Buitenland > Algemeen

De Lijn openbaar vervoer België

(1/52) > >>

palmke:
Ik hoor De Lijn Limburg op onder andere de frequentie 424.900

De Lijn Vlaams-Brabant hoor ik op oa 424.9125

Eigenaardig vind ik echter dat ik op de frequenties van de lijn Vlaams Brabant beide partijden hoor (zowel dispatching als bestuurders) terwijl ik op de frequenties van Limburg alleen maar de dispatching hoor. Ikzelf bevind me in Limburg, dus ontvangst zou geen probleem mogen zijn. Zitten de bussen zelf misschien op een andere frequentie? Of wordt er een apart systeem gebruikt voor de spraak vanuit de bus naar de dispatching?

robbert w:
Volgens mij maakt de dispatching gebruik van de frequentie : 446,300.
En worden de volgende frequenties gebruikt voor de communcatie van bus naar dispatching : 424,8265+424,9000 + 424,9875.

Groetjes Robbert. :D

Asterix900:

--- Citaat van: "palmke" ---Ik hoor De Lijn Limburg op onder andere de frequentie 424.900

De Lijn Vlaams-Brabant hoor ik op oa 424.9125

Eigenaardig vind ik echter dat ik op de frequenties van de lijn Vlaams Brabant beide partijden hoor (zowel dispatching als bestuurders) terwijl ik op de frequenties van Limburg alleen maar de dispatching hoor. Ikzelf bevind me in Limburg, dus ontvangst zou geen probleem mogen zijn. Zitten de bussen zelf misschien op een andere frequentie? Of wordt er een apart systeem gebruikt voor de spraak vanuit de bus naar de dispatching?
--- Einde van citaat ---

Ikzelf zit vlakbij de dispatching van de De Lijn Vlaams-Brabant. Ik hoor enkel de dispatching en de bussen niet. Wat ik wel hoor aan de andere kant zijn de inspectieploegen van De Lijn. Dan hoor je de spraak wel in twee richtingen. Vreemd....

Leen Ansems:
Niet zo vreemd. Het is een netwerk en je kan alleen beide partijen horen als ze via dezelfde zendmast werken. Het kan dus best zijn dat een bus antwoord geeft via een heel andere zendmast en dan hoor je hem niet.
mvg,
Leen

Eurojos:
Voor "De Lijn" Vlaams-Brabant worden de freqs 424.8875 424.9125 en 424.9500 gebruikt door dispatching (Leuven), stelplaatsen van autobussen en controleurs op de baan. Om "antwoorden" van bussen te horen, zoek je 10 Mhz lager dan bovenvernoemde freqs.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie