Frequenties > Scheepvaart

Storno 5

(1/9) > >>

Vrolijke Fietser:
Gisteravond hoorde ik een van de RPA's vragen aan iemand op de Saipem 7000 of hij ook Storno 5 standby had. Vervolgens schakelden ze over.
Nu heb ik bijna alle marifoon frequenties wel in de scanner staan maar dit gesprek moest ik toch missen.

Vraag: Wie weet welke frequentie bij Storno 5 hoort ??

Vermoedelijk zullen er ook wel Storno 1 t/m 4 en/of 5 en hoger zijn ?

De hierbij behorende frequenties zijn uiteraard ook van harte welkom.

Boudewijn

Arle:
159.9300  STORNO 1
160.5100  STORNO 2
160.2300  STRONO 3
160.3300  STORNO 4
160.4300  STORNO 5

Hierop zitten de loodsen, sleepboten, roeiers en steigermannen onderling tijdens het slepen naar de steiger, het vastmaken, losmaken en afvaren van een groot schip.

ShippingRotterdam:
Arlé, wat betekend eigenlijk de afkorting STORNO zelf. Ik heb het namelijk nergens terug kunnen vinden, vandaar ook mijn vraag.

Johan Beck:

--- Citaat van: "ShippingRotterdam" ---Arlé, wat betekend eigenlijk de afkorting STORNO zelf.
--- Einde van citaat ---

Storno is een oude merknaam van portofoons en mobilofoons. Dit heet tegenwoordig Motorola. Ook bij mij op het werk waren Storno portofoons in gebruik en men noemde ze daar dan ook Storno. Dit lag wat makkelijker in de mond dan portofoon. Oudgedienden bij ons (en dus kennelijk ook in de scheepvaart) noemen die dingen dus nog steeds Storno ipv portofoon.

http://www.storno.co.uk/pmr.htm

ShippingRotterdam:

--- Citaat van: "Johan Beck" ---
--- Citaat van: "ShippingRotterdam" ---Arlé, wat betekend eigenlijk de afkorting STORNO zelf.
--- Einde van citaat ---

Storno is een oude merknaam van portofoons en mobilofoons. Dit heet tegenwoordig Motorola. Ook bij mij op het werk waren Storno portofoons in gebruik en men noemde ze daar dan ook Storno. Dit lag wat makkelijker in de mond dan portofoon. Oudgedienden bij ons (en dus kennelijk ook in de scheepvaart) noemen die dingen dus nog steeds Storno ipv portofoon.
--- Einde van citaat ---

Bedankt voor je heldere uitleg Johan ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie