Auteur Topic: Slecht bereik USB Flexbox.  (gelezen 13527 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2011, 12:12:30 »
De slechtere ontvangstresultaten in Heino kan je rustig aan die zendmast van KPN toeschrijven.
Dat is een beresterk signaal slechts 100 kHz van de P2000 frequentie verwijderd. In de diverse Apollopagers zijn filters in de ontvanger gebruikt die een sterke onderdrukking van naastgelegen frequenties geven en daarom werken die wel goed, maar soms wil ook daar een bericht verminkt doorkomen. Verder van die mast, moet je minder problemen krijgen. Denk niet dat je persee slecht materiaal hebt, want bepaalde lichtkranten bij kazerne`s in gebruik kunnen ook niet tegen sterke signalen en moet ik temperen. Als die flexbox met een metalen kast is uitgerust, kan je proberen een verzwakker tussen de antennespriet en de antenneaansluiting op de kast te zetten. Meestal zijn er dan minder of geen problemen meer. Je zou zelfs kunnen proberen zonder een antennespriet op de kast, want je zit zowat naast de zenders, de ene die je wilt hebben en de andere die stoort....`T is een bizarre situatie.

Dag Leen,

Aah, dat Info-knopje zag ik dus nooit! Heb die website al wel vaker geraadpleegd, maar kwam er dus maar niet achter hoe je meer informatie kreeg  :-[ Nouja, het is ook niet echt een 2011-website technisch gezien :-)

De KPN is dus zeer waarschijnlijk de 'stoorzender'. Even de antenne losschroeven heb ik geprobeerd, maar dan blijft er krap 50% bruikbaar signaal over. De antenneverzwakker zal ik zeker eens proberen! Bizar is het inderdaad, maar er is helaas weinig aan te doen ben ik bang. Het is niet anders.

Wel heel erg bedankt voor de moeite!

Groet,

Simon.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #16 Gepost op: 13 november 2011, 00:57:23 »
Goedenacht,

We zijn alweer enkele weken verder, maar gezien een aantal recente gebeurtenissen zit ik thuis en zoek ik wat afleiding. Ik ga graag ergens heen en ga daar, als een enge jongen met zo'n raar kastje met antenne zitten om eens wat rond te scannen. Heb veel leuke dingen mogen ontdekken, maar heb ook nog eens rustig gekeken naar dit hele verhaal.

Wat mij opvalt is dat enkel P2000 een slecht signaal heeft. Bijvoorbeeld Nationaal3 of CallMax storen niet en resulteren zelfs in een USC-230 zonder discriminatoruitgang al in 100% signaalkwaliteit in PDW. Zeg ik het goed, signaalkwaliteit, want dat is het niet helemaal, of wel? Wat mij op het P2000-signaal op blijft vallen is dat ik met de scanner de storing gewoon kan horen, en het toch heel vaag wel KPN's ERMES lijkt!

Een tijdje terug sprak ik ook iemand van het AT, waarom weet ik al niet eens meer, maar ik heb toen eens kort geinformeerd naar deze bevindingen, maar helaas was er niets van bekend. Ik ben natuurlijk geen officieel gebruiker en heb niets te klagen, wat ik ook niet doe. Het valt mij echter wel op en baart mij enige zorgen, aangezien ik niet weet of de officiele instanties hier ook hinder van (kunnen) ondervinden?.

Wat mij daarnaast opviel is een beresterk ERMES-signaal op 154.5700 MHz / 154.6100 MHz. Is dit normaal, of toch niet helemaal? Je zou toch zeggen dat KPN rond de 169.7500 MHz zit, waar ze ook sterk doorkomt, en niet helemaal daaro? Of zou het toch een ander kunnen zijn, ik beschik immers niet over de mogelijkheid te decoderen en te kijken wat het signaal nou precies is.

Gegroet,

"Linkforsoad"

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #17 Gepost op: 27 mei 2013, 08:58:37 »
Bij mij is dat ook zo alleen is het signaal onder de 30% de ene bericht komt goed binnen en de andere weer niet.

deze is goed >>>>>>>>>>> 09:56:39 27-05-13 1523105 A2 HORTUSPLEIN 14 SSM Directe Inzet 16105 Ritnr: 27866 Ambulance Hollands Midden Duin en Bollenstreek (Ambulance 16-105)

en deze weer niet >>>>>>>>>>>>>>>> 09:54:08 27-05-13 0502730 P 1 OMS Ala~m Espmryo BOA^OE^VTUIN 400#MuPP}L 039238 Brandweer Drenthe Meppel (TS 71-13)

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2013, 00:31:10 »
Wanneer je signaal onder de 30% zit is het logisch dat sommige berichten slecht gedecodeerd worden, dan heb je gewoon onvoldoende (of dus overstuurd) signaal.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #19 Gepost op: 29 mei 2013, 07:25:13 »
Wanneer je signaal onder de 30% zit is het logisch dat sommige berichten slecht gedecodeerd worden, dan heb je gewoon onvoldoende (of dus overstuurd) signaal.

't Is juist andersom. Het percentage dat je ziet is een indicatie die gebaseerd is op het aantal decodeerfouten.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2364
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Slecht bereik USB Flexbox.
« Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2013, 07:36:00 »
Bij mij is dat ook zo alleen is het signaal onder de 30% de ene bericht komt goed binnen en de andere weer niet.

deze is goed >>>>>>>>>>> 09:56:39 27-05-13 1523105 A2 HORTUSPLEIN 14 SSM Directe Inzet 16105 Ritnr: 27866 Ambulance Hollands Midden Duin en Bollenstreek (Ambulance 16-105)

en deze weer niet >>>>>>>>>>>>>>>> 09:54:08 27-05-13 0502730 P 1 OMS Ala~m Espmryo BOA^OE^VTUIN 400#MuPP}L 039238 Brandweer Drenthe Meppel (TS 71-13)

USB Verlengkabel er tussen, Flexbox een betere plaats geven. Verder weg van stoorzenders zoals de PC, dichterbij een raam.