Auteur Topic: goede moderne scanner / ontvanger  (gelezen 2723 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
goede moderne scanner / ontvanger
« Gepost op: 28 juli 2018, 10:16:10 »
Hallo allemaal,

ik wil graag een scanner kopen. en ik kijk dan ook marktplaats over waar ik diverse aanbod zie.  wat ik graag wil is een redelijk moderne scanner.
waarmee ik bijvoorbeeld frequenties kan laden via mijn pc / laptop.  maar ik lees ook de diverse digitale modes, trunking nu moet ik zeggen ik ben 100% een leek hierin.
de laatste keer dat ik een scanner had. toen kon je nog ATF3 en Politie beluisteren haha  ;D maar ik wil gewoon eens zien wat in Zwolle en omgeving te ontvangen is.

wat is een goede scanner voor een budget zeg tot 500 euro.  (budget kan natuurlijk wat vergroot worden).


Groet
Andre

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2018, 10:51:08 »
Omdat je nog zoekende bent naar wat je gaat luisteren, heb je al eens gedacht aan een RTL SDR? Kun je voor een tientje ontdekken wat er allemaal bij jou in de buurt te beluisteren is.

Als het je interesseert, hier heb je genoeg leesvoer voor de hele dag  ;D  https://www.google.nl/search?q=site%3Ascannerforum.nl+rtl+sdr

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2018, 10:59:07 »
Omdat je nog zoekende bent naar wat je gaat luisteren, heb je al eens gedacht aan een RTL SDR? Kun je voor een tientje ontdekken wat er allemaal bij jou in de buurt te beluisteren is.

Als het je interesseert, hier heb je genoeg leesvoer voor de hele dag  ;D  https://www.google.nl/search?q=site%3Ascannerforum.nl+rtl+sdr

ik heb een SDRPLAY. maar dat is een drama moet ik eerlijk zeggen.  ik heb een loop van wellbrook (speciale inhouse versie) maar op KG in dit geval is het alleen maar storing .