Auteur Topic: 165.8100 vanuit Alkmaar  (gelezen 5479 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
165.8100 vanuit Alkmaar
« Gepost op: 27 juni 2007, 00:07:18 »
Op 165.8100 hoor ik hier in Alkmaar communicatie tussen beveiligers/portiers van een parkeergarage. Het is in duplex.
Ik heb een vermoeden dat het hier in Alkmaar zelf is en ik denk dan met name aan de garage de "Karperton", maar zeker weten doe ik dat nog niet (tot nu te weinig gesprekken om het goed te testen). Kent wellicht iemand anders in de regio dit soort gesprekken op deze frequentie?
vr.gr.
Mars

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2007, 07:14:42 »
Ja , vorige keer dat ik op weg was naar het MCA , hoorde ik ook wat op die frequentie,maar als ik het goed heb , zaten er ook tq's bij.
(de inhoud van die gesprekken ken ik me niet meer herinneren)
Mvg,Ben :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2007, 07:31:19 »
Citaat van: "Ben-scan"
Ja , vorige keer dat ik op weg was naar het MCA , hoorde ik ook wat op die frequentie,maar als ik het goed heb , zaten er ook tq's bij.

Er kan maar 1 tq bij zitten. Tenzij je ook op de onderband hebt geluisterd en daar een andere tq werd gebruikt, dat wil nog weleens gebeuren.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2007, 08:15:20 »
Ik had al eens een topic gestart over deze frequentie.
Hier in hoorn is deze freq ook behoorlijk hard. Ook worden er tooncode's gebruikt en heeft men het over pinautomaten en bepaalde lokaties.

Het kanaal is vrij zacht gemoduleerd om het goed te verstaan.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2007, 13:17:44 »
Citaat
Hier in hoorn is deze freq ook behoorlijk hard. Ook worden er tooncode's gebruikt en heeft men het over pinautomaten en bepaalde lokaties.

Ik hoorde gisternacht een gesprek over een persoon die een probleem had bij de kassa "min 1 rechts" en dat hij er waarschijnlijk een kaartje van een andere garage in had gedaan.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat de karperton garage geen min verdiepingen heeft, maar juist de hoogte in gaat. De singelgarage heeft wel -1 en -2. Heb wel eens begrepen dat vanuit de Karperton meerdere garages worden bewaakt (o.a. met camera's) en dat ze van daaruit ook de palen in de binnenstad kunnen laten zakken. (voor burgers, want voor noodhulp geschiedt dat via de gemeenschappelijke meldkamer uiteraard)

Dat je al een topic over deze freq. geopend had, had ik niet gezien Daaf. Had wel gezocht op google, maar vergeten binnen forum ook ff te zoeken.

Vraag me af of wat jij hoort dezelfde gebruiker is als die ik hoor.

vr.gr.
Mars

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2007, 20:04:37 »
Citaat van: "Mars"
Vraag me af of wat jij hoort dezelfde gebruiker is als die ik hoor.

Ook hoor ik er regelmatig tooncodes op, 12345.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2007, 12:24:26 »
Citaat
Ook hoor ik er regelmatig tooncodes op, 12345.

Dat heb ik nog niet gehoord. Sterker nog, ik heb er na mijn berichtje niks meer op gehoord. Blijkbaar wordt de frequentie hier maar weinig gebruikt. Ik denk dat jij, Daaf, misschien toch een andere gebruiker hoort dan degene die ik hoorde. Misschien komt jouw signaal meer uit de richting Amsterdam? Want wat jij omschrijft, hoor ik hier niet.

Hiervoor schreef ik dat ik dacht dat het misschien bewaking van de Karperton was. Inmiddels weet ik dat ze daar ook een aantal camerabeelden vanuit de stad live meekijken, dus niet alleen bewaking parkeergarages. 's avonds / 's nachts zitten er mensen van een beveiligingsbedrijf en overdag schijnt het bemenst te worden door stadstoezicht. Wat weer kan verklaren dat je er overdag hier weinig op hoort, want in een ander topic (http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=11891) bleek dat stadstoezicht zeer waarschijnlijk op c2000 zit.

vr.gr.
Mars

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2007, 12:30:34 »
Inmiddels zeker dat hier in Alkmaar op 165.8100 beveiligers / medewerkers van de parkeergarages in Alkmaar zitten.
Men werkt vanuit parkeergarage de Karperton en van daar uit bedient men bijv. ook de beweegbare paaltjes in de binnenstad. (hoor je ook communicatie over)
Ook de Singelgarage valt onder hun 'werkgebied'.

Je hoort er zowel technische gesprekken op ("kaartmachine stuk"), als beveiligingsgesprekken ("vreemde figuur op 3e etage").

vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2007, 14:07:46 »
Citaat van: "Mars"
Men werkt vanuit parkeergarage de Karperton

Waar zit die precies Marcel? Ik ben namelijk morgen in het centrum van Alkmaar en wil daar gelijk dan even kijken.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2007, 19:22:41 »
Citaat
Waar zit die precies Marcel? Ik ben namelijk morgen in het centrum van Alkmaar en wil daar gelijk dan even kijken.

Aan De Dijk, vlakbij bij de Achterdam (je weet wel de hoerenbuurt, eh nee dat weten wij natuurlijk niet  :) ).

Ik weet niet hoe het daar nu met de verkeerssituatie zit (ze halen steeds weer van alles open hier) maar als je vanaf de Friese Brug zou komen zie je de parkeergarage als je op de Kanaalkade rijdt aan de linkerkant.

Hoorde vanmiddag nog vrij veel gesprekken, zat een paaltje vast ofzo. Maar ook dat iemand recht had op parkeergeld terug. Men zei toen dat men zelf de kluis niet kon openen en dat men maar even "een van de jongens van stadstoezicht moest vragen". Op zich niet interessant, maar daaruit bleek in ieder geval wel dat ze zelf niet van stadstoezicht zijn.

Volgens mij staat op het bovenste parkeerdek een gsm mastje. Misschien dat daar ook nog een ander antennetje in zit.

vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: 165.8100 vanuit Alkmaar
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2007, 13:29:13 »
Nou vandaag even bij de bewuste parkeergarage geweest. Vlak achter de GSM mast staat een mast met de alom bekende 0 db Kathrein. Deze zal vast van de 165.8100 zijn. Gesprekken heb ik helaas niet gehoord. Ook het kantoor van de beheerder in de garage was geheel afgesloten.

Dan nog even bij de MediaMarkt geweest, hier liep geen beveiliging dus was ik gauw klaar.
Bij de Intersport Megastore liep het winkelpersoneel met headsets op aangesloten op Kenwood PMR portofoons. Er werd gewerkt op 446.03125 met tq 103.5.