Auteur Topic: Politieportofoons mogelijk in handen van criminelen  (gelezen 17999 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline adscanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 88
Re: Politieportofoons mogelijk in handen van criminelen
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2017, 15:35:42 »
de mens blijft de zwakste schakel

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Politieportofoons mogelijk in handen van criminelen
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2017, 18:45:23 »
er waar zijn die porto`s dan tekoop ? kan nooit legaal zijn ten zij het DMO porto`s zijn maar die kan ik ook met mijn AOR ontvangen

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Politieportofoons mogelijk in handen van criminelen
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2017, 21:26:04 »
er waar zijn die porto`s dan tekoop ? kan nooit legaal zijn ten zij het DMO porto`s zijn maar die kan ik ook met mijn AOR ontvangen

Alles is te koop zolang je weet waar je moet zijn en dat is niet publiekelijk op MP.

Uiteindelijk zullen er oude porto's van de hulpdiensten via de domeinen worden verkocht zoals ook met de oude analoge apparatuur is gebeurt. In het geval van de C2000 apparatuur zal de TEA2 firmware worden vervangen door een clear versie en zal de programmering worden verwijderd. (dus authenticatie en encryptie komen dan te vervallen).
Tussen de MTH800's die je nu veel op MP voorbij ziet komen zitten er op zeker die door de hulpdiensten zijn afgeschreven.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline sadelo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 30
Re: Politieportofoons mogelijk in handen van criminelen
« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2017, 09:18:52 »
Er zijn c-2000 porto's in omloop die niet bij enige OOV dienst in gebruik zijn en gewoon op het netwerk worden gebruikt om te luisteren.

Dan spreek je wel over de DMO functie, hier kan je niet zoveel mee. Zelf ben ik gebruiker van het C2000 netwerk en iedere portofoon of mobilofoon moet eerst op het netwerk aangemeld worden of in een groep toegevoegd worden. Sommige schakelingen kan je zelf maken andere worden door de meldkamer centralist uitgevoerd. Schakel ik zelf (zonder toestemming) naar een andere gespreksgroep over (kan brandweer politie ambulance of wat dan ook zijn) dan word ik daar binnen de kortste keren uitgeknikkerd....
Icom IC-R9000, Hoka Code 3, AEA PK232MBX, DX-0ne Pro, Diamond X50N, AOR AR8200MKII