Auteur Topic: Nieuw holster Infostream X3  (gelezen 10294 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Nieuw holster Infostream X3
« Gepost op: 19 januari 2009, 18:31:50 »
Hoi,

ik kreeg van een contact uit het buitenland een mail met wat foto's van een nieuw X3 holster. Ik moet zeggen dat het er erg degelijk uit ziet, iemand ze al gezien binnen hun korps? Schijnt speciaal voor een hulpverleningsdienst ontwikkeld te zijn -> idioot proof ;D Het beeldscherm is erg goed beschermd. Er zit ook een gaatje bij het luidsprekertje zodat het holster niet het alarmgeluid dempt!



Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2009, 18:46:35 »
Citaat van: "Wopper"
Hoi,

ik kreeg van een contact uit het buitenland een mail met wat foto's van een nieuw X3 holster. Ik moet zeggen dat het er erg degelijk uit ziet, iemand ze al gezien binnen hun korps? Schijnt speciaal voor een hulpverleningsdienst ontwikkeld te zijn -> idioot proof ;D Het beeldscherm is erg goed beschermd. Er zit ook een gaatje bij het luidsprekertje zodat het holster niet het alarmgeluid dempt!

In NHN nog niet tegen gekomen.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2009, 19:17:42 »
Citaat van: "Wopper"
Hoi,

ik kreeg van een contact uit het buitenland een mail met wat foto's van een nieuw X3 holster. Ik moet zeggen dat het er erg degelijk uit ziet, iemand ze al gezien binnen hun korps? Schijnt speciaal voor een hulpverleningsdienst ontwikkeld te zijn -> idioot proof ;D Het beeldscherm is erg goed beschermd. Er zit ook een gaatje bij het luidsprekertje zodat het holster niet het alarmgeluid dempt!

In RR zullen we ze niet meer tegenkomen, aangezien de RR over gaat / is op de Galaxy.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2009, 05:59:17 »
Citaat van: "Arle"
In RR zullen we ze niet meer tegenkomen, aangezien de RR over gaat / is op de Galaxy.

Meer regio`s nemen massaal afscheid van de X3, dus het is nu mosterd na de maaltijd :P

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2009, 09:39:28 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Arle"
In RR zullen we ze niet meer tegenkomen, aangezien de RR over gaat / is op de Galaxy.

Meer regio`s nemen massaal afscheid van de X3, dus het is nu mosterd na de maaltijd :P

Ik moet zeggen dat hij mij als hobbyist/brandweerman wel erg bevalt met het woordfilter, voor mij een welkome aanvulling dit holster :)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2009, 10:24:49 »
Citaat van: "Wopper"
Ik moet zeggen dat hij mij als hobbyist/brandweerman wel erg bevalt met het woordfilter, voor mij een welkome aanvulling dit holster :)

En ik ga geheel mee met Rob wat betreft het woordfilter. Er is geen èèn pager, ook niet de Galaxy, die deze optie bezit en net zo fijn met deze functionaliteit omgaat als de Xstream.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2009, 10:45:17 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "Wopper"
Ik moet zeggen dat hij mij als hobbyist/brandweerman wel erg bevalt met het woordfilter, voor mij een welkome aanvulling dit holster :)

En ik ga geheel mee met Rob wat betreft het woordfilter. Er is geen èèn pager, ook niet de Galaxy, die deze optie bezit en net zo fijn met deze functionaliteit omgaat als de Xstream.

Misschien een beetje off topic maar hoe werkt die functie dan precies?

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2009, 13:26:19 »
Citaat van: "Daaf"
En ik ga geheel mee met Rob wat betreft het woordfilter. Er is geen èèn pager, ook niet de Galaxy, die deze optie bezit en net zo fijn met deze functionaliteit omgaat als de Xstream.

Ik wil me daar helemaal bij aansluiten!  ;)

@IkWilbert

Voor zover ik weet kun je met de programmer de pager op drie mogenlijkheden programmeren:

1. Alle meldingen laten binnen komen in mappen.
2. Alles meldingen op laten binnenkomen in Inbox.
3. Of enkele code's in mappen laten binnenkomen en enkele code's in inbox.

Voordeel van mappen: je kunt iedere map een naam geven, en er een pieptoon aan koppelen.

Voordeel van Inbox:, Je kunt dan wel gebruikmaken van het woordfilter. je kunt meerdere woorden filteren.
Nadeel: Als je inbox gebruikt, kun je maar 1 door jou in te stellen pieptoon instellen.


Mvg. GerP
Groeten van Ger

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2009, 15:27:23 »
Citaat van: "IkWilbert"
Misschien een beetje off topic maar hoe werkt die functie dan precies?

Om hier dan even kort op in te gaan;

Zoals Ger al zei heb je de keuze uit de mappen en uit de inbox. In de mappen komen gewoon alle meldingen binnen die op de door jouw geprogrammeerde capcode's verzonden worden. Bij inbox kan je dus capcode's programmeren en laten filteren op woorden (Je kan ook gewoon alle meldingen binnen laten komen hoor, dat is zonder de programmer op de pager zo in te stellen). Er kunnen ongeveer 30 woorden ingegeven worden waarop de pager dus af kan gaan.

Voorbeeld: Geprogrammeerde capcode op inbox is 0202999, de monitorcode van Noord Holland Noord.
Je bent alleen geinteresseerd in waterongeval, binnenbrand, schuurbrand. Dan typ je deze 3 woorden in, en als dus èèn van deze drie woorden in de melding zit zal de pager afgaan op een door jouw ten allen tijde zelf in te stellen alarmtoon.
Overigens komen alle andere meldingen "stil" binnen op de inbox. Dus als je sirenes hoort, zou je terug kunnen kijken waar die eventueel naar toe zou kunnen gaan.

Is dit duidelijk genoeg zo?

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2009, 16:35:26 »
Mooi uitgelegd David!  :P

Gr. GerP
Groeten van Ger

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2009, 18:10:31 »
Zelfs ik heb deze holsters nog niet gezien, en dat zegt wat !  :)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2009, 18:17:08 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "IkWilbert"
Misschien een beetje off topic maar hoe werkt die functie dan precies?

Om hier dan even kort op in te gaan;

Zoals Ger al zei heb je de keuze uit de mappen en uit de inbox. In de mappen komen gewoon alle meldingen binnen die op de door jouw geprogrammeerde capcode's verzonden worden. Bij inbox kan je dus capcode's programmeren en laten filteren op woorden (Je kan ook gewoon alle meldingen binnen laten komen hoor, dat is zonder de programmer op de pager zo in te stellen). Er kunnen ongeveer 30 woorden ingegeven worden waarop de pager dus af kan gaan.

Voorbeeld: Geprogrammeerde capcode op inbox is 0202999, de monitorcode van Noord Holland Noord.
Je bent alleen geinteresseerd in waterongeval, binnenbrand, schuurbrand. Dan typ je deze 3 woorden in, en als dus èèn van deze drie woorden in de melding zit zal de pager afgaan op een door jouw ten allen tijde zelf in te stellen alarmtoon.
Overigens komen alle andere meldingen "stil" binnen op de inbox. Dus als je sirenes hoort, zou je terug kunnen kijken waar die eventueel naar toe zou kunnen gaan.

Is dit duidelijk genoeg zo?

Duidelijk heren, mijn dank is groot!

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2009, 10:42:49 »
Na wat googlen schijnt er ook een website van een Infostream Europe te bestaan, www.infostream.nu

Hierop staat een test filmpje van dit holster, zit er heel goed uit! Moet je kijken hoeveel kracht je op de clip kunt zetten!

http://www.infostream.nu/index.php?opti ... &Itemid=84

Offline ZwarteZee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2009, 20:20:18 »
Voor mensen die een holster voor de Infostream X3 zoeken is dit misschien ook nog een altenatief. Het tasje zit draaibaar in de riemclip en kan dus eenvoudig gedraaid worden om de melding ook te kunnen lezen met de pager nog aan de riem.

lederen pagertasje voorzijde:



lederen pagertasje achterzijde:



pagertasje met lusclip:



lusclip:



kunststof riemclip:

Een dag geen techniek, is een dag niet geleefd.....

Jupiter Pro V8.6
Nikon D80
18-70mm ED-IF AF-S DX Zoom
70-300mm AF-S VR Zoom
Speedlight SB-600

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuw holster Infostream X3
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2009, 22:28:34 »
Citaat van: "Wopper"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Arle"
In RR zullen we ze niet meer tegenkomen, aangezien de RR over gaat / is op de Galaxy.

Meer regio`s nemen massaal afscheid van de X3, dus het is nu mosterd na de maaltijd :P

Ik moet zeggen dat hij mij als hobbyist/brandweerman wel erg bevalt met het woordfilter, voor mij een welkome aanvulling dit holster :)

Ik wist niet eens dat jij brandweerman was  :)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.