Auteur Topic: GM900  (gelezen 6249 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline CN089

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
GM900
« Gepost op: 6 maart 2009, 20:56:03 »
Hallo,

Ik bezit een gm900 mobil en kan er mij iemand op weg helpen voor het programmeren van het toestel?
Reeds geprobeerd met en pentium 1 en de soft RSS vers. R06.03.00 via de microfoon ingang van het toestel met een rib box.
Steeds verschijnt er "communication with radio failed" TIMEOUT ERROR Bij het willen uitlezen van het toestel. Druk ik op codeplug op disq opslaan verschijnt er "Coldeplug data resides in memory.

Johan

Leen Ansems

  • Gast
Re: GM900
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2009, 09:58:33 »
Citaat van: "CN089"
Hallo,

Ik bezit een gm900 mobil en kan er mij iemand op weg helpen voor het programmeren van het toestel?
Reeds geprobeerd met en pentium 1 en de soft RSS vers. R06.03.00 via de microfoon ingang van het toestel met een rib box.
Steeds verschijnt er "communication with radio failed" TIMEOUT ERROR Bij het willen uitlezen van het toestel. Druk ik op codeplug op disq opslaan verschijnt er "Coldeplug data resides in memory.

Johan

Weet even niet of je de juiste versie software hebt, maar deze mob kan alleen geprogrammeerd worden met een langzame PC zoals een 386 en werkend onder DOS 6.0. of 6.2. Simulatie onder windows98 en alle hogere versies in een DOSbox gaat niet werken. Bij een te snelle PC gaat het lezen meestal wel, maar bij het schrijven "vliegt de boel uit de bocht" en zit je met een verstoorde codeplug. Het is een mooie set met goede gevoeligheid, maar om te programmeren moet je alle voorzichtigheid in acht nemen.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: GM900
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2009, 10:03:10 »
hoi leen,en de mcs2000/mc2100 zijn deze makkelijk te programmeren?,ik kan er een overnemen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: GM900
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2009, 10:16:32 »
Citaat van: "gerrit63"
hoi leen,en de mcs2000/mc2100 zijn deze makkelijk te programmeren?,ik kan er een overnemen.

Nee, hier geldt hetzelfde voor. Ze komen uit dezelfde bouwfamilie mobilofoons. Alleen dus onder DOS te bewerken. Daarom heb ik in tussen al een verzameling pc`s op de zaak met elk hun eigen programmatuur voor specifieke sets. Naar een klant gaan met van alle soorten sets is zowat een kist met laptops meenemen. (en dan hebben we het nog niet over de programmeerkabels)

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: GM900
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2009, 10:26:01 »
goeiedag,dat is ook geen pretje meer om even een freq. te wijzigen.
leen zijn er dan helemaal geen mob. die eenvoudig te program. zijn van moterola.

gr gerrit

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: GM900
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2009, 11:21:46 »
Citaat
zijn er dan helemaal geen mob. die eenvoudig te program. zijn van moterola.

GM-360 / GM-380.
Ideale mob's.

Leen Ansems

  • Gast
Re: GM900
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2009, 13:24:07 »
Citaat van: "gerrit63"
goeiedag,dat is ook geen pretje meer om even een freq. te wijzigen.
leen zijn er dan helemaal geen mob. die eenvoudig te program. zijn van moterola.

gr gerrit

Alle oude mobilofoons zijn gewoon eenvoudig te programmeren als je maar de juiste programmeerkabels, software en PC`s gebruikt. Met de toestellen op zich is niks mis mee. Over de oudere versies software maakt Motorola zich niet meer zo druk. Laat je nooit verleiden om met WOOKIE te gaan programmeren. Dat gaat je gegarandeerd een hoop ellende opleveren.