Auteur Topic: straks geen P2000 meer mee kijken het gaat versleuteld worden in 2017  (gelezen 6045 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Vanaf het eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: straks geen P2000 meer mee kijken het gaat versleuteld worden in 2017
« Reactie #30 Gepost op: 7 juni 2017, 07:31:38 »
We mogen toch aannemen, dat de pagers niet willekeurig vervangen gaan worden, maar dat het per korps en/of per regio gaat?
Gewoon dezelfde weg bewandelen als in het begin, toen de Infostream-X1 vervangen werd door de X2 en gelijk daarna de X3.
Dat was een makkie, met een landelijke Excel sheet met de serienummers.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2017, 10:28:49 »
We mogen toch aannemen, dat de pagers niet willekeurig vervangen gaan worden, maar dat het per korps en/of per regio gaat?
Gewoon dezelfde weg bewandelen als in het begin, toen de Infostream-X1 vervangen werd door de X2 en gelijk daarna de X3.
Dat was een makkie, met een landelijke Excel sheet met de serienummers.

Dan het volgende. Statische of dynamische encryptie? Ook ivm de groepsoproepen waarin zelfs combinaties van regio's in 1 alarmering gepiept kunnen worden. Voorts; de lichtkranten en kazernetechnieken, moeten die ook allemaal aangepast worden? Die gaan immers mee in dezelfde groepen. Of is juist dit alles de reden waarom de brandweer er niet in mee gaat ;)

Offline r0n.

• Gevorderd Lid
  • Vanaf het eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
« Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2017, 10:36:06 »
Dan het volgende.
Statische of dynamische encryptie?
Ook ivm de groepsoproepen waarin zelfs combinaties van regio's in 1 alarmering gepiept kunnen worden.
Voorts; de lichtkranten en kazernetechnieken, moeten die ook allemaal aangepast worden?
Die gaan immers mee in dezelfde groepen.
Of is juist dit alles de reden waarom de brandweer er niet in mee gaat ;)

Daar moet ik de antwoorden op schuldig blijven, tenslotte ben ik er al 5 jaar uit ............

Online Bernt

• Top Lid
    • http://www.112vandaag.nl
« Reactie #33 Gepost op: 8 juni 2017, 14:14:43 »
Vrij simpele codering.. Kan maar 1 code worden gebruikt per meldkamer. Als je die hebt kanje alle berichten van de meldkamer ontvangen.
http://112vandaag.nl Onder andere het laatste nieuws van brandweer Heusden

Offline Simonn

• Professioneel zemelaar
  • Gevorderd Lid
« Reactie #34 Gepost op: 8 juni 2017, 21:18:19 »
Encryptie van P2000 vergt *iets* meer  inspanning.

Het gaat mij niet om specifiek P2000. Er wordt door een aantal mensen continu geroepen, op allerlei verschillende plekken, dat encryptie er niet was gekomen, als een ander het niet had verziekt voor ze. Dat vind ik onzin. Ik wilde aangeven dat de versleuteling er vroeg of laat toch wel komt. Voor specifiek P2000, daar zit ik niet ver genoeg in.
Ja, ik heb m'n naam aangepast.

Offline Discriminator

• Top Lid
  • Rene - Rotterdam
    • http://www.discriminator.nl
« Reactie #35 Gepost op: 9 juni 2017, 06:53:21 »
Vrij simpele codering.. Kan maar 1 code worden gebruikt per meldkamer. Als je die hebt kanje alle berichten van de meldkamer ontvangen.

Dat is een veel te simpele voorstelling van zaken. Leesvoer.

Offline enrico1972

• Beginnend Lid
  • **