Scannersoftware > PDW

PDW versie 3.0 (met RS232 support)

<< < (3/17) > >>

Discriminator:

--- Citaat van: "spy-master" ---Als ik nu denk logisch , ERMES is een level-4 signaal.
Maar ACARS toch niet ?
--- Einde van citaat ---

ACARS gebruikt een audiotoon van 1800 Hz, die met een shift van 1200 Hz en 2400 bit/s in fase wordt gemoduleerd  (indirecte modulatie), geen FSK-signaal (directe modulatie). Daar zit het probleem.

Asterix900:

--- Citaat van: "Discriminator" ---Inderdaad, het zou handig zijn om zonder ingreep aan de Blackbox/Flexbox hiervan gebruik te maken. De afgelopen week heb ik daarover al met een landgenoot van je gefilosofeerd.
--- Einde van citaat ---

It was I!  :wink:

spy-master:

--- Citaat van: "Discriminator" ---
--- Citaat van: "spy-master" ---Als ik nu denk logisch , ERMES is een level-4 signaal.
Maar ACARS toch niet ?
--- Einde van citaat ---

ACARS gebruikt een audiotoon van 1800 Hz, die met een shift van 1200 Hz en 2400 bit/s in fase wordt gemoduleerd  (indirecte modulatie), geen FSK-signaal (directe modulatie). Daar zit het probleem.
--- Einde van citaat ---

Oke duidelijk Rene  :wink:

Discriminator:

--- Citaat van: "Asterix900" ---It was I!  :wink:
--- Einde van citaat ---

Ssst!  :D

Hij is overigens gisteren bij de buren afgegeven en staat nu hier. Maandag gaat hij mee naar Brussel voor een test.

Discriminator:

--- Citaat van: "Discriminator" ---Het idee: het signaal op de seri ėle kabel van de Blackbox is in feite een geclipt audiosignaal dat op een niveau van +10 V/-10 V is gebracht. Door dit signaal te verzwakken naar zo'n 500 mV kan het worden aangeboden aan het nieuwe interface. Daarvoor heb je dan alleen een verloopkabeltje van 9 polig sub-D naar 3.5 mm audio nodig, en twee weerstanden om een verzwakker te maken.

Ik ga binnenkort experimenteren hiermee om te zien of dat een goede oplossing is.
--- Einde van citaat ---

Gisteren een kabeltje gefabriceerd. Met de oscilloscoop zag ik dat er nogal een grote IF-component in het uitgangssignaal zit. Deze slordigheid had door de ontwerper voorkomen kunnen worden. De weerstandsdeler met 15 k en  1 k verzwakt het signaal met een factor 16.  De condensator van 22 nF zorgt met de weerstand van 1 k voor een laagdoorlaatfilter, dat frequenties boven 7 kHz verzwakt.



Vandaag in Brussel (ergens tussen Zaventem en het centrum  :wink: ) uitgeprobeerd met het nieuwe interface.  Laptop met Windows 7 Professional, serieel naar USB-converter met een Prolific chipset.

Met de Blackbox is het even zoeken naar een geschikte plek, want de meegeleverde antenne is niet optimaal voor 169 MHz. Op een willekeurige plek krijg ik een score van zo'n 95%, maar in de vensterbank kan ik 99.9 - 100% behalen. Op de microfooningang krijg ik slechts  af en toe een leesbaar bericht, dus dat zou ik niet adviseren.



-Rene

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie