Auteur Topic: Jupiter Pro doet het niet meer??  (gelezen 3263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline WVBommel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Jupiter Pro doet het niet meer??
« Gepost op: 24 mei 2009, 16:52:35 »
Ik heb 2 Jupiter pagers. een v7.2 en een v8.6.
Sinds kort heb ik ook een programmeerstation (gekocht bij P2000shop.nl). Ik heb beide pagers geprogrammeerd met dit station. Alleen nu ontvangt de v7.2 geen meldingen meer. Hij geeft wel de melding geen bereik te hebben. De v8.6 doet het wel en heeft wel bereik.
De v7.2 heeft wel een paar keer een foutmelding gegeven (EEPROM error). Ik heb (zoals aangegeven in een ander topic op dit forum) even de batterij verkeerd om erin gedaan en hem opnieuw op het station gelegd zonder batterij.
Nog steeds heeft hij nog geen meldingen gegeven.

Kan iemand me helpen?

Gr. Wesley

Leen Ansems

  • Gast
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2009, 17:12:21 »
1) elke versie pager heeft zijn eigen bijbehorende software. Niet door elkaar gooien dus.
2) controleer of na het uitlezen de frequentie op 169.650 MHz staat ingesteld.Zoniet, verbeter dat dan en schrijf de file terug.
Juiste software kan je vinden op http://www.pagersoftware.tk

Offline WVBommel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2009, 17:36:22 »
Kan ik dan wel de verschillende software naast elkaar hebben? Ik heb het opnieuw geinstalleert. v7.2 en v8.6 hebben nu dus hun eigen mappen in de C:/Program Files. Dat moet goed gaan?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2009, 17:44:48 »
Citaat van: "WVBommel"
Kan ik dan wel de verschillende software naast elkaar hebben? Ik heb het opnieuw geinstalleert. v7.2 en v8.6 hebben nu dus hun eigen mappen in de C:/Program Files. Dat moet goed gaan?

In een verschillende map is de enige manier om alles goed uit elkaar te houden. Merk die mappen ook duidelijk. Bij de software hoort een bijbehorende default.tbl die je ook kan downloaden. Met die file als basis ga je alle capcodes enz invullen en je schrijft dan de aangemaakte file weg met " save as...." Op de puntjes een eiegen naam neerzetten uiteraard. Dan de juiste pager vullen met de toets F4. Daarmee kan je een verstoorde pager meestal weer tot leven brengen. Zit de batterij erin: die even eruit halen en terugplaatsen na 2 tellen. Bovenin het scherm komt het woord PASS te staan. Dan is de pager ingesteld op alle juist ingevoerde gegevens.

Offline WVBommel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2009, 17:46:23 »
Frequentie (volgens programma):
Frequency Of Pager [1696500] 00Hz
Dat klopt? (wat tussen [] staat kun je zelf invullen)

Verder heb ik het via de juiste software opnieuw geprobeerd. Met F4 opnieuw geschreven. Nog steeds geeft hij (als ik hem aanzet) de melding GEEN BEREIK.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2009, 17:56:59 »
Lees je file uit en sla die op. Lees met "open" de defauktfile in. Volgens mij staat daar half Nederland in met capcodes. Zet die eens in de pager en kijk wat de pager doet. Frequentie was ok. De batterij even eruit en terugplaatsen geeft een reset aan de pager om de zojuist ingevoerde gegevens geldig te maken. Sla je die fase over, dan zullen oude gegevens nog steeds de pager aansturen. Helpt dat ook niet, dan is mogelijk een storing aanwezig in het toestel. Sucses.

Offline WVBommel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2009, 18:03:40 »
Open Default geeft capcode 1234567 (allemaal) en Frequency 1530000
Dat is vast niet wat je bedoelde, of wel?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2009, 18:23:48 »
Citaat van: "WVBommel"
Open Default geeft capcode 1234567 (allemaal) en Frequency 1530000
Dat is vast niet wat je bedoelde, of wel?

Nee, terug naar de site en daar staat de juiste file ter downloaden. (standaard file) Deze file komt meestal in een download map terecht en moet verhuisd worden naar de juiste softwaremap. De juiste file bevat Nederlandse teksten en de juiste frequentie.

Offline WVBommel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Jupiter Pro doet het niet meer??
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2009, 19:18:29 »
Met de standaard file doet ie het weer. Nu weer proberen (met de juiste software) mijn eigen capcodes erin te zetten. Bedankt voor je hulp Leen!