Auteur Topic: België, scanners en airshows  (gelezen 8836 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PH-MJS

  • Gast
België, scanners en airshows
« Gepost op: 19 juni 2007, 20:58:19 »
Ha scannerluisteraars,

Ik ben van plan om naar de airshow in Kleine Brogel te gaan en ik zou graag mijn scanner mee willen nemen. Op diverse sites heb ik de scannerwetgeving van België gelezen en dat is niet mals. Dus mijn vraag is:
Is het verstandig om je scanner mee te nemen naar deze airshow in je binnenzak? Hoe groot is de pakkans?

Alvast bedankt,
PH-MJS

Michael

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2007, 21:01:32 »
Die kans is erg groot dat ze je oppakken als ze merken dat jij een scanner bij de hand hebt. Als ik jou was zou ik je scanner gewoon thuis houden dan weet je zeker dat er niets mee kan gebeuren.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2007, 22:23:35 »
PH,

ben je piloot? Heb je toevallig geen draagbare (gecertificeerde) radio voor in de cockpit waarmee je ATC kan ontvangen?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2007, 23:35:14 »
Een scanner is zeg maar al niet toegestaan in Belgie en met airshows wordt er nog eens extra op gelet. Men is er daar niet zo happig op dat er naar militaire luchtvaart geluisterd kan worden. Niet doen dus.

PH-MJS

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2007, 07:14:50 »
Bedankt voor de reacties. Ik laat m'n scanner wel thuis.

@Asterix900
Ik ben geen piloot maar een luchtvaartenthousiasteling.

Offline Da_Kwant

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
*
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2007, 09:30:28 »
Vorig jaar met sanicole zag ik iemand staan aan de baan met een scanner en onnoemelijk! lange antenne, of de bewaking die verderop stond et gezien heeft weet ik nie, stond dar redelijk vol en die manne waren zelf aant geniete :P

mvg, da_kwant
-=Yupiteru MVT-7100=-
-=Bearcat BCT15X=-
*Groeten Kristof*

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2007, 10:27:34 »
Citaat van: "PH-MJS"
@Asterix900
Ik ben geen piloot maar een luchtvaartenthousiasteling.

Okay. Ik vroeg het maar want ik ken een piloot die steevast met zijn mobiele radio (voor in de zwever) luchtvaartshows afschuimt. Dat toestel is vergund en ontvangt enkel de banden gebruikt door de luchtvaart. Had mss een oplossing kunnen zijn.... ;)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

PH-MJS

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2007, 11:40:28 »
Bedankt voor de reactie. Ik neem 'm gewoon mee en als ik er nog één zie lopen met een scanner dan knal ik 'm ook aan.

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2007, 16:22:06 »
Hebben "die manne" dan tenminste twee vliegen in één klap.. ;-)

PH-MJS

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2007, 16:25:47 »
Citaat
Hebben "die manne" dan tenminste twee vliegen in één klap.. ;-)

:P:P:P

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2007, 16:49:11 »
Citaat van: "PH-MJS"
Citaat
Hebben "die manne" dan tenminste twee vliegen in één klap.. ;-)

:P:P:P

Neem schoon ondergoed en een tandenborstel mee  :)
Luisterspulletjes :)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2007, 17:11:06 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Citaat van: "PH-MJS"
Citaat
Hebben "die manne" dan tenminste twee vliegen in één klap.. ;-)

:P:P:P

Neem schoon ondergoed en een tandenborstel mee  :)

...laat niets in de douches vallen.....
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

PH-MJS

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2007, 17:16:07 »
Het zal allemaal wel meevallen denk ik. Gewoon voorzichtig zijn.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2007, 22:45:33 »
Weet nog goed een jaar of 15 geleden bij een airshow in KB. Verschillende stands van verkopers waaronder ook veel Nederlandse verkopers. In zijn stand verkocht ie scanners. Jammer dat de zwaantjes die het verkeer moesten regelen ook langs zijn stand kwamen. Heel het boeltje werd opgeladen en in beslag genomen. Met scanner opletten in B. zelfs met oortje. Als je een beetje oplet zie je dat toch he. Buiten het terrein heb ik dat al vaak gedaan. Als je een beetje oplet dan gaat het, maar als je ermee loopt te pochen met een hoop omstaanders om je heen dan kan je wel eens pech hebben.
Trouwens dat is geen airshow op kB binnenkort, maar een spottersdag.

PH-MJS

  • Gast
Re: België, scanners en airshows
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2007, 09:14:03 »
Citaat van: "TTT242"
Weet nog goed een jaar of 15 geleden bij een airshow in KB. Verschillende stands van verkopers waaronder ook veel Nederlandse verkopers. In zijn stand verkocht ie scanners. Jammer dat de zwaantjes die het verkeer moesten regelen ook langs zijn stand kwamen. Heel het boeltje werd opgeladen en in beslag genomen. Met scanner opletten in B. zelfs met oortje. Als je een beetje oplet zie je dat toch he. Buiten het terrein heb ik dat al vaak gedaan. Als je een beetje oplet dan gaat het, maar als je ermee loopt te pochen met een hoop omstaanders om je heen dan kan je wel eens pech hebben.
Trouwens dat is geen airshow op kB binnenkort, maar een spottersdag.

Ja, het wordt wel uitkijken geblazen, maar we zien het wel daar te plekke. Het was idd een spottersdag.