Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Sigma Scan King SE1500 maar geen ontvangst

<< < (2/8) > >>

gerrit63:
Neem dan een buis van rond 30 of 40mm  en een wand dikte van 3mm .

Deze 3 meter lange pijp en 2 beugels ,gaat nergens meer heen dan.

sensa06:

--- Citaat van: gerrit63 op 26 oktober 2021, 16:53:58 ---Neem dan een buis van rond 30 of 40mm  en een wand dikte van 3mm .
Deze 3 meter lange pijp en 2 beugels ,gaat nergens meer heen dan.
--- Einde van citaat ---

je kan ook deze doen
https://www.cvanderhoek.nl/artikel/105930-gegalvaniseerde-buis-1-x-6m

Verkopen we (ik werk daar) ook per mtr. zit bij mij al jaren aan de gevel zit nog steeds als een huis!
Het is dikwandig zwaar gegalvaniseerd en als je de uiteinden(zaagkanten)met loodmenie oid behandeld rot het niet weg ook.
Maar ik weet niet waar je huis staat maar kom gerust even langs (even vragen naar Ronald) je bent altijd welkom!

Pipo:

--- Citaat van: gerrit63 op 26 oktober 2021, 16:53:58 ---Neem dan een buis van rond 30 of 40mm  en een wand dikte van 3mm .

Deze 3 meter lange pijp en 2 beugels ,gaat nergens meer heen dan.
--- Einde van citaat ---

Dus 42,0 x 3,0 mm zou voldoende zijn met muur beugels aan zijkant van het huis? Ik weet dat ik 1.5mtr nodig heb voor de radialen van die AOR antenne, dan 0.5 mtr vrij houden en dan 2 mtr om te bevestigen aan de muur. Lijkt mij idd stevig te moeten zitten.

Het moet aan deze buiten wand komen, woon gelukkig op hoek dus vrije ruimte:


Die beugels die je ziet zitten zijn 20jr oud en verroest die ga ik sws verwijderen, bedoeling is dus om halverwege schoorsteen beugel en dan er onder een M beugel te bevestigen

Pipo:

--- Citaat van: sensa06 op 26 oktober 2021, 20:00:13 ---
--- Citaat van: gerrit63 op 26 oktober 2021, 16:53:58 ---Neem dan een buis van rond 30 of 40mm  en een wand dikte van 3mm .
Deze 3 meter lange pijp en 2 beugels ,gaat nergens meer heen dan.
--- Einde van citaat ---

je kan ook deze doen
https://www.cvanderhoek.nl/artikel/105930-gegalvaniseerde-buis-1-x-6m

Verkopen we (ik werk daar) ook per mtr. zit bij mij al jaren aan de gevel zit nog steeds als een huis!
Het is dikwandig zwaar gegalvaniseerd en als je de uiteinden(zaagkanten)met loodmenie oid behandeld rot het niet weg ook.
Maar ik weet niet waar je huis staat maar kom gerust even langs (even vragen naar Ronald) je bent altijd welkom!
--- Einde van citaat ---

Ik woon Zeeuws-Vlaanderen bijna tegen Belgische grens aan afstand naar jouw bedrijf beetje ver weg, en die website bezorg ook aan mijn huis. Bedankt voor je tip en zal je website zeker opslaan mocht iemand die ik ken antenne buis zoeken

Patrick67:

--- Citaat van: gerrit63 op 26 oktober 2021, 16:53:58 ---Dus 42,0 x 3,0 mm zou voldoende zijn met muur beugels aan zijkant van het huis? Ik weet dat ik 1.5mtr nodig heb voor de radialen van die AOR antenne, dan 0.5 mtr vrij houden en dan 2 mtr om te bevestigen aan de muur. Lijkt mij idd stevig te moeten zitten.

Het moet aan deze buiten wand komen, woon gelukkig op hoek dus vrije ruimte:
Die beugels die je ziet zitten zijn 20jr oud en verroest die ga ik sws verwijderen, bedoeling is dus om halverwege schoorsteen beugel en dan er onder een M beugel te bevestigen
--- Einde van citaat ---

Probeer anders om een stuk steigerbuis te scoren bij de lokale aannemer, dit is meestal wel mogelijk voor een leuke prijs. Zelf heb ik dit 15 jaar tegen de gevel gehad met een flinke richt antenne en rotor en was zo stabiel als een huis. Je kunt ook nog kijken naar gaspijp, deze is verzonken, dikwandig en in diverse lengtes en diameters te koop. Dat is de buis die hierboven werd aangeboden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie