Auteur Topic: PDW met lokatie mogelijkheid ?  (gelezen 3076 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline firstone60

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
PDW met lokatie mogelijkheid ?
« Gepost op: 1 november 2011, 00:50:31 »
Beste alle,

Mogelijk kan Peter Hunt hierop wel een goed antwoord opgeven. Zou ook de mogelijkheid bestaan dat PDW een lokatie van een melding kan weer geven.

Uiteraard bij voorkeur in Google maps. ?

Ik ben erg benieuwd naar jullie idee en of mogelijkheden om dit te doen, de meldingen sla ik al op in een database..

Mogelijk zijn hier ook andere gebruikers die dit mogelijk misschien al hebben of weten hoe het op een goede manier zou kunnen worden weergeven.

Ik hoor graag van jullie

Offline evertjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
    • http://112alarm.net/
Re: PDW met lokatie mogelijkheid ?
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2011, 11:20:08 »
Met het P2000 protocol worden niet specifiek lokaties of adressen meegestuurd. Bepaalde woorden in een meldingstekst kunnen "toevallig" wel een straatnaam of plaatsnaam zijn, maar als je een computer niet vertelt wat plaatsnamen en straatnamen zijn kan dat natuurlijk niet zo maar even bepaald worden. Ik kan me voorstellen dat Peter het wat overkill vindt om een complete plaats- en straatnamentabel in PDW op te nemen.

Dan is het dus een kwestie van zelf een plaats- en straatnamentabel op te bouwen en enige intelligentie in te bouwen in de scripts waarmee je tegen je database aanpraat.

Leen Ansems

  • Gast
Re: PDW met lokatie mogelijkheid ?
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2011, 13:03:00 »
In de melding wordt vaak geen exacte locatie meer vermeld. Huisnummers ontbreken vaak. Als een straat lang is (en in Den Haag b.v. komen er hele lange voor) dan kan niemand een speld op de kaart prikken, ook PDW i.s.m. Google Maps niet. De hulpverleners weten wel waar ze moeten zijn, omdat die nadere info via data of C2000 krijgen.