Auteur Topic: Kartbaan Uithof Den Haag  (gelezen 948 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 728
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Kartbaan Uithof Den Haag
« Gepost op: 7 januari 2024, 21:48:56 »
Uithof liep voorheen met kenwood protalks, nu zag ik ze met die Baofeng 888S lopen.
Helaas scanner dus niet op opnemen ingesteld. niks meer gehoord daarna.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2024, 12:49:03 »
Baofeng BF888S Default Frequencies

CH1 462.125 CTCSS 69.3
CH2 462.225
CH3 462.325
CH4 462.425 CTCSS 103.5
CH5 462.525 CTCSS 114.8
CH6 462.625 CTCSS 127.3
CH7 462.725 CTCSS 136.5
CH8 462.825 CTCSS 162.2
CH9 462.925 DCS 025
CH10 463.025 DCS 032
CH11 463.125 DCS 125
CH12 463.225 DCS 331
CH13 463.525 DCS D465
CH14 450.225 DCS D023
CH15 460.325
CH16 469.950 CTCSS 203.5

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2024, 16:51:37 »
Als ik mij vergis moet iemand mij maar corrigeren maar volgens mij mogen deze frequenties in Nederland niet vrij gebruikt worden.
De groeten van Bob.

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 728
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2024, 21:01:04 »
Baofeng BF888S Default Frequencies

CH1 462.125 CTCSS 69.3
CH2 462.225
CH3 462.325
CH4 462.425 CTCSS 103.5
CH5 462.525 CTCSS 114.8
CH6 462.625 CTCSS 127.3
CH7 462.725 CTCSS 136.5
CH8 462.825 CTCSS 162.2
CH9 462.925 DCS 025
CH10 463.025 DCS 032
CH11 463.125 DCS 125
CH12 463.225 DCS 331
CH13 463.525 DCS D465
CH14 450.225 DCS D023
CH15 460.325
CH16 469.950 CTCSS 203.5

Of ze hebben kenwood geprogrameerd.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2024, 21:22:25 »
Als ik mij vergis moet iemand mij maar corrigeren maar volgens mij mogen deze frequenties in Nederland niet vrij gebruikt worden.

Kan me niet voorstellen dat ze deze frequenties ook daadwerkelijk gebruiken.
Zou een economisch delict zijn, dat levert enorme boetes op wanneer je een bedrijf bent.

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2024, 22:53:15 »
Ten opzichte van de Kenwood Protalk zijn deze Baofeng's in prijs een stuk aantrekkelijker.
En wat luister-Spy suggereerde zijn ze wellicht op de PMR frequenties geprogrammeerd.
Maar waarom zou je Kenwood PMR porto's aan de kant zetten en deze vervangen door omgeprogrammeerde Baofengs op diezelfde PMR freq's.
Zo maar een gedachte hoor. Wellicht uit kostenoverweging, mogelijk moesten van alle Kenwood's de accu worden vervangen en voor de prijs van 1 accu koop je meerdere Boafengs.
De groeten van Bob.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2024, 06:13:32 »
De TK-3701D kan aanzienlijk meer dan de Baofeng.
O.a. DPMR, 3x 16 kanalen, 100% legaal.
Een Baofeng op PMR is illegaal (zendvermogen, afneembare antenne).

Sinds het AT is overgegaan in RDI zijn ze enorm veel aktiever geworden.
Er is aanzienlijke frequentieruimte tekort, dus handhaving wordt steeds belangrijker.
En bij storingen/klachten treed men vrijwel direct op, sneller dan voorheen.
We zien ook dat er meer gecontroleerd wordt, ter plaatse maar ook via de landelijke meetstations.
Daarnaast zijn ze momenteel erg aan het kijken naar repeaters/antenne opstellingen en bijbehorende vergunningen bij de grote bedrijven.
Als bedrijf kun je nu ook voortaan een verzoek doen om een meting aan je apparatuur, om te kijken of je eigen meetmethode overeenkomt met die van het RDI.
Daarnaast is dit ook deel van hun verdienmodel.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2024, 07:09:17 »
Goede zaak dat de RDI zich (pro) actiever opstelt. Uiteindelijk zijn de mensen, die zich met dit soort praktijken bezig houden, alleen maar gevoelig voor een flinke negatieve financiële prikkel.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2024, 09:31:40 »
Is wel een flinke inhaalslag die ze hebben te doen, ze hebben op handhavingsgebied niks pro-aktiefs gedaan afgelopen 10 jaar.
Zag ze 15 jaar geleden voor het laatst op een radio beurs.
Wildgroei is wel enorm toegenomen, scan maar eens op de Baofeng kanalen. Regelmatig heb je dan een vangst bij evenementen.
De klant is zich vaak van geen kwaad bewust. Is ook begrijpelijk.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2024, 12:50:42 »
RDI was afgelopen Dag van de Radio Amateur in Zwolle aanwezig met twee meetvoertuigen. Maar van verdere handhaving lijkt weinig sprake, zelfs 3m piraten kunnen aardig hun gang gaan op sommige momenten.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2024, 13:01:23 »
Zelfs de GGD's (overheidsdienst) maakten massaal gebruik van Baofeng's (verschillende types) geprogrammeerd op de PMR446 frequenties..

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2024, 15:31:38 »
Op diverse plaatsen hoor ik gewoon de standaard Boafeng frequenties.
Zo is op De Beverwijkse Bazar regelmatig op 469.9500 met CTCSS 203.5 communicatie te horen.

Dit komt overeen met: CH16 469.950 CTCSS 203.5

In de database staat:

402.22500      Verkeersregelaars Heideweek

Gewoon een standaard  Boafeng frequentie.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Kartbaan Uithof Den Haag
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2024, 01:55:23 »
Baofeng BF888S Default Frequencies

CH1 462.125 CTCSS 69.3
CH2 462.225
CH3 462.325
CH4 462.425 CTCSS 103.5
CH5 462.525 CTCSS 114.8
CH6 462.625 CTCSS 127.3
CH7 462.725 CTCSS 136.5
CH8 462.825 CTCSS 162.2
CH9 462.925 DCS 025
CH10 463.025 DCS 032
CH11 463.125 DCS 125
CH12 463.225 DCS 331
CH13 463.525 DCS D465
CH14 450.225 DCS D023
CH15 460.325
CH16 469.950 CTCSS 203.5

Hier een completer/gecorrigeerd lijstje, rekening houdend met verschillende batches van deze portofoon en het gebruik van inverted-polarity DCS (heb deze hieronder al geconverteerd):

BF-888S CH1   462.125000   CTCSS 69.3
BF-888S CH2   462.225000
BF-888S CH3   462.325000
BF-888S CH4   462.425000   CTCSS 103.5
BF-888S CH5   462.525000   CTCSS 114.8
BF-888S CH6   462.625000   CTCSS 127.3
BF-888S CH7   462.725000   CTCSS 136.5
BF-888S CH8   462.825000   CTCSS 162.2
BF-888S CH9   462.925000   DCS 023
BF-888S CH9   462.925000   DCS 025
BF-888S CH10   463.025000   DCS 023
BF-888S CH10   463.025000   DCS 032
BF-888S CH10   463.025000   DCS 051
BF-888S CH11   463.125000   DCS 023
BF-888S CH11   463.125000   DCS 125
BF-888S CH12   463.225000   DCS 047
BF-888S CH12   463.225000   DCS 331
BF-888S CH12   463.225000   DCS 731
BF-888S CH13   463.525000   DCS 023
BF-888S CH13   463.525000   DCS 047
BF-888S CH13   463.525000   DCS 331
BF-888S CH14   450.225000   DCS 023
BF-888S CH14   450.225000
BF-888S CH15   460.325000
BF-888S CH15   469.945000   CTCSS 203.5
BF-888S CH16   469.950000   CTCSS 203.5

Info van https://wiki.radioreference.com/index.php/CCR_Default_Frequencies zelf verwerkt tot dit lijstje.

Voor het gemak ook maar gelijk een lijstje van een andere veelgebruikte Chinese portofoon:

UV-5R/UV-82 CH0   136.025000
UV-5R/UV-82 CH1   452.125000   CTCSS 69.3
UV-5R/UV-82 CH2   453.225000   CTCSS 91.5
UV-5R/UV-82 CH3   454.325000   CTCSS 136.5
UV-5R/UV-82 CH4   455.425000   CTCSS 151.4
UV-5R/UV-82 CH5   456.525000   CTCSS 192.8
UV-5R/UV-82 CH6   457.625000   CTCSS 241.8
UV-5R/UV-82 CH7   458.725000   DCS 025
UV-5R/UV-82 CH8   459.825000   DCS 134
UV-5R/UV-82 CH9   461.925000   DCS 274
UV-5R/UV-82 CH10   462.225000   DCS 346
UV-5R/UV-82 CH11   463.325000   DCS 503
UV-5R/UV-82 CH12   464.425000   DCS 506
UV-5R/UV-82 CH13   465.525000   DCS 565
UV-5R/UV-82 CH14   402.225000
UV-5R/UV-82 CH15   437.425000
UV-5R/UV-82 CH16   479.975000
UV-5R/UV-82 CH17   138.550000
UV-5R/UV-82 CH18   157.650000
UV-5R/UV-82 CH19   172.750000
UV-5R/UV-82 CH20   438.500000
UV-5R/UV-82 CH21   155.700000