Auteur Topic: Motorola GP580  (gelezen 3740 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Eddy0316

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Motorola GP580
« Gepost op: 3 augustus 2017, 13:41:24 »
Best allemaal

Ik ben nu hier nieuw op het forum en ben opzoek naar informatie over de Motorola gp580.

Ik heb deze gekocht via marktplaats het bedrijf waar ze vandaan komen is overgestapt naar een nieuw systeem en deze portofoons bleven dus over en werden verkocht.

Nu ben ik dus opzoek naar iemand die mij verder kan helpen om deze porto's om te programmeren naar de vrije kanalen dat ik deze portofoons vrij kan gebruiken.

Wie o wie kan mij verder helpen.

PS ik ben een totale leek op dit gebied ik heb deze portofoons gekocht om dat deze Explosie vrij zijn

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola GP580
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2017, 14:52:07 »
Beste Eddy,

Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit forum.
Voor het programmeren van dit soort professionele portofoons heb je de juiste software van Motorola nodig. Die is in principe niet gratis te verkrijgen en kan via Motorola worden gekocht (via de Russische download sites is natuurlijk heel veel verkrijgbaar maar de vraag blijft altijd hoeveel troep er dan mee komt en of je überhaupt wel werkende software krijgt).
De porto's zijn bedoeld als netwerk portofoons (trunking) maar kunnen ook met een paar conventionele kanalen worden geprogrammeerd. Als je er geen ervaring mee hebt is het misschien het beste iemand te gaan zoeken die dat wel heeft. Motorola software staat nu niet bekend als meest overzichtelijk.

Als laatste en misschien wel belangrijkste. Voor dit soort apparatuur bestaat er niet zo iets als "vrije kanalen'. Voor het gebruik en zelfs al zendklaar in bezit hebben van dit soort apparatuur is een vergunning van Agentschap Telecom nodig.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Eddy0316

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Motorola GP580
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2017, 15:18:06 »
Beste Elmar

Hartelijk dank voor de info ik was ook al tot de conclusie gekomen dat ik er iemand bij nodig heb die wat meer kaas heeft gegeten van deze materie dus nu zie je de vraag vast al wel aankomen kan jij mij toevallig helpen naar de juiste persoon.

Hoe kom ik er achter welke software ik nodig heb voor deze porto. En welk besturingssysteem heb ik nodig om deze software te kunnen draaien.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Motorola GP580
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2017, 15:41:53 »
Ik kan je niet aan een naam helpen die deze porto voor je kan proggen, maar misschien zit er iemand bij je in de buurt. Dus stel de vraag en geef gelijk aan waar je ongeveer zit. Op en neer rijden vanuit Groningen naar Maastricht voor het proggen van een porto lijkt me niet heel erg effectief.

Welke software er exact nodig is voor een 580 weet ik zo niet en een snelle Google search leverde ook niet even snel iets op. Versie is afhankelijk van de firmware versie die in de porto zit. Maar meestal lukt het wel met de meest recente versie van de software.
Qua besturingssysteem zit je voor dit soort porto's op Windows xp veilig, soms lukt het om onder win7 te draaien.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Motorola GP580
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2017, 14:03:17 »
Ik denk dat het tevergeefs is.

Enige tijd geleden voor de 'knutsel' een GP580 gehad, maar kon op geen enkele wijze deze programmeren.
Veel gezocht naar software (ook op de in ander topic genoemde russiche site en engelse site) maar kreeg geen contact met porto.
Diverse dingen geprobeerd...

Uiteindelijk maar voor onderdelen gebruikt. Daar was ie wel goed voor!