Auteur Topic: scannerfrequenties  (gelezen 6043 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline p029351

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
scannerfrequenties
« Gepost op: 5 juli 2016, 19:08:30 »
Hallo,

Het is voor mij allemaal vrij nieuw; maar is het mogelijk om bv scannerfrequenties ergens te downloaden (luchtvaart, mil,mar,ect) en dat voor een uniden 125 xlt of werkt dit zo niet moet ik ze met de hand in tikken?

Dan nog een vraag als je in het gebied etten-leur zit kun je dan ook schiphol ontvangen of alleen wat hier in de omgeving zit ?

Sorry misschien zijn het domme vragen maar ik ben nog uit de tijd van een kristal scannertje
Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Yours sincerely,

Bert Ruedisueli

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: scannerfrequenties
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2016, 19:31:59 »
Als eerste zijn vragen nooit dom, niet vragen is veel dommer  ;)

Misschien zijn er mensen die datafiles met je willen delen (heb geen 125XLT dus ik kan je niet helpen). Maar vaak hebben mensen andere interesses en willen dus naar andere dingen luisteren. Uit de frequentiedatabase kan je heel veel frequenties halen.
Voor Schiphol ligt het er volledig aan wat je wilt beluisteren, grond verkeer gaat waarschijnlijk niet lukken maar kisten die nog in de lucht hangen hebben door hun grote hoogte een behoorlijk radio bereik. Dus daar moet je wel iets van mee kunnen krijgen.

Ben je meer geïnteresseerd in wat er bijvoorbeeld in het stationsgebouw of bij de beveiliging gebeurt dan gaat dat niet lukken. Punt een is dat te ver weg en twee is dat allemaal digitaal en gaat dus niet lukken met een 125XLT.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: scannerfrequenties
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2016, 20:04:22 »
Hallo P029351,

Als je even je best doet en gaat zoeken op dit forum vindt je heeeeeel veel informatie over diverse frequenties.
Ook kom je een heel handig Excel bestand tegen (ja ik heb hem er zelf op gezet  :D)
De indeling op dit forum is volgens mij een hele logische.
Heb je iets over FREQUENTIES, zoek dan eens onder  ===> Frequenties.
Dan heb je nog een hele rits mogelijkheden zoals : Landelijk, per provincie, scheepvaart etc.
Het is niet zo moeilijk als je denkt.

Pieter

@ Moderator, graag dit onderwerp verhuizen.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: scannerfrequenties
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2016, 21:01:32 »
Wat ET al zei, grondverkeer van Schiphol zal je niet horen en daarmee wordt dan bedoeld de luchtverkeersleiders. De vliegtuigen zelf zal je in veel gevallen wel horen. Wat jouw lokatie betreft zit je weer veel gunstiger voor de Luchtmachtbasis Gilze-Rijen en Woensdrecht. Frequenties zijn te vinden in mijn online database.

Ik heb zelf ook een XLT125 met voornamelijk alle marifoonkanalen en diverse landelijke frequenties voor diverse toepassingen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: scannerfrequenties
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2016, 11:15:56 »
Ik heb zelf ook een XLT125 met voornamelijk alle marifoonkanalen en diverse landelijke frequenties voor diverse toepassingen.

Was je toevallig nog geinteresseerd in mijn bestandje?

Offline p029351

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: scannerfrequenties
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2016, 11:19:54 »
Altijd Johan; alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Yours sincerely,

Bert Ruedisueli

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: scannerfrequenties
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2016, 11:23:13 »
ik heb je een email met het bestandje gestuurd.