Auteur Topic: Portofonen Efcyvox P250 en P240  (gelezen 5485 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Zangmaus

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
    • maurice bakker
Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Gepost op: 19 februari 2012, 20:04:08 »
Goedendag,

Ik ben een leek in de porto wereld en wilde graag t volgende weten:
Ik heb bovenstaande proto's aangekocht, en de eigenaar beweerde dat deze te gebruiken was. Echter Efcyvox P250, staat op ham+ PMR 70 CM als je hem opstart, maar heeft geen werkend kanaal denk ik ( lampje word na elke handeling rood of gaat rood knipperen. soms staat er ook iets, wat veranderd en eindigt met RSF test. Wat is dit? je kunt de nummers 1 tot 20 gebruiken, en dan wijzigt een 5 reeks aan getallen, soms staat er ook1.gevolgd door nr 3.550 en je kunt zo bv ook 10 indrukken en dan krijg je 20. 3525. Ik snap niet wat dit allemaal betekent?

De p240 geeft na het aandraaien ( de volume knop naar rechts, en springt dan aan) een monotome toon met de tekst Error 2 in het beeldschermpje bovenaan. Dit krijg je niet gewijzigd, door welke handeling daan ook.

mijn vraag is, Hoe kun je deze gebruiken? kan ik deze uberhaupt wel gebruiken? heb je een zendvergunning nodig voor deze toestellen? Is deze proto te progammeren naar 20 kanalen, en hoe moet dat? Wat betekent Errror 2, de storing op de p240. En zijn beide aan ekaar te koppelen?

Eeuwige roem voor degene die het antwoord weet!

inieder geval bedankt!!!

Groet, en ik wacht met smart op antwoord::D
 :'(

Leen Ansems

  • Gast
Re: Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2012, 05:36:39 »
Voor het gebruik van die portofoons moet je in het bezit zijn van een officiéle registratie als zendamateur of van een vergunning. Ook gebruik op PMR446 is niet toegestaan.

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 97
Re: Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2012, 08:41:47 »
Vriendelijkheid kost geen geld!!!
groeten Johan

Leen Ansems

  • Gast
Re: Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2012, 08:54:58 »
De vraagsteller wil specifiek weten hoe het zit en daar heeft hij een net en correct antwoord op gekregen. Geef dan zelf een fatsoendelijk antwoord op de gestelde vraag i.p.v. dit soort domme opmerkingen te maken.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2012, 14:27:31 »
Wat betekent Errror 2, de storing op de p240. En zijn beide aan ekaar te koppelen?

Er zit een fout in de geprogrammeerde gegevens van die portofoon. Een P240 zou een Motorola GP1200 moeten zijn, maar dat is eigenlijk een trunking portofoon. Ik heb een vermoeden dat hij omgezet is naar conventionele firmware en als tijdens het proces een fout opgetreden is, kan je ook die foutmelding krijgen. Het model zou wel eens niet kunnen kloppen. Er is kortweg gezegd geen overeenkomst tussen het model, de ingevoerde gegevens en de firmware van het toestel. Als de fout is gekomen na het programmmeren van kanalen, kan je de originele defaultfile (ook wel codeplug genoemd) er weer in terug proberen te zetten. Blijft de foutmelding aanwezig, dan wordt het echt uitzoeken waar het fout is gegaan.

exLid057

  • Gast
Re: Portofonen Efcyvox P250 en P240
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2012, 18:57:54 »
De vraagsteller wil specifiek weten hoe het zit en daar heeft hij een net en correct antwoord op gekregen. Geef dan zelf een fatsoendelijk antwoord op de gestelde vraag i.p.v. dit soort domme opmerkingen te maken.

Beste Leen zal je deze tekst bij meerdere topics willen plaatsen..