Frequenties > Groningen

112groningen

<< < (6/7) > >>

1427:
Zo.........
ik wou even wat kwijt..

Die 112'ers mogen gebruik maken van het kanaal laat ik mij weten.
Ze hebben toestemming van de beheerder, om gebruik te maken van het kanaal waar het voor bedoelt is.
Soms is er kort verkeer te horen maar daar is ook alles mee gezegd.

Het kanaal(en) word gebruik voor evenemeten en andere callamiteiten in de omgeving van Groningen
Helaas kan niet alles worden afgeluisterd omdat er ook Digitale apparatuur gebruik word (Onderling)


Hoe ik dat weet......   ik ben een scannerluisteraar en kan me inloggen op hun systeem.



 :):)

Uncle Scrooge:
Zo.........
Nu eerst een Bavaria!

Heb je je helemaal geregistreerd om te kunnen melden dat je kan inloggen op hun systeem?

De rest is namelijk geen nieuws...

 ;)

elsinga:

--- Citaat van: "1427" ---Die 112'ers mogen gebruik maken van het kanaal laat ik mij weten.
Ze hebben toestemming van de beheerder, om gebruik te maken van het kanaal waar het voor bedoelt is.
--- Einde van citaat ---

Da's al bekend. ;)


--- Citaat ---Soms is er kort verkeer te horen maar daar is ook alles mee gezegd.
--- Einde van citaat ---

"Kort verkeer"? Nee hoor, de hele dag door. En behoorlijk druk. Tenminste, als het het over het kanaal van VRG hebt (kanaal 4, 469.5100). De kanalen 1 t/m 3 (de UHF portokanalen met TQ 71.9 Hz) mogen ze van STEB/VBN zo ook gebruiken en die worden veel minder gebruikt.


--- Citaat ---Het kanaal(en) word gebruik voor evenemeten en andere callamiteiten in de omgeving van Groningen
Helaas kan niet alles worden afgeluisterd omdat er ook Digitale apparatuur gebruik word (Onderling)
--- Einde van citaat ---

Ach, die digitale zooi is gewoon spraak inversie met een kantelpunt rond de 3260Hz. Is dus zo te beluisteren, met de juiste programma's.


--- Citaat ---Hoe ik dat weet......   ik ben een scannerluisteraar en kan me inloggen op hun systeem.
--- Einde van citaat ---

Gefeliciteerd. :) Hoe ik dit allemaal weet? Gewoon meeluisteren. ;)

bearcat02:
best lollige hobby scannerluisteren  :P

elsinga:
Eén van de leukere dingen is dit soort zaken uitzoeken. Wie hoort er bij welke frequentie, wat is de TQ (soms nog best lastig als die alleen op de ingang zit), dat soort dingen. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie