Auteur Topic: Storing door slimme meter  (gelezen 15467 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2017, 18:31:52 »
Heb ook recentelijk de slimme meter geweigerd.
Krijg je keurig een bevestiging van in de bus en in de kleine lettertjes staat even aangegeven dat dat in gaat houden dat je op termijn geen dag/nacht tarief meer kunt gebruiken bij een dubbel tarief meter.  >:(
Zo wordt je dus op termijn toch gedwongen om een slimme meter te nemen.

Door de energiebelasting is er nog maar weinig verschil tussen dag/nachttarief.

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2017, 08:49:50 »
Tegen mij werd aan de telefoon verteld dat ie vanaf 2009 alsnog verplicht zou worden als ik die "big bro meter" nu niet wou! En dat me dat dan geld ging kosten als ie er alsnog moest komen ::). Gewoon keiharde leugens om mensen alsnog over de streep te trekken. Het is een schande dat zoiets normaal lijkt te zijn tegenwoordig. Tis geen politiek forum daarom stop ik hier. Maar ik kan er uren over doorgaan...  >:(
QRO, einde probleem!

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2017, 08:54:37 »
Tegen mij werd aan de telefoon verteld dat ie vanaf 2009 alsnog verplicht zou worden als ik die "big bro meter" nu niet wou!

Dus jij hebt hem al 8 jaar hangen  ;D :D

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2017, 13:25:56 »
Tegen mij werd aan de telefoon verteld dat ie vanaf 2009 alsnog verplicht zou worden als ik die "big bro meter" nu niet wou!

Dus jij hebt hem al 8 jaar hangen  ;D :D

Elmar

Euuhh, 2019 dus :P
QRO, einde probleem!

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2017, 18:23:37 »
de slimme Meter is dus niet verplicht
Is de slimme meter verplicht?
Nee. Wanneer u de slimme meter echt niet wilt, kunt u hem weigeren of de uitleesfunctie laten uitzetten. Dat betekent dat de meter niet automatisch wordt uitgelezen. Als u de slimme meter weigert, blijft uw traditionele meter in de meterkast hangen, mits deze niet vervangen hoeft te worden. Wanneer uw meter wel vervangen moet worden, dan krijgt u bij weigering een digitale meter die niet slim is, dus zonder communicatiemodule.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #20 Gepost op: 12 februari 2017, 00:07:50 »
Hier een slimme meter uit 2012, lees hem uit namelijk t.b.v. logging. Heb er zelf nooit problemen door ervaren. Betreft een Iskra 382.

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2017, 10:11:08 »
Heb paar dagen geleden wel een gast van Enexis aan de deur gehad die die schijf deed checken met een soort opzet kijker en een enorm draagbaar apparaat met een LCD schermpje. Ding deed een paar PPM in mijn nadeel volgens die monteur. Maar dat gaat dan over delen van centen verschil. Nieteens dubbeltjes. Geen rede om alsnog te vervangen in ieder geval ;)
QRO, einde probleem!

Offline Bartmans

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 201

Offline Rexodus

  • Zendamateur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • PE5I
    • RX/TX raporten
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #23 Gepost op: 8 maart 2017, 07:06:33 »
Oud nieuws. Was zelfs bij 1 vandaag op de NPO.

Het is ook niet meer te berekenen wat je nou echt verbruikt hebt. Dus zoals dat dan de laatste jaren in Nederland BV gaat:

Bedrijven: 1
Burger: 0

De centen zijn niet meer van U. Er was natuurlijk geen tijd om die dingen te testen. Ze hebben het over ledlampen maar volgens mij betreft het gewoon alle geschakelde voedingen en die zitten OVERAL in sinds een jaar of 10. De hunker naar big data was gewoon veel te groot. Zoiets noemen ze in real life ook wel een fetishist met obsessief gedrag. Zoals een junk naar z'n heroine verlangt. Meeste mensen laten ze zich daar voor behandelen. Tegenwoordig ben je ook welkom in de politiek.

Leef er maar mee. Volgens de peilingen gaat het de komende 4 jaar weer zo. Alleen dan met een schepje er bovenop natuurlijk. Want de clueloze schaapjes vinden het toch wel allemaal goed.
QRO, einde probleem!

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Storing door slimme meter
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2017, 23:25:59 »
Lekkere kop bij de PO, want het gaat niet alleen om slimme meters, maar om alle statische meters: https://tweakers.net/nieuws/121247/onderzoek-universiteit-twente-elektronica-interfereert-met-deel-energiemeters.html