Auteur Topic: Dienst 100 Oost-Vlaanderen schakelt over op ASTRID  (gelezen 10998 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pat19645

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 71
Re: Dienst 100 Oost-Vlaanderen schakelt over op ASTRID
« Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2007, 19:47:48 »
De 100 centrale Gent kan ik niet meer ontvangen, ze maken dus wellicht gebruik van Astrid, maar ook met de Astrid Blackbox ontvang ik er niets van, zouden die dan enkel voice gesprekken voeren via Astrid?

Groetjes,
Pat
Realistic Pro 50
Alinco DJ-X7

Offline flashy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Dienst 100 Oost-Vlaanderen schakelt over op ASTRID
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2007, 11:51:37 »
Citaat van: "Pat19645"
De 100 centrale Gent kan ik niet meer ontvangen, ze maken dus wellicht gebruik van Astrid, maar ook met de Astrid Blackbox ontvang ik er niets van, zouden die dan enkel voice gesprekken voeren via Astrid?

Groetjes,
Pat

Het gaat als volgt.

100 Gent roept ambu x of BW x op (te zien via de black box)
De centrale van bewust dienst of korps ontvangt een FAX met de nodige data erop.
communicatie = tot dan 0
Vanaf de ambu x of de BW x vertrekt zegt men via de astrid post, ambu x of BW x vertrokken naar opdracht.
NOOIT worden er nog adressen gezegd.

Groetjes  ;)

Offline Pat19645

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 71
Re: Dienst 100 Oost-Vlaanderen schakelt over op ASTRID
« Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:15:37 »
Bedankt voor de info Flashy.

Pat
Realistic Pro 50
Alinco DJ-X7

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Dienst 100 Oost-Vlaanderen schakelt over op ASTRID
« Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:26:47 »
Citaat van: "flashy"
Citaat van: "Pat19645"
De 100 centrale Gent kan ik niet meer ontvangen, ze maken dus wellicht gebruik van Astrid, maar ook met de Astrid Blackbox ontvang ik er niets van, zouden die dan enkel voice gesprekken voeren via Astrid?

Groetjes,
Pat

Het gaat als volgt.

100 Gent roept ambu x of BW x op (te zien via de black box)
De centrale van bewust dienst of korps ontvangt een FAX met de nodige data erop.
communicatie = tot dan 0
Vanaf de ambu x of de BW x vertrekt zegt men via de astrid post, ambu x of BW x vertrokken naar opdracht.
NOOIT worden er nog adressen gezegd.

Groetjes  ;)

Flashy, hoe verloopt de communicatie vanuit het HC 100 Gent om vrijwilligers op te roepen? Via paging dan als je het kan zien op de black box? Heb je misschien telefoonnummers of ssi's van de afzender HC 100?

Een marsbevel wordt heel vaak niet meer gestuurd.

Eenmaal vertrokken, verloopt de communicatie via spraak.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)