P2000 / C2000 > P2000 pagers

Flexbox Gold open maken

(1/4) > >>

Johan Beck:
Mijn Flexbox Gold laat nog wel ruis horen maar ontvangt het P2000 signaal niet meer.
Ik heb hem al ter reparatie aangeboden bij Discriminator maar die heeft de komende weken even andere werkzaamheden.
Nou is het misschien iets heel simpels en daardoor zelf te verhelpen.
Alleen lijkt de behuizing wel dicht geklikt en wil ik niet het risico lopen dat ik met open maken iets forceer.
Dus is mijn vraag of iemand weet hoe ik de behuizing zonder al te veel schade open krijg.
Onder het batterijklepje zie ik nog wel 2 schroefjes zitten.

www.SemafoonWinkel.nl:
Jij hebt nog de hele oude, zonder USB?
Die heb ik nooit verkocht, dus ken ze niet zo goed meer.
(bij de nieuwe kun je gewoon de schroefjes van het voorpaneel losdraaien, en de print eruit schuiven).
- Antenne aansluiting kan iets zijn om na te kijken. Die is vrij fragiel. Wanneer de antenne aansluiting draait kan de draad kapot.
- Temperatuurschommelingen kon de oude totaal niet mee overweg. Te koud geworden ?

Johan Beck:
Ik heb de versie waar een grijze kabel uit komt met daar aan een RS232 connector.
Hij heeft altijd bij mijn andere ontvangers gestaan en van de ene op andere dag stopte hij met ontvangen.
Ik moet zeggen dat ik op de antenne connector wel een verloop naar BNC heb zitten voor aansluiting op de buienantenne.

Johan Beck:
Door het losdraaien van de 2 schroefjes het kastje open gekregen.
Alle draadjes leken nog vast te zitten.
Er zal wel een klein pintje bovenop een grote print en die leek er af te liggen en die heb ik er weer opgekregen.
Maar die kan ook los zijn gekomen toen ik het kastje open maakte.
Weer even spanning er op gezet en tuimelschakelaartje omgehaald, groene led ging brand.
Met de schakelaar 1 stand verder moet er ook ruis te horen zijn, en dat is helaas nu niet meer het geval  :(

www.SemafoonWinkel.nl:
Oeps, klinkt slecht.Gevalletje wacht op Rene of een andere set kopen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie