij ook wel bij andere activiteiten gebruikt voor kort verkeer onderling.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #24 Gepost op: 30 juni 2008, 10:10:25 »
goedemorgen,ik zag de foto v,d. antenne,en deze antenne heb ik zien staan op het terrein van rws,dit was naast de snelweg ,aan de N11 in leiden.
ook deze stond op een aanhanger,ik vroeg me toen al af waar is dit voor.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2008, 12:19:59 »
Wellicht dat bij klachten in de militaire luchtvaartband dus de UHF-bus van het Agentschap Telecom uitrukt en telkens een RWS terrein als opstelpunt gebruikt.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:00:08 »
Het is (was) mooi weer vandaag, dus veel plezierbootjes op het IJ.
Weer een mooie gelegenheid voor controle op marifoon-, radarapparatuur en vaarbewijzen.
Kortom: er is weer activiteit op 450,0500

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #27 Gepost op: 22 september 2008, 11:27:34 »
Iemand nog wat gehoord op 450,0500 gisteren ?

AMSTERDAM De waterpolitie heeft zondag in Amsterdam een flink aantal bootbestuurders op de bon geslingerd. Ze controleerde 67 vaartuigen, wat 28 boetes opleverde. Dat meldt de politie maandag.
Vooral eigenaren van snelle motorboten hebben de zaken nogal eens niet op orde. Bestuurders hadden niet voldoende zwemvesten aan boord, konden geen geldig vaarbewijs tonen of voeren te snel. Ook lette de politie extra op de financiering van boten, om te kijken of die door bijvoorbeeld witwassen zijn verkregen.
In zeven gevallen hebben agenten hierover meer informatie opgevraagd voor dossiervorming.

Bron Radio Noord Holland
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #28 Gepost op: 2 november 2008, 13:49:34 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Citaat van: "Jelmer"
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Klopt, en aan de kade ter hoogte van het havengebouw stond een wit busje geparkeerd met een uitschuifmast met een aparte antenne (als foto)
Men was bezig marifoonvergunningen en radarappartuur van pleziervaartuigen te controleren

Dergelijke antenne staat vanaf vrijdag of zaterdag weer opgesteld op het afgesloten terrein van Rijkswaterstaat ter hoogte van pond Buitenhuizen (Noordzeekanaal).

450.0500 staat stand by, nog niks gehoord, ook de opstelling is afwijkend, de antenne staat hier op een onbemande aanhanger met een hydraulische mast op ongeveer 15-20 meter hoogte. Net als voorgaande keren nog geen reactie op de Xplorer.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R8500
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #29 Gepost op: 2 november 2008, 18:21:55 »
Citaat van: "counterstrike"
Citaat van: "MarkSchutte"
Citaat van: "Jelmer"
Gisteren (zaterdag) was deze frequentie weer in gebruik.
Men was bootjes aan het natrekken.
Op het IJ, achter het Centraal Station voeren 2 rubberboten van de KLPD die inderdaad snel varende bootjes aan het controleren waren.

Klopt, en aan de kade ter hoogte van het havengebouw stond een wit busje geparkeerd met een uitschuifmast met een aparte antenne (als foto)
Men was bezig marifoonvergunningen en radarappartuur van pleziervaartuigen te controleren

Dergelijke antenne staat vanaf vrijdag of zaterdag weer opgesteld op het afgesloten terrein van Rijkswaterstaat ter hoogte van pond Buitenhuizen (Noordzeekanaal).

450.0500 staat stand by, nog niks gehoord, ook de opstelling is afwijkend, de antenne staat hier op een onbemande aanhanger met een hydraulische mast op ongeveer 15-20 meter hoogte. Net als voorgaande keren nog geen reactie op de Xplorer.

Groeten,
Peter

Ik vermoed dat het hier gaat om een "monitoractie op afstand" van Agentschap Telecom,
misschien zijn er storingen gemeld of wil men het ethergebruik van dat gebied in kaart brengen.
Ik denk dan ook niet dat je iets op genoemde freq. zal horen, Peter