Auteur Topic: Jupiter Pro pager (v9.1)  (gelezen 120625 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #30 Gepost op: 6 november 2008, 18:42:57 »
Citaat van: "kevin27"
Ook ik ga hem bestellen zodra die eris ;)
Me Pro One hapert een beetje

Ik heb zojuist de verzendbevestiging ontvangen, hij is dus vanaf heden leverbaar.
Ik hoop hem morgen of zaterdag binnen te hebben, ben ik eindelijk van het printerpoort probleem af plus een stap voorwaarts qua mogelijkheden.(Ik werk nu nog met v7.2)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #31 Gepost op: 6 november 2008, 20:07:14 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "IkWilbert"
En de programmer? Ik heb de originele "wopper" programmer, deze werkt ook gewoon met de jup 9.1?

Helaas moet ik hierop terug komen. Het blijkt dat Apollo heeft besloten de parallelle ondersteuning te beeindigen. De binnenkort beschikbare 9.1 zal dan ook alleen via USB te programmeren zijn. Wel wordt de mogelijkheid onderzocht om de 9.1 alsnog parallel te kunnen programmeren. Het is niet zeker of dit er gaat komen. Mocht je een 9.1 willen aanschaffen en reeds over een parallelle programmer beschikken, dan is het raadzaam om even de ontwikkelingen af te wachten. Beschik je over een USB programmer, of heb je er helemaal geen, dan is er natuurlijk helemaal niets aan de hand.

De knoppen zijn inderdaad van rubber, gelijkens die van de Galaxy.

Groeten, Peter.

Balen! Moet ik ook een nieuwe programmer kopen... Ach, ja, dan gaat de programmer ook in de verkoop. USB is ook wel makkelijk, kan ik ook programmeren via mijn laptop.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #32 Gepost op: 6 november 2008, 21:09:24 »
Citaat van: "Voederbietel"
Citaat van: "kevin27"
Ook ik ga hem bestellen zodra die eris ;)
Me Pro One hapert een beetje

Ik heb zojuist de verzendbevestiging ontvangen, hij is dus vanaf heden leverbaar.
Ik hoop hem morgen of zaterdag binnen te hebben, ben ik eindelijk van het printerpoort probleem af plus een stap voorwaarts qua mogelijkheden.(Ik werk nu nog met v7.2)

Laat even weten als je hem hebt, hoe die bevalt enzo. Wat foto's zou het helemaal compleet maken  ;)

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #33 Gepost op: 6 november 2008, 21:14:56 »
Zodra die besteld en binnen is zal ik wat plaatsen  ;)
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #34 Gepost op: 7 november 2008, 05:26:33 »
Citaat van: "IkWilbert"
Laat even weten als je hem hebt, hoe die bevalt enzo. Wat foto's zou het helemaal compleet maken  ;)

Zo gauw ik hem binnen heb, zal ik ff wat foto's en extra info proberen te plaatsen.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #35 Gepost op: 7 november 2008, 14:55:29 »
Heb hem binnen, nu eerst maar even programmeren, zal later op de dag wat foto's posten  :):) :D

exLid057

  • Gast
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #36 Gepost op: 7 november 2008, 14:57:23 »
Citaat van: "crumpler"
Heb hem binnen, nu eerst maar even programmeren, zal later op de dag wat foto's posten  :):) :D

Laat het me ook even weten of het geluid harder is  ;)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #37 Gepost op: 7 november 2008, 15:54:03 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "crumpler"
Heb hem binnen, nu eerst maar even programmeren, zal later op de dag wat foto's posten  :):) :D

Laat het me ook even weten of het geluid harder is  ;)

Het geluid is niet harder  ;)

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #38 Gepost op: 7 november 2008, 16:20:58 »
Dan laat ik het testen en maken van foto's maar ff aan crumpler over, anders wordt het allemaal wat dubbelop.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #39 Gepost op: 7 november 2008, 16:48:45 »
Of het geluid harder is dan de 8.6 weet ik niet, maar wel dan de ProOne+ :)

Voor het programmeren heb ik helaas een andere computer in huis moeten opzoeken waar nog XP opstaat, want op een Windows Vista Home Ultimate (64 bits) kan die de juiste drivers er niet voor vinden. Heb hem ook al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, en apart gedaan, maar helaas allemaal zonder werkend resultaat.
Op de XP computer deed ie het in 1 keer!

Verder ziet ie er in ieder geval wel erg stevig uit, en de knoppen zijn van rubber welke je wel stevig moet indrukken.

Voor mij is het in ieder geval nog even flink wennen, want had hiervoor dus een ProOne+ en de functies van de knoppen zijn daar wel even wat anders.
Ga nu even eten, foto's volgen later op de avond :)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #40 Gepost op: 7 november 2008, 17:36:51 »
Dus als ik nu via de website van p2000shop een jupiter bestel dan krijg ik de nieuwe v9.1 geleverd? Wil dit wel even zeker weten dan ik niet een 8.6 krijg  ;)

Offline Voederbietel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
    • http://www.trekkerslep.com
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #41 Gepost op: 7 november 2008, 17:46:52 »
Citaat van: "IkWilbert"
Dus als ik nu via de website van p2000shop een jupiter bestel dan krijg ik de nieuwe v9.1 geleverd? Wil dit wel even zeker weten dan ik niet een 8.6 krijg  ;)

Ik ga er vanuit dat de 9.1 standaard geleverd word, maar je kunt natuurlijk altijd in het opmerkingen veld vermelden dat je versie 9.1 wilt.

Offline timo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #42 Gepost op: 7 november 2008, 20:40:17 »
Ik heb hem inmiddels ook binnen, Het programeren was wel even heel anders dan bij de proone, maar ik vind hem nu al beter, hij is vind ik iets simpeler in het programeren, veel uitgebreider en zeker dat elke code ze eigen toontje heb dat vind ik heel handig, en ook dat de prio functie in de pager te veranderen is, NU nog even kijken of ik er snachts ook nog wakker van word, wat ik niet werd van me proone.
Manschap a bij brandweer Hollands midden Post Gouda,
Eerst hulpverlener en verbindings-coordinator Rode kruis Gouda e.o.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #43 Gepost op: 7 november 2008, 20:53:14 »





Mochten er nog andere dingen op de foto duidelijker gemaakt moeten worden, dan hoor ik het wel ;)

Na een aantal uren de pager in bezit te hebben, bevalt ie me goed! Toch heb ik nog enkele puntjes die me opvallen;

Als er een melding is gekomen wordt deze gewoon weergegeven. Maar komt enkele seconden later direct weer een melding, dan laat ie deze NIET zien en blijft ie nog op de melding staan die je aangeklikt had.
Het viel me vooral op bij deze twee meldingen:

Citaat
19:50:20   07-11-08   12   G   AMBU   12146 A1 PAARLAARSTEEG HAARLEM RITNR 43233
19:50:29   07-11-08   12   G   BRAN   PRIO 1 PAARLAARSTEEG 7 HAARLEM BINNENBRAND WONEN [ 595 752 743 744 ]

Negen seconden na de ambu melding, komt de brandweer. Op de Jupiter bleef ie maar op de ambu melding staan, totdat ik ergens op drukte.
Bij mijn ProOne+ ging ie wel direct van de ambu melding naar de nieuwe melding, waardoor het dus duidelijk werd dat het een binnenbrand betrof.

Heb al alle instellingen nagekeken, maar volgens mij is dit niet met een instelling te veranderen, of zie ik het over het hoofd?


En verder vraag ik mij nog af of het mogelijk is om net zoals bij de ProOne+ een achtergrond tekst te hebben als de pager in 'slaapstand' staat. Ik heb wel gevonden dat je een 'Power Up Logo' kon aanmaken, maar dit is precies zoals het staat aangegeven, het wordt alleen weergegeven als je je pager aanzet.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuwe jupiter pager (v9.1) binnenkort verkrijgbaar
« Reactie #44 Gepost op: 7 november 2008, 21:15:13 »
Je kan geen slaapstand logo maken, dat de melding blijft staan klopt "display text until key pressed" heet die optie en hij laat de melding dus staan totdat jij op een toets druk. Ook al komen er nog 15 meldingen na.