Auteur Topic: KL7051 testvlucht  (gelezen 14015 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #45 Gepost op: 18 april 2010, 17:02:40 »
HV097 final ROTTERDAM
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4919
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #46 Gepost op: 18 april 2010, 17:20:27 »
Citaat van: "PE7EB"
Ik kan me het onbegrip van René wel voorstellen, voor jet- en turboprop motoren is deze rommel een ware aanslag, zuigermotoren daarentegen hebben er nauwelijks last van en VFR vluchten hoeven helemaal niet naar de hoogte waar het risico heerst.
Nederland draaft, zoals zo vaak, weer volledig door.

Citaat
Zojuist (15:00 LT) is bekend geworden dat het Nederlandse luchtruim nog tot vanavond 20:00 uur gesloten blijft.

Voor het VFR verkeer is een uitzondering gemaakt.
In navolging van de ons omringende landen is het vliegen onder VFR toegestaan onder de door IVW gestelde voorwaarden.

De KNVvL is verheugd dat het overleg met de overheid, in gezamenlijkheid met de GA-partners tot dit besluit heeft geleid

[bron]

Bijbehorende NOTAM:

RAC B)1004181324 C)1004182359 EST (A0463/10)
 DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR
FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO
VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE,
DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING
(ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT
IS MANDATORY.  WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO
LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY.
ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE
AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED
AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN
THE RISK AREA.
POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
 

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #47 Gepost op: 18 april 2010, 17:24:47 »
Dat is dan weer duidelijk Rene.
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #48 Gepost op: 18 april 2010, 17:32:12 »
En ik zie bij onze oosterburen nu een Air Berlin dalen naar ik denk Dusseldorf. de BER765P D-ALTJ

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4919
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #49 Gepost op: 19 april 2010, 13:05:44 »
Citaat van: "PE7EB"
Als zuigermotoren op ground-level ook risico lopen, zou je dus ook niet met een auto o.i.d. kunnen rijden, het wegverkeer is echter niet stilgelegd.
Ik zie het voor een groot deel weer als een partijtje paniekvoetbal van overijverige ambtenaartjes, die vanachter een bureau beslissingen nemen zonder goede wetenschappelijke onderbouwing.
De succesvolle testvlucht van de KLM onderschrijft dat mijns inziens.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/?ID=428

Offline marcelv

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #50 Gepost op: 19 april 2010, 13:59:43 »

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #51 Gepost op: 19 april 2010, 14:03:22 »
Citaat van: "marcelv"
http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=104033


eerste geval  van schade

Als je de F-18's van de finnen mee rekent dus al de 2e.
Beetje giswerk, maar een Noorse F-16 lijkt me voor de hand liggend..

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #52 Gepost op: 19 april 2010, 15:18:19 »
Beetje vaag allemaal nu. Zie Condor's vertrekken, een stel Air France toestellen al van EHAM naar Parijs en veel Brussels Airlines al van en naar Zaventem. Ook al Norwegians van noord naar zuid v.v. door het luchtruim via Duitsland zien gaan vandaag.

Zijn dat nou allemaal lege toestellen voor transfers/vrachtvluchten of is NL weer het enige land waar op dit moment geen passagiersvluchten plaatsvinden?

mvg
Ronald
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #53 Gepost op: 19 april 2010, 15:25:59 »
Prototype van A340-600 vliegt nu ook. Hoor Airbus101 (F-WWCA) op de 131.080

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #54 Gepost op: 19 april 2010, 15:30:02 »
Jammer, scanner niet bij me. Had die 340-600 waarschijnlijk moeten kunnen horen hier in Hoogeveen.

mvg
Ronald
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it

Offline flanker

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 51
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #55 Gepost op: 19 april 2010, 17:05:58 »
E.e.a. is al wat duidelijker. Vluchten in Duitsland vanuit o.a. buitenland waren VFR. O.a. passagiersvlucht vanuit Palma de majorca naar Munchen vandaag was laatste stuk VFR.

mvg.

Ronald
If it ain\'t broke then don\'t try to fix it

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2409
  • Apres moi le deluge
Re: KL7051 testvlucht
« Reactie #56 Gepost op: 19 april 2010, 18:37:46 »
Luisterspulletjes :)