Auteur Topic: goede moderne scanner / ontvanger  (gelezen 2723 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
goede moderne scanner / ontvanger
« Gepost op: 28 juli 2018, 10:16:10 »
Hallo allemaal,

ik wil graag een scanner kopen. en ik kijk dan ook marktplaats over waar ik diverse aanbod zie.  wat ik graag wil is een redelijk moderne scanner.
waarmee ik bijvoorbeeld frequenties kan laden via mijn pc / laptop.  maar ik lees ook de diverse digitale modes, trunking nu moet ik zeggen ik ben 100% een leek hierin.
de laatste keer dat ik een scanner had. toen kon je nog ATF3 en Politie beluisteren haha  ;D maar ik wil gewoon eens zien wat in Zwolle en omgeving te ontvangen is.

wat is een goede scanner voor een budget zeg tot 500 euro.  (budget kan natuurlijk wat vergroot worden).


Groet
Andre

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2018, 10:51:08 »
Omdat je nog zoekende bent naar wat je gaat luisteren, heb je al eens gedacht aan een RTL SDR? Kun je voor een tientje ontdekken wat er allemaal bij jou in de buurt te beluisteren is.

Als het je interesseert, hier heb je genoeg leesvoer voor de hele dag  ;D  https://www.google.nl/search?q=site%3Ascannerforum.nl+rtl+sdr

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2018, 10:59:07 »
Omdat je nog zoekende bent naar wat je gaat luisteren, heb je al eens gedacht aan een RTL SDR? Kun je voor een tientje ontdekken wat er allemaal bij jou in de buurt te beluisteren is.

Als het je interesseert, hier heb je genoeg leesvoer voor de hele dag  ;D  https://www.google.nl/search?q=site%3Ascannerforum.nl+rtl+sdr

ik heb een SDRPLAY. maar dat is een drama moet ik eerlijk zeggen.  ik heb een loop van wellbrook (speciale inhouse versie) maar op KG in dit geval is het alleen maar storing .
of het nu aan de SDRPLAY ligt of dat HF gewoonweg niet lukt hier. ik heb geen idee en verder kan ook niemand mij iets vertellen lijkt het (diverse mailen gevraagd op forums/groepen).



en dit heb ik op 80, 40, 20 en op 11.

de scanner wilt ik meer gebruiken voor dingen in de regio,

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2018, 11:01:26 »
de ubc 125 xlt is wel goed tot zeer goed ook programeebaar via laptop   met oa  close call en priorty  heeft 500 kanalen  met t programma butel.nl ubc 125xlt kun je hem programeren

Offline Andre-NL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2018, 11:34:48 »
de ubc 125 xlt is wel goed tot zeer goed ook programeebaar via laptop   met oa  close call en priorty  heeft 500 kanalen  met t programma butel.nl ubc 125xlt kun je hem programeren

excuses had ik moeten zeggen idd, ik zoek een "basis" setje.  ik had dit ook IDD gezien,

Maar wat me tegenvalt hieraan is dat de programmeer kabel met een compoort is (RS323) wat ik zelf al helemaal niet meer heb dan moet je alweer met een USB naar com kabel gaan werken.
met alle instabiele gevolgen van dien. het valt mij wel op dat er eigenlijk niet zoveel nieuws (meer) uitkomt.  wat natuurlijk wel jammer is.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: goede moderne scanner / ontvanger
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2018, 11:59:13 »
de ubc 125 xlt is wel goed tot zeer goed ook programeebaar via laptop   met oa  close call en priorty  heeft 500 kanalen  met t programma butel.nl ubc 125xlt kun je hem programeren

Ik heb nu een Ailunce HD1 maar zit te kijken naar de 125 XLT. Goed met de frequenties 172.xxx?