Auteur Topic: Pocsag deco. lukt niet  (gelezen 3027 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Joost-Brw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.firecom.nl
Pocsag deco. lukt niet
« Gepost op: 14 januari 2004, 20:59:47 »
Ik heb mijn scanner op de Pocsag frequentie's heb neergezet en heb ik daarna gekoppeld aan mijn 2 level modem en nu krijg ik op het scherm alleen maar rare shit... heb ik een discriminator uitgang nodig?

B.v.d.
Joost

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Pocsag deco. lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2004, 21:36:08 »
Citaat van: "Joost-Brw"
Ik heb mijn scanner op de Pocsag frequentie's heb neergezet en heb ik daarna gekoppeld aan mijn 2 level modem en nu krijg ik op het scherm alleen maar rare shit... heb ik een discriminator uitgang nodig?

Ja.

Groeten, Peter.

Offline Joost-Brw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.firecom.nl
Re: Pocsag deco. lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2004, 21:39:34 »
Ok, bedankt.. heb het door ben nu aan het decoderen met discr. en dat gaat beter, maar de antenne is kapot. Dus moet ik een andere scanner om laten bouwen. Is dit de moeite waard... wat is er op te zien gemiddeld?

Gr. Joost
en natuurlijk b.v.d.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Pocsag deco. lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2004, 23:05:36 »
Citaat van: "Joost-Brw"
Is dit de moeite waard... wat is er op te zien gemiddeld?

Tsja wat is de moeite waard? Dat is altijd zo'n lastige vraag...
Op KPN zie je bijvoorbeeld alarmeringen voor de regionale brandweer Brabant-Noord (Den-Bosch en omstreken) en de bedrijfsbrandweer van Corus IJmuiden. Verder zit er niet zoveel. De berichten op Callmax zijn wellicht wat interessanter. Verschillende OvD's, Commandanten, ROGS'en, Mobiele Eenheden, SIGMA-teams en dergelijken worden via Callmax gealarmeerd. Niet altijd even interessant, want vaak worden er slechts telefoonnummers verzonden, maar persoonlijk vind ik het wel de moeite waard...

Groeten, Peter.