Auteur Topic: lijsten met frequentie  (gelezen 4390 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JanH

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
lijsten met frequentie
« Gepost op: 6 december 2015, 10:46:58 »
Hallo,

ik kon geen ander topic vinden om dit te plaatsen dus mijn excuus als het verkeerd staat
Mijn vraag is ik werk nu met freescan en daar kan je ook lijsten met freq importeren alleen wie weet waar ik die lijsten kan downloaden
of moet ik straks 2500 freq met de hand gaan invoeren in mijn 3500 zal toch niet ?

alvast bedankt

Jan
Uniden Bearcat UBC 3500 XLT
Birdy pager

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: lijsten met frequentie
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2015, 11:30:47 »
Iedereen heeft zijn eigen luister voorkeuren en iedereen zit op een andere locatie. Dus "de" lijst bestaat niet.
Er zijn mensen hier op het forum die deze software gebruiken en misschien willen ze hun lijst wel delen. Maar of je wat aan de lijsten hebt ligt dus helemaal aan interesse en woonplaats. Begin eens klein met info uit de frequentie database en vul langzaam aan. Alle 2500 hoeven niet in een dag gevuld, toch?

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Pieter61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 311
Re: lijsten met frequentie
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2015, 11:46:27 »
Hallo Jan,

Zelf kan ik me niet zoveel voorstellen bij het afluisteren van 2500 frequenties, dan moet er al iets heel bijzonders aan de hand zijn  ;)
Zelf werk ik met een Excel sheet waar ik mbv tabbladen een schifting heb aangebracht.
Wil ik mijn scanner herprogrammeren is het een kwestie van kopiëren vanuit de Excel sheet naar mijn ARC125 software.
Ik weet niet oe het precies met de 3500 werkt maar zal toch ook een kwestie van kopiëren en plakken zijn.
Hierbij mijn concept sheet.
Pas hem aan naar eigen behoefte.
Laat maar eens weten wat je ervan vindt.
Ontvangers: UBC9000XLT | UBC125XLT | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | SDRPlay | HF-150 | Air!Squitter tbv ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | Mini-Whipe | Active Diapason" (1090 MHz) | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline JanH

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: lijsten met frequentie
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2015, 12:39:03 »
hoi,

Bedankt voor de informatie en de lijst.
en ik hoef natuurlijk niet de 2500 in een keer te vullen maar het is wel makkelijk om frequenties te weten die je dan gewoon in kan tikken.

ik zal het ook natuurlijk langzaam gaan aanvullen ik heb de 3500 gekocht omdat ik geen zin heb om elke keer ander freqenties te verwijderen om er andere in te plaatsen
daarbij komt dat ik dan banken uit kan zetten ik heb nl nogal een breed zoekgebied ik zit vaak op de weg en dan van velsen tot rotterdam dus jullie begrijpen wel dat er dan wel wat nummers in kan plaatsen

Ik ga gewoon beginnen met de sluizen van ijmuiden want daar ga ik vaak naartoe en zal dan verder uitbreiden.

nogmaals in iedergeval bedankt voor de lijst en het antwoorden.

mvg

Jan
Uniden Bearcat UBC 3500 XLT
Birdy pager