Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Portofoons

Wie kan hier wat meer over vertellen?

(1/4) > >>

delft1965:
Hallo allemaal.

Een kennis van mij heeft deze portofoon gekregen maar weet alleen te vertellen dat het een portofoon is die gebruikt is geweest bij de RET (OV bedrijf in Rotterdam eo) en werkt dus waarschijnlijk met TETRA. De accu is defect maar op een vaste voeding werkt het wel alleen ontvangt het niets. Waarschijnlijk omdat de portofoon of defect is of buiten bereik of gewoon dat het gebruikte protocol gewijzigd is.
Zijn vraag is dan ook, is er documentatie van, kan hij er nog wat mee (behalve als deurstopper) en is het ding het nog waard om op zoek te gaan naar een werkende accu?

Ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk.


Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Mark Schutte:
Die zal Waarschijnlijk Gebruikt zijn op het oude MPT netwerk van de RET.
Gezien de sticker van de rcd een model uit de vorige eeuw.
Tenzij je er software voor kunt vinden heeft het alleen een waarde als museumstuk

Mose:
Ik denk dat deze van lang voor de tijd van het TETRA-netwerk stamt. Op het oude MPT1327-netwerk gebruikte men naar mijn weten qua porto's de Bosch PR11 en later ook de Motorola GP680. Ik zie dat er op een van de knoppen 'CVL' staat, wat wellicht verwijst naar de Centrale Verkeersleiding. Dat zou er weer op kunnen wijzen dat-ie inderdaad ook op het MPT-net werkte.

Ik heb eigenlijk geen idee wat men voor het MPT-netwerk gebruikte, dus meer weet ik helaas ook niet.

Mark Schutte:
Zou ook nog een porto voor het oude combofoon netwerk geweest kunnen zijn.
KVK zou dan voor “kort verkeer” kunnen staan.
Weet alleen niet of dat ook door de RET gebruikt werd.

Discriminator:

--- Citaat van: Mose op 16 juli 2023, 13:22:30 ---Ik heb eigenlijk geen idee wat men voor het MPT-netwerk gebruikte, dus meer weet ik helaas ook niet.
--- Einde van citaat ---

Mobilofoons in de 155 MHz-band.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie