Auteur Topic: Motorola GP580  (gelezen 3740 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Eddy0316

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Motorola GP580
« Gepost op: 3 augustus 2017, 13:41:24 »
Best allemaal

Ik ben nu hier nieuw op het forum en ben opzoek naar informatie over de Motorola gp580.

Ik heb deze gekocht via marktplaats het bedrijf waar ze vandaan komen is overgestapt naar een nieuw systeem en deze portofoons bleven dus over en werden verkocht.

Nu ben ik dus opzoek naar iemand die mij verder kan helpen om deze porto's om te programmeren naar de vrije kanalen dat ik deze portofoons vrij kan gebruiken.

Wie o wie kan mij verder helpen.

PS ik ben een totale leek op dit gebied ik heb deze portofoons gekocht om dat deze Explosie vrij zijn

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola GP580
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2017, 14:52:07 »
Beste Eddy,

Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit forum.
Voor het programmeren van dit soort professionele portofoons heb je de juiste software van Motorola nodig. Die is in principe niet gratis te verkrijgen en kan via Motorola worden gekocht (via de Russische download sites is natuurlijk heel veel verkrijgbaar maar de vraag blijft altijd hoeveel troep er dan mee komt en of je überhaupt wel werkende software krijgt).
De porto's zijn bedoeld als netwerk portofoons (trunking) maar kunnen ook met een paar conventionele kanalen worden geprogrammeerd. Als je er geen ervaring mee hebt is het misschien het beste iemand te gaan zoeken die dat wel heeft. Motorola software staat nu niet bekend als meest overzichtelijk.

Als laatste en misschien wel belangrijkste. Voor dit soort apparatuur bestaat er niet zo iets als "vrije kanalen'. Voor het gebruik en zelfs al zendklaar in bezit hebben van dit soort apparatuur is een vergunning van Agentschap Telecom nodig.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360