Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

kortegolf drama

(1/4) > >>

_GGG_:
Wellicht weet iemand raad.
Enige tijd geleden heb ik een Tecsun S-2000 gekocht om de korte golf te kunnen beluisteren.
Zoals verwacht is deze met de interne antenne behoorlijk doof, zeker als hij binnen staat.
Helaas heb ik niet de ruimte om een draadantenne te spannen.
Inmiddels heb ik een zgn. Youloop antenne en een mini whip antenne aangeschaft.
De Youloop ontvangt net zoveel als de interne antenne alleen zit er minder storing in het signaal.
De mini whip heb ik buiten op het dak geplaatst (en geaard) maar ook deze geeft niet veel verbetering tov de interne antenne.

Is er iemand die ervaring heeft hoe ik meer signalen op kan pikken?
Is aanschaf van deze (https://www.vandijkenelektronica.eu/nl/producten/667-mini-antenna-actieve-antenne-10-khz-30-mhz.html) mini whip wellicht een oplossing.

Voor de volledigheid, beide genoemde antennes die ik gebruik komen van oom Ali.

Alle input en hulp is welkom!

Hans013:
Knoop er eens een metertje of 10 stroomdraad aan. Denk dat er dan een wereld voor je open gaat

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Able Archer83:
Wat voor antenne je gebruikt of het nu een draad is van 10 of 5 meter je moet zo ie zo iets kunnen horen vooral in de avond uren er zijn heel wat radio stations actief net boven de 40 meter band.

DriverSander:
Ik heb zo'n MLA30+ van Ali gekocht, doet het ook best goed. Staan ook veel dingen over op Youtube.

Vrolijke Fietser:
Als je echt naar kortegolf radio en zendamateurs wilt gaan luisteren en om verdere ergernis te voorkomen is het wellicht verstandig om eerst een echte communicatie ontvanger aan te schaffen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie