Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Portofoons

[TIP] Quansheng UV-K5 multimode wideband TX/RX portofoon (na modificicatie)

(1/7) > >>

Edwin uit 070:
Ik zie op het WWW en YouTube steeds meer enthousiaste berichten en video's verschijnen over de Quansheng UV-K5 portofoon.

Dat is, op het eerste gezicht, de zoveelste kloon van de bekende Baofeng portofoons. Kijkend op bijvoorbeeld Banggod.com (neem dat dus met de nodige korrels zout) zou de porto ontvangen vanaf 50 Mhz. tot ergens in de 600 Mhz. FM radio band zit er ook in, crossband is mogelijk, CTCSS enz. enz. enz. De porto is ook voor een hele leuke prijs te koop bij een Nederlandse leverancier, voor maar liefst 30 euro exclusief verzendkosten.

Zelf heb ik de porto nog niet, dus ik praat alleen maar na wat er elders gezegd wordt, maar er is allerlei alternatieve firmware voor deze porto in omloop, waarmee je hele leuke dingen zou kunnen doen. Met de aangepaste firmware zou je in USB/LSB kunnen zenden en ontvangen op bijvoorbeeld 10 en 11 meter, maar ook op 2 meter en 70 cm.

Uiteraard kan ik hier een aantal Youtube links neerzetten, maar zoek op Quansheng UV-K5 en laat je verrassen.

Firmware is hier https://github.com/spm81/Quansheng_UV-K5/tree/main/Firmware/UNIVERSAL%20FIRMWARE%20(%20All%20Radios%20-%20UV-K5%2C%20UV-K5(8)%2C%20UV-K6%2C%20UV-5R%20Plus%2C%20etc...)/Open%20Spectrum%20Firmware%20by%20facgi te vinden.

vdKaa:
Leuk speelgoed en helaas wordt dat door steeds meer mensen ook zo gezien. Na die irritante babyfoons wordt ik bij mij in de buurt langzaam gek van de met dit soort porto’s spelende kinderen. Lopen heerlijk over de PMR kanalen heen te schreeuwen🤯. Tot mijn grote verbazing is er zelfs een moeder die haar koters ermee naar huis roept als het eten bijna gereed staat. Om nog enigszins rustig de scanner te kunnen gebruiken heb ik de PMR kanalen vaak gelijk in de lock-out…….

Ik heb er al aan zitten denken om zelf ook maar eens zo’n porto te kopen en flink wat Rammstein over de door de kinderen en babyfoon(s) gebruikte kanalen te gooien😈. Maar ja, dan ben ik zelf net zo slecht bezig…..🤔

Nardes1965:

--- Citaat van: vdKaa op  9 november 2023, 16:56:59 ---Na die irritante babyfoons wordt ik bij mij in de buurt langzaam gek van de met dit soort porto’s spelende kinderen. Lopen heerlijk over de PMR kanalen heen te schreeuwen🤯. Tot mijn grote verbazing is er zelfs een moeder die haar koters ermee naar huis roept als het eten bijna gereed staat. Om nog enigszins rustig de scanner te kunnen gebruiken heb ik de PMR kanalen vaak gelijk in de lock-out…….

Ik heb er al aan zitten denken om zelf ook maar eens zo’n porto te kopen en flink wat Rammstein over de door de kinderen en babyfoon(s) gebruikte kanalen te gooien😈. Maar ja, dan ben ik zelf net zo slecht bezig…..🤔
--- Einde van citaat ---

Haha, herkenbaar. Ik schakel ook diverse PMR kanalen uit.
En de gebruikers van de babyfoon moesten eens weten wat je allemaal meeluistert. ;)

Bart:
De UV-5R Plus gedraagt zich ook als een UV-K5 en die kan je dus ook draaien met gemodificeerde firmware. Ik ben erg tevreden over de ontvangst, zeker in vergelijking met mijn SDS100. Inderdaad wel jammer dat ze té gemakkelijk te verkrijgen zijn.

Nick1964:
Ik heb er ook een (quancheng) , zelf ook gemodificeerd, de ontvangst is uitermate goed, dat verbaast me echt voor die 25 euro. Alleen jammer dat ze gaan storen op de amateur banden en laatst is er een gepakt,die deed zich voor als havenmeester van de zomer, die maakte er een bende voor.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie