Auteur Topic: Golfje in de tekst van de 1 regellichtkrant  (gelezen 2486 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline RAD Hollands-midden

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Golfje in de tekst van de 1 regellichtkrant
« Gepost op: 18 juli 2009, 14:00:25 »
Ik heb een 1 regellichtkrant,nu zit er een klein golfje in de tekst als die over de lichtkrant loopt.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen,of dat je dit altijd wel een beetje hebt. Aan de buitenkant
van de lichtkrant kan ik niks bijzonders zien. Heb het al een tijd en denk ga nu toch even raad
vragen via deze weg. Heb lichtkrant wel een paar keer vervoerd naar een andere locatie,maar
ik neem aan dat dit geen kwaad kan voor de lichtkrant.

Iemand misschien een idee/misschien iet wat normaal is en wat je altijd houd bij de lichtkrant?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Golfje in de tekst van de 1 regellichtkrant
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2009, 14:28:58 »
Je kan proberen om met het handvat van een schroevendraaier zachtjes op de kast te kloppen om te kijken of er een losse soldeerverbinding op een print zit. Dan moet er iets verspringen in de tekst. Verder kan je transformatorblok (voeding) de oorzaak zijn. Let er ook op met welk licht je de meldingen bekijkt: bij TL verlichting kan je rare dingen beleven. Met daglicht bekijken dus. Geen storende elementen in de omgeving? Dimmers enz? Een foto is mogelijk?

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: Golfje in de tekst van de 1 regellichtkrant
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2009, 15:10:42 »
Dat heeft mijn lichtkrant ook,

Dat komt doordat de lichtkrant is opgebouwd uit verschillende led blokken zoiets als deze foto: dat kan je goed zien als je het van heel dichtbij bekijkt.


Deze blokken zitten dan niet precies goed aan elkaar vast, ik zou hier zelfs niet echt iets aan doen want dat betekend toch echt dat je lichtkrant open zal moeten.

gr mark.
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.