Auteur Topic: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.  (gelezen 5832 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Gepost op: 28 december 2006, 00:07:24 »
Ik ben nu al een tijdje verschillende banden aan het afzoeken naar beveiligingsbedrijven hier in de regio.
Het enige dat ik echter vind is 158.4100, wat (met dank aan Daaf) Regiocontrol bleek te zijn.
Maar andere bedrijven (Securitas bijv. of anderen) heb ik nog niet gevonden.
Ook op de nieuwe Entropia kanalen en de oude Traxis kanalen is het (zo goed als) stil. In ieder geval geen beveiliging/bewaking voor zover ik heb gehoord.

Waar zijn ze dan, waar moet ik ze zoeken ??? Of werken zij ook met gsm?

vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2006, 00:17:08 »
Citaat van: "Mars"
Of werken zij ook met gsm?

Veelal wel hoor. Hier op het werk komt Securicor 's nachts. Ze hebben portofoons van Entropia en alle meldingen komen daar op in het display te staan. Wat spraak betreft gebruiken ze de porto voor wat onderling verkeer. Contact met de meldkamer gaat via gsm.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2006, 10:38:38 »
Heb ik last van een kerstdip, meldingen G4S over Entropia netwerk? Ik heb er nog geen data over horen komen, regio Haarlem wel dus?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2006, 12:30:28 »
Citaat van: "BlackBox"
Heb ik last van een kerstdip, meldingen G4S over Entropia netwerk? Ik heb er nog geen data over horen komen, regio Haarlem wel dus?

Ja ik stond er ook van te kijken Huub. De porto van de bewaker geeft een signaal, op het display komt bijv Inbraakalarm te staan met dan daarachter de objectcode. Als ik hier luister naar de freqs van mijn regio hoor ik ook totaal geen data op welke freq dan ook hoor.

Leen Ansems

  • Gast
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2006, 12:38:31 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "BlackBox"
Heb ik last van een kerstdip, meldingen G4S over Entropia netwerk? Ik heb er nog geen data over horen komen, regio Haarlem wel dus?

Ja ik stond er ook van te kijken Huub. De porto van de bewaker geeft een signaal, op het display komt bijv Inbraakalarm te staan met dan daarachter de objectcode. Als ik hier luister naar de freqs van mijn regio hoor ik ook totaal geen data op welke freq dan ook hoor.

Dat soort berichten gaan als een SDM over de controlekanalen, net als de statussignalering. Daar komt geen verkeerskanaal aan te pas.
Mvg,
Leen

Gert Jan

  • Gast
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2006, 14:19:41 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "BlackBox"
Heb ik last van een kerstdip, meldingen G4S over Entropia netwerk? Ik heb er nog geen data over horen komen, regio Haarlem wel dus?

Ja ik stond er ook van te kijken Huub. De porto van de bewaker geeft een signaal, op het display komt bijv Inbraakalarm te staan met dan daarachter de objectcode. Als ik hier luister naar de freqs van mijn regio hoor ik ook totaal geen data op welke freq dan ook hoor.

Dat soort berichten gaan als een SDM over de controlekanalen, net als de statussignalering. Daar komt geen verkeerskanaal aan te pas.
Mvg,
Leen

Met TrunkView kan je zien dat er idd databerichten verzonden worden, je ziet niet daadwerkelijk tekst maar van wie het afkomstig is en waar het naar toe gaat.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2006, 14:38:57 »
Hmmm apart, als TrunkView het ziet dan kan het vast wel leesbaar gemaakt worden, als ik me goed herinner heb ik wel iets gelezen over TCP/IP pakketjes die ze over het netwerk sturen.....wellicht eens met Wireshark naar de interface luisteren....?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Leen Ansems

  • Gast
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2006, 14:54:54 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Met TrunkView kan je zien dat er idd databerichten verzonden worden, je ziet niet daadwerkelijk tekst maar van wie het afkomstig is en waar het naar toe gaat.

Dat databericht kan deels voorgeprogrammeerd zijn met alleen de locatiecode/handeling als variabele.
Dan wordt alleen een SDMnummer uitgezonden en daaraan vastgeplakt de variabele. Probeer dat eens uit de datastroom op te pikken.
groet,
leen

Gert Jan

  • Gast
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2006, 16:56:16 »
Grootste kans wat te zien is bij zender Utrecht op 422.8500 en dan met het filter op Pro (level 6).
Met name zender Utrecht heeft veel Securitassers gedurende de nachtelijke uren, Veenendaal is ook vaak druk.
Bij het Prolevel moet alles aangevinkt staan behalve:

CCSC
ALH
BCAST Call maintenance parameters
BCAST Registration parameters
BCAST Vote now advice

Dan heb je de meeste informatie.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2006, 19:38:09 »
Citaat
Veelal wel hoor. Hier op het werk komt Securicor 's nachts. Ze hebben portofoons van Entropia en alle meldingen komen daar op in het display te staan. Wat spraak betreft gebruiken ze de porto voor wat onderling verkeer. Contact met de meldkamer gaat via gsm.

ok, merci allen

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2007, 22:12:58 »
Citaat
Veelal wel hoor. Hier op het werk komt Securicor 's nachts. Ze hebben portofoons van Entropia en alle meldingen komen daar op in het display te staan. Wat spraak betreft gebruiken ze de porto voor wat onderling verkeer. Contact met de meldkamer gaat via gsm.

Inmiddels hoor ik op entropia nu wel beveiligingsmensen. Van welk bedrijf is zo niet te horen, maar het is wel onderling contact, niet met een meldkamer. Eentje zit op zender 424.6750 van Alkmaar en z'n collega zit op 424.6000 van Zaandam. Heb zowiezo de indruk dat het nu langzaam drukker wordt op entropia hier. (als ze nu ook nog wat zinnigs gaan melden in plaats van dat geouweneel wat ze nu doen ....  ;))

Overigens hoorde ik zaterdagavond portiers van (naar ik aanneem) een discotheek of kroeg op 455.9250. Was maar een kort berichtje en het kwam niet heel best door, maar wellicht ook wel interessant. Blijf die ook even meescannen.

vr.gr.
Mars

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2007, 23:17:39 »
Citaat
Mars schreef:
Of werken zij ook met gsm?

Johan schreef:
Veelal wel hoor. Hier op het werk komt Securicor 's nachts. Ze hebben portofoons van Entropia en alle meldingen komen daar op in het display te staan. Wat spraak betreft gebruiken ze de porto voor wat onderling verkeer. Contact met de meldkamer gaat via gsm.

Zojuist inderdaad twee medewerkers van een beveiligingsbedrijf gehoord op entropia (424.675). De één sprak over de mobilofoon en de ander via portofoon. De term "carcube" viel inderdaad ook. Men had het erover dat het systeem toch wel lekker werkte en dat het gek was dat ze het nooit gebruiken. De een zei dat ie het al anderhalf jaar in de auto had, maar dat hij het in het begin een keer geprobeerd had, maar daarna nooit weer omdat er geen dekking was. Ze kwamen tot de conclusie dat ze het toch maar vaker gingen gebruiken nu. Na het spraakcontact onderling zouden ze hem weer op 'dispatch' zetten.
Waarschijnlijk is dat dan ook securicor?

Ik stond laats naast een auto van trigion beveiliging en die had geen antenne of mobilofoon (voor zover ik vanuit mijn auto het dashboard kon zien). Alleen gsm en zo'n pda-geval.

Voor de rest is het hier in Alkmaar op entropia nog steeds bijzonder stil (in ieder geval 's avonds en 's nachts).
vr.gr.
Mars

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2007, 13:52:04 »
Citaat van: "Mars"
Zojuist inderdaad twee medewerkers van een beveiligingsbedrijf gehoord op entropia (424.675). De één sprak over de mobilofoon en de ander via portofoon. De term "carcube" viel inderdaad ook. Men had het erover dat het systeem toch wel lekker werkte en dat het gek was dat ze het nooit gebruiken. De een zei dat ie het al anderhalf jaar in de auto had, maar dat hij het in het begin een keer geprobeerd had, maar daarna nooit weer omdat er geen dekking was. Ze kwamen tot de conclusie dat ze het toch maar vaker gingen gebruiken nu. Na het spraakcontact onderling zouden ze hem weer op 'dispatch' zetten.
Waarschijnlijk is dat dan ook securicor?

Carcube, dispatch duidt op Securitas Beveiliging.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: beveiligingsbedrijven Alkmaar e.o.
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2007, 20:39:25 »
Citaat
Carcube, dispatch duidt op Securitas Beveiliging.

Ja, je hebt gelijk. Even later hoorde ik beiden zeggen dat ze teruggingen naar hun kantoor in Oudorp. Securitas zit inderdaad in Oudorp (wijk van Alkmaar) aan de Kraspolderweg.

vr.gr.
Mars