Auteur Topic: Baofeng UV-5R programmeren.  (gelezen 8638 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SPDV

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Baofeng UV-5R programmeren.
« Gepost op: 8 augustus 2017, 21:10:48 »
Hallo,

Ik heb sinds kort een Baofeng UV-5R.

Deze wil ik graag programmeren maar ik krijg continu de melding "radio did not respond" op de laptop te zien.

Iemand enig idee wat het probleem is ??

Ron 01

  • Gast
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2017, 22:23:44 »
Los van het feit dat deze porto illegaal voor niet-zendamateurs is en dus niet gebruikt mag worden, zijn hier al zoveel topics over dat het opnieuw starten echt niet nodig is.
Dus zoek eens verder op het www ipv de makkelijke weg hier te zoeken en anderen voor je karretje te spannen.

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2017, 23:52:37 »
Los van het feit dat deze porto illegaal voor niet-zendamateurs is en dus niet gebruikt mag worden, zijn hier al zoveel topics over dat het opnieuw starten echt niet nodig is.
Dus zoek eens verder op het www ipv de makkelijke weg hier te zoeken en anderen voor je karretje te spannen.

Als je niet wilt helpen dan moet je niet reageren je had ook gewoon netjes kunnen zeggen dat hier veel op te vinden is op deze site en niet direct dat domme illegaal gezwam . Ik heb ook geen licentie maar mag de uv5r ook gewoon legaal gebruiken dus ( Heb een eigen bedrijf's frequentie waar ik voor betaal in het jaar)
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline Rico

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 107
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 14:57:10 »
Ik neem aan dat je Chirp gebruikt, verschillende Com-poorten hebt geprobeerd met UV-5R aan op verschillende volumes, een speciale kabel hiervoor hebt met Prolific USB chip of drivers hiervoor op je pc hebt gezet ?
Kijk eens op http://www.miklor.com/uv5r/ waar uitgebreide informatie en support te vinden is.
UBC125XLT, BC125AT, Albrecht AE125H, UBC9000XLT, UBC360CLT, Yupiteru MVT-7000 en MVT-7100, Baofeng UV-5RE, Baofeng UV-17 PRO GPS

Offline SPDV

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2017, 19:03:59 »
Ik heb de software, Chirp, geinstalleerd alleen gebeurd er niks als ik de portofoon aansluit aan de kabel..

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2017, 16:00:56 »
- Welk besturingssysteem?

- Uitgaande van Windows 10. "Ziet" Windows wel dat er een programmeerkabel ingeplugd is?

- Is het een programmeerkabel op basis van een originele Prolific chip, of een FTDI-chip, of zo'n goedkoop Chinees kabeltje met een fake prolific chip erin? Als het laatste het geval is, dan moet je mogelijk een oudere driver installeren?

- Als alles werkt (dus Windows ziet een programmeerkabel ende kabel en driver werken volgens Windows), heb je dan al gecontroleerd welke COM-poort er aan de programmeerkabel toegewezen is. Deze waarde moet je veranderen in bijv. Chirp of andere programmeerkabel. Windows kan bijv. COM7 aan je kabel toekennen, dan moet je je programmeersoftware op COM7 instellen. Deze waarde kan veranderen als je de kabel verwijdert en later weer aansluit.

- Staat de portofoon wel aan als je gaat programmeren?

Offline Satfreak1969

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2017, 12:00:43 »
Deze progammeerkabel https://www.handelsondernemingveenstra.nl/nl/accesoires/1251-pgo-001.html werkt perfect onder windows 10 pro 64bit.
Zit een CD bij,..even installeren en instellen in CHIRP op de juiste poort.

Upload to Radio,...dan porto aanzetten en op OK drukken

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #7 Gepost op: 16 november 2017, 12:04:48 »
SPDV

Laatst actief:
16 augustus 2017, 21:23:43

 :-X

Ron 01

  • Gast
Re: Baofeng UV-5R programmeren.
« Reactie #8 Gepost op: 16 november 2017, 21:15:07 »
Los van het feit dat deze porto illegaal voor niet-zendamateurs is en dus niet gebruikt mag worden, zijn hier al zoveel topics over dat het opnieuw starten echt niet nodig is.
Dus zoek eens verder op het www ipv de makkelijke weg hier te zoeken en anderen voor je karretje te spannen.

Als je niet wilt helpen dan moet je niet reageren je had ook gewoon netjes kunnen zeggen dat hier veel op te vinden is op deze site en niet direct dat domme illegaal gezwam . Ik heb ook geen licentie maar mag de uv5r ook gewoon legaal gebruiken dus ( Heb een eigen bedrijf's frequentie waar ik voor betaal in het jaar)

Licht ontvlambaar?
Het kan geen kwaad iemand in te lichten. Wat hij er verder mee doet interesseerd me niet. En ja, als hij hier even gezocht had, had hij alle antwoorden kunnen vinden. Maar ja, dat kost wèl wat inspanning. ;D