Frequenties > Scheepvaart

Storno 5

<< < (8/9) > >>

Johan Beck:

--- Citaat van: Juliett-Sierra op 14 oktober 2021, 17:11:30 ---en de ander op de kanalen van de slepers
--- Einde van citaat ---

En dat zijn dus de Storno kanalen, op andere kanalen dan die zit de loods niet met de slepers.
Mocht jij andere kanalen weten dan hoor ik die graag.

SeaSparks:

--- Citaat van: Juliett-Sierra op 14 oktober 2021, 17:11:30 ---ja dat klopt. Bij aan- en afmeren kunnen ze gebruik maken van elkaars kanalen. Loodsen lopen meestal met twee porto's waarvan 1 op de kanalen van de roeiers en de ander op de kanalen van de slepers en met de boordmarifoon houdt ie contact met de havensector. Op Youtube kun je een film vinden over het loodswezen in Rottedam, je ziet dan van begin tot eind wat de loods doet, wat de roeiers doen en wat de slepers doen, evenals datgene wat er plaatsvindt op de brug. Daarnaast is de communicatie goed in beeld gebracht dus altijd leuk om te zien/horen.
--- Einde van citaat ---

Op de 'Storno' kanalen zitten zowel Roeiers, als sleepboten, steigermannen als loodsen. Dus iedereen die zich bezig houdt met het af- en aanmeren van zeeschepen. De KRVE heeft haar eigen kanalen (hier eerder benoemd), net zoals het loodswezen en de sleepvaartbedrijven. Die zijn alleen voor hunzelf, daar zitten geen anderen (tussendoor).  Vaak heeft de loods 1 porto op het desbetreffende 'stornokanaal' en de andere op.het sectorkanaal. Bij sommige schepen is de brug te groot om van afstand het sectorkanaal uit te luisteren of te gebruiken.

Juliett-Sierra:

--- Citaat van: SeaSparks op 14 oktober 2021, 17:33:06 ---
--- Citaat van: Juliett-Sierra op 14 oktober 2021, 17:11:30 ---ja dat klopt. Bij aan- en afmeren kunnen ze gebruik maken van elkaars kanalen. Loodsen lopen meestal met twee porto's waarvan 1 op de kanalen van de roeiers en de ander op de kanalen van de slepers en met de boordmarifoon houdt ie contact met de havensector. Op Youtube kun je een film vinden over het loodswezen in Rottedam, je ziet dan van begin tot eind wat de loods doet, wat de roeiers doen en wat de slepers doen, evenals datgene wat er plaatsvindt op de brug. Daarnaast is de communicatie goed in beeld gebracht dus altijd leuk om te zien/horen.
--- Einde van citaat ---

Op de 'Storno' kanalen zitten zowel Roeiers, als sleepboten, steigermannen als loodsen. Dus iedereen die zich bezig houdt met het af- en aanmeren van zeeschepen. De KRVE heeft haar eigen kanalen (hier eerder benoemd), net zoals het loodswezen en de sleepvaartbedrijven. Die zijn alleen voor hunzelf, daar zitten geen anderen (tussendoor).  Vaak heeft de loods 1 porto op het desbetreffende 'stornokanaal' en de andere op.het sectorkanaal. Bij sommige schepen is de brug te groot om van afstand het sectorkanaal uit te luisteren of te gebruiken.
--- Einde van citaat ---

Dat laatste ontgaat me, de brug te groot?

SeaSparks:

--- Citaat van: Juliett-Sierra op 14 oktober 2021, 19:25:11 ---
--- Citaat van: SeaSparks op 14 oktober 2021, 17:33:06 ---
--- Citaat van: Juliett-Sierra op 14 oktober 2021, 17:11:30 ---ja dat klopt. Bij aan- en afmeren kunnen ze gebruik maken van elkaars kanalen. Loodsen lopen meestal met twee porto's waarvan 1 op de kanalen van de roeiers en de ander op de kanalen van de slepers en met de boordmarifoon houdt ie contact met de havensector. Op Youtube kun je een film vinden over het loodswezen in Rottedam, je ziet dan van begin tot eind wat de loods doet, wat de roeiers doen en wat de slepers doen, evenals datgene wat er plaatsvindt op de brug. Daarnaast is de communicatie goed in beeld gebracht dus altijd leuk om te zien/horen.
--- Einde van citaat ---

Op de 'Storno' kanalen zitten zowel Roeiers, als sleepboten, steigermannen als loodsen. Dus iedereen die zich bezig houdt met het af- en aanmeren van zeeschepen. De KRVE heeft haar eigen kanalen (hier eerder benoemd), net zoals het loodswezen en de sleepvaartbedrijven. Die zijn alleen voor hunzelf, daar zitten geen anderen (tussendoor).  Vaak heeft de loods 1 porto op het desbetreffende 'stornokanaal' en de andere op.het sectorkanaal. Bij sommige schepen is de brug te groot om van afstand het sectorkanaal uit te luisteren of te gebruiken.
--- Einde van citaat ---

Dat laatste ontgaat me, de brug te groot?
--- Einde van citaat ---

Er van uitgaande dat je weet dat een brug het stuurhuis van het schip is; de laatste (container- & ULCC (zijn tank-)))schepen zijn zo breed dat je niet zo snel bij de marifoon bent. Dus is een marifoon/portofoon op het sectorkanaal makkelijker. En dan de andere op de Storno zodat je rechtstreeks contact hebt met iedereen die je nodig hebt om aan te meren.

Juliett-Sierra:
oke

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie