Auteur Topic: UBC SDS200E  (gelezen 11466 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: UBC SDS200E
« Reactie #30 Gepost op: 18 april 2020, 11:57:41 »
ik zou graag zoals vroeger gewoon een geheugenbank willen maken met militaire frequenties

Deze scanner werkt helaas niet gewoon als vroeger.

Je moet een favorietenlijst aanmaken.
Daaronder moet je een Systeem aanmaken.
Daaronder moet je een Department aanmaken.
Daaronder kan jij je kanalen kwijt.

Begin met het gratis programma Sentinel en bouw bovengenoemde structuur op. Het is in het begin erg lastig en onwennig allemaal maar als het eenmaal draait ben je erg blij met de structurele wijze waarop deze scanner geprogrammeerd dient te worden.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: UBC SDS200E
« Reactie #31 Gepost op: 18 april 2020, 12:28:51 »
Scanner zal automatisch overschakelen naar dmr of nxdn wanneer dit op een kanaal voor komt.
Bij de 3600 is er een apart menu waar je de search banks kunt aanroepen of veranderen, ik neem aan dat het bij de opvolger net zo is.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #32 Gepost op: 18 april 2020, 16:48:46 »
scanner collegas ik heb nu wel bijvoorbeeld bij een conventionele discovery op een freq 469.450 een cc code 14 en slot  1  en 2 , telkens bij een signaal maar hoor geen audio , is dat dan omdat het een secure zender is ? hoor wel even de ratel maar dan niets meer en zie wel dmr oplichten met de genoemde code's

ik hou je verder op de hoogte van de vorderingen ,  dank zover voor jullie hulp
 groeten Bart

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2020, 22:27:06 »
Hallo scannervrienden ik begin het spelletje  door te krijgen, ook op drm enige succesjes. Wel nog een vraag , herkennen jullie dat je een department inlaad en ook al heb je attenuation uitgezet , deze toch oplicht bij dit department ; manueel aan en uit zetten haal de att marker niet weg .... enig advies aangezien ik niet weet of de verzwakker nu effectief aan of uit staat.

dank voor jullie feedback afgelopen dagen !

groeten
Bart

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2020, 23:18:19 »
Het kost gewoon veel tijd (en uitproberen) maar uiteindelijk krijg je hem onder de knie en heb je een fijn apparaat met ongekende mogelijkheden.[/quote]
Zie je wel, geduld en veel knoeien........👌
Never grow up ‼️

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #35 Gepost op: 21 april 2020, 10:22:55 »
Bert je had het voorspeld en inderdaad het is goed gekomen ! Zou je me nog kunnen helpen met iets ? Ik heb via sentinel een aantal departments toegevoegd en meerendeel komt zonder att (signaal verzakker ) in de scanner zoals bedoeld, maar bij een of twee departments licht het ATT symbool op, handmatig veranderen levert niet op dat het lichtje uit gaat en hij is ook werkelijk ingeschakeld.Enig idee wat daar nu verkeerd gaat, ook in sentinel staat alles op off ...

thanks

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #36 Gepost op: 21 april 2020, 11:48:54 »
Bert je had het voorspeld en inderdaad het is goed gekomen ! Zou je me nog kunnen helpen met iets ? Ik heb via sentinel een aantal departments toegevoegd en meerendeel komt zonder att (signaal verzakker ) in de scanner zoals bedoeld, maar bij een of twee departments licht het ATT symbool op, handmatig veranderen levert niet op dat het lichtje uit gaat en hij is ook werkelijk ingeschakeld.Enig idee wat daar nu verkeerd gaat, ook in sentinel staat alles op off ...

thanks

Bij mij nog nooit voor gekomen en/of gezien Bart, sorry.
Never grow up ‼️

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: UBC SDS200E
« Reactie #37 Gepost op: 21 april 2020, 11:58:11 »
Bart,
 
ik gebruik Sentinel ook eigenlijk alleen voor de systeem updates, ik gebruik altijd ARC536 PRO.

Wat gebeurd er als je het handmatig uitzet (zonder aan de computer te hangen) dan de scanner uit (dan slaat hij je instellingen op) en weer AAN ?
Never grow up ‼️

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: UBC SDS200E
« Reactie #38 Gepost op: 22 april 2020, 09:27:31 »
Bert je had het voorspeld en inderdaad het is goed gekomen ! Zou je me nog kunnen helpen met iets ? Ik heb via sentinel een aantal departments toegevoegd en meerendeel komt zonder att (signaal verzakker ) in de scanner zoals bedoeld, maar bij een of twee departments licht het ATT symbool op, handmatig veranderen levert niet op dat het lichtje uit gaat en hij is ook werkelijk ingeschakeld.Enig idee wat daar nu verkeerd gaat, ook in sentinel staat alles op off ...

thanks

ATT kan je voor de hele scanner aan zetten of per kanaal.

Channel Attenuation - Press Channel to hold on the channel.
Press Func then 4(ATT) to toggle attenuation. Press Channel to resume.
Global Attenuation - Press Channel to hold on any channel.
Press Func then press and hold 4(ATT) to toggle global attenuation. Press Channel to resume.
ATT blinks in the display when global attenuation is on.

Veel van dit antwoorden zijn te vinden op deze pagina:
http://new.marksscanners.com/536/436_536.shtml

Offline bart van t hof

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
Re: UBC SDS200E
« Reactie #39 Gepost op: 22 april 2020, 22:00:13 »
Ook dit weer opgelost met jullie hulp , die link is echt handig zeg , thanks allemaal , kan inmiddels zeggen dat ik zeer blij ben met de nieuwe telg. erg fijn apparaat.

Offline Meengs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
  • Uniden 3600 xlt & Swissphone ‘s Quad
Re: UBC SDS200E
« Reactie #40 Gepost op: 26 augustus 2020, 19:36:03 »
Ik heb de SDS100E gehad en vond die erg doof en het geluid vond ik ook slecht. Daarna lang getwijfeld om de SDS200E aan te schaffen maar heb ik dit sinds kort toch gedaan.
Mijn bevindingen met de 200E zijn erg positief, het geluid is erg goed en het ontvangst is ook erg goed en heb toch echt wel het idee dat ik meer binnen krijg en beter ontvangst heb in vergelijking met de ubc780xlt en AOR 8600mk2, laatst genoemde heb ik dan ook verkocht.

Over het digitaal ontvangst kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik hier nog niet echt mee bezig ben geweest, ik heb wel wat digitaal verkeer in de omgeving maar zit dat zo dichtbij dat het ontvangst sowieso geen probleem zou moeten zijn met een digitale ontvanger.

Wat ik wel opvallend vind is dat er een soort van brom hoorbaar is uit de scanner, dit hoor je eigenlijk alleen maar als het erg stil is in huis dus verder geen omgevingsgeluid en als je vrij dicht bij de scanner in de buurt bent. Dit blijkt een veel voorkomend probleem te zijn en hebben de meeste zo niet alle exemplaren hier last van, ik heb die van mij bij aanschaf omgeruild voor een ander exemplaar maar ook die had hier last van. Op Amerikaanse forums staat hier ook veel over te lezen en blijkt het een aarding probleem te zijn die veroorzaakt wordt door de bevestiging van het display aan het framewerk. Uniden heeft dit probleem ook erkend en heeft destijds een oplossing bedacht om een soort van plaatje ergens tussen te plaatsen maar blijkt in veel gevallen dit niet te helpen en of maar tijdelijk. Een hobbyist in Amerika gaf op een forum aan de oplossing te hebben gevonden. Het display (printplaat) wordt met vier schroeven vastgemaakt aan het frame, hij heeft op de printplaat daar waar de schroef de printplaat raakt wat weggehaald (weet niet exact hoe dit zit) en was het probleem verholpen, diverse andere gebruikers van de SDS200 hebben dit ook gedaan en in alle gevallen was het probleem verholpen. Ik weet niet of Uniden erkend dat dit de oplossing zou zijn en dit zelf inmiddels ook verholpen heeft. Lijkt me ook niet de bedoeling om zelf bij een nieuwe scanner dit te gaan doen aangezien het wel met beleid moet gebeuren. Ik heb de scanner in de woonkeuken staan en met de diverse omgevings geluiden (radio etc.) heb ik er niet echt last van, mocht je deze op je nachtkastje bij je bed hebben staan dan hoor je het zeer waarschijnlijk wel aangezien het dan erg stil is en kan het best irritant zijn. Uiteindelijk mag dit ook niet voorkomen en zeker niet bij een scanner van die prijs.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer SDS200E gebruikers hier last van hebben.

Je moet bij Uniden ff een (gratis) onderdeel bestellen om die brom eruit te krijgen. Zie onderstaande instructievideo.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4oH_6B_vHJQ&feature=emb_title

Als je een externe luidspreker besteld is dan de brom niet meer hoorbaar?

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: UBC SDS200E
« Reactie #41 Gepost op: 27 augustus 2020, 09:35:06 »
Ik heb de SDS100E gehad en vond die erg doof en het geluid vond ik ook slecht. Daarna lang getwijfeld om de SDS200E aan te schaffen maar heb ik dit sinds kort toch gedaan.
Mijn bevindingen met de 200E zijn erg positief, het geluid is erg goed en het ontvangst is ook erg goed en heb toch echt wel het idee dat ik meer binnen krijg en beter ontvangst heb in vergelijking met de ubc780xlt en AOR 8600mk2, laatst genoemde heb ik dan ook verkocht.

Over het digitaal ontvangst kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik hier nog niet echt mee bezig ben geweest, ik heb wel wat digitaal verkeer in de omgeving maar zit dat zo dichtbij dat het ontvangst sowieso geen probleem zou moeten zijn met een digitale ontvanger.

Wat ik wel opvallend vind is dat er een soort van brom hoorbaar is uit de scanner, dit hoor je eigenlijk alleen maar als het erg stil is in huis dus verder geen omgevingsgeluid en als je vrij dicht bij de scanner in de buurt bent. Dit blijkt een veel voorkomend probleem te zijn en hebben de meeste zo niet alle exemplaren hier last van, ik heb die van mij bij aanschaf omgeruild voor een ander exemplaar maar ook die had hier last van. Op Amerikaanse forums staat hier ook veel over te lezen en blijkt het een aarding probleem te zijn die veroorzaakt wordt door de bevestiging van het display aan het framewerk. Uniden heeft dit probleem ook erkend en heeft destijds een oplossing bedacht om een soort van plaatje ergens tussen te plaatsen maar blijkt in veel gevallen dit niet te helpen en of maar tijdelijk. Een hobbyist in Amerika gaf op een forum aan de oplossing te hebben gevonden. Het display (printplaat) wordt met vier schroeven vastgemaakt aan het frame, hij heeft op de printplaat daar waar de schroef de printplaat raakt wat weggehaald (weet niet exact hoe dit zit) en was het probleem verholpen, diverse andere gebruikers van de SDS200 hebben dit ook gedaan en in alle gevallen was het probleem verholpen. Ik weet niet of Uniden erkend dat dit de oplossing zou zijn en dit zelf inmiddels ook verholpen heeft. Lijkt me ook niet de bedoeling om zelf bij een nieuwe scanner dit te gaan doen aangezien het wel met beleid moet gebeuren. Ik heb de scanner in de woonkeuken staan en met de diverse omgevings geluiden (radio etc.) heb ik er niet echt last van, mocht je deze op je nachtkastje bij je bed hebben staan dan hoor je het zeer waarschijnlijk wel aangezien het dan erg stil is en kan het best irritant zijn. Uiteindelijk mag dit ook niet voorkomen en zeker niet bij een scanner van die prijs.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer SDS200E gebruikers hier last van hebben.

Je moet bij Uniden ff een (gratis) onderdeel bestellen om die brom eruit te krijgen. Zie onderstaande instructievideo.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4oH_6B_vHJQ&feature=emb_title

Als je een externe luidspreker besteld is dan de brom niet meer hoorbaar?

Ik heb een externe speaker(Uniden BCA 23A)er op aangesloten,er is totaal geen brom te horen op mijn Uniden SDS 200E.

De externe speaker is een hele vooruitgang tegen over de interne speaker,een mooie volle geluid en  vele malen harder.

Online Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 89
Re: UBC SDS200E
« Reactie #42 Gepost op: 28 augustus 2020, 09:04:13 »
Als je een externe luidspreker besteld is dan de brom niet meer hoorbaar?

Geen idee, ik heb geen externe speaker en kan dat dus niet uitproberen maar dat zal ik zeker nog eens proberen.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline TonB01

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: UBC SDS200E
« Reactie #43 Gepost op: 28 augustus 2020, 10:34:23 »
Hi Meengs,

Mijn SDS200 had ook de brom, of hoe je het ook noemt. Een luidspreker aangesloten aan de achterkant had dezelfde brom.
De hoofdtelefoonaansluiting was storingsvrij.
Het onderdeel besteld bij Uniden, met dit onderdeel werd de storing iets minder, maar bleef irritant.
Inmiddels heb ik de modificatie uitgevoerd van "tumegpc" op https://forums.radioreference.com/threads/unauthorized-modification-to-fix-hum.393358/page-2.
Hiermee is het probleem volledig verdwenen.

Succes,
Ton
RSP1A, RSPDX, Airspy R2, Airspy Mini, UBC3500XLT, SDS200E, ICOM IC-R1500, ICOM R8500, Yupiteru MVT-7100
Antennes: X50N, Wellbrook ALA1530L, ADSB Spider (zelfbouw)

Offline Meengs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
  • Uniden 3600 xlt & Swissphone ‘s Quad
Re: UBC SDS200E
« Reactie #44 Gepost op: 29 augustus 2020, 10:13:17 »
Hallo Ton,

Ik heb precies het zelfde. Bij de achterkant is de brom te horen en bij de hoofdtelefoonsaansluiting niet.

De modificatie wat jij beschrijft heb ik doorgelezen maar ik ben absoluut niet technisch en durf dit ook niet aan om de scanner open te draaien en deze aanpassingen te doen.