Auteur Topic: Beter laat dan nooit  (gelezen 2515 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Beter laat dan nooit
« Gepost op: 23 juni 2021, 10:49:53 »
Hallo allen,

Ik ben dus Nick uit het mooie Drenthe. Ik ben voornamelijk lid geworden omdat ik bezig ben met het ontvangen en doorzetten van P2000/ TIS. Ik heb al gezien dat dit forum qua informatie hiervoor geknipt is!

Ik zal waarschijnlijk nog wel vaak dingen vragen.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2021, 11:26:45 »
Alsnog welkom dan maar ;)

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2021, 11:31:42 »
Hé Nick, welkom ! Have fun ;-)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2021, 13:44:53 »
Welkom.

Ik kan bij voorbaat melden dat KPN niet blij zal zijn als je berichten van hun Nationaal 3 netwerk online zet.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2021, 14:44:45 »
Welkom.

Ik kan bij voorbaat melden dat KPN niet blij zal zijn als je berichten van hun Nationaal 3 netwerk online zet.

@Remon, correct.
Ik heb hier al eens een officieel schrijven van gekregen en sanctie voorstel. Enkele oud-gedienden weten dit nog wel.
Forwarden van meldingen is een strafbaar feit, alleen bij P2000 wordt het gedoogd.
KPN NAT3 kan versleutelen. Wordt in praktijk weinig gebruikt, maar bedrijven als Prorail zullen dat dan ongetwijfeld gaan doen. Hier is al mee getest, zie de logs van eerder deze maand.

@Nick:
Houd het low-profile, lekker voor jezelf, zeker niet openbaar, dan kunnen we met zijn allen mee blijven lezen.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2021, 15:29:32 »
Hey hallo,

Thanks voor de tips vwb de N3, zeker goed om in het achterhoofd te houden dus. Ik zal ze zeker niet online “gooien”.

Mochten er trouwens nog mensen zijn die ervaring hebben in het hele Pagermon gebeuren; zie een van mijn laatst geplaatste berichten… loop behoorlijk vast haha.

Tot zover :)

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2021, 15:56:27 »
Welkom vanuit Hoogeveen!

Ik had als proef ook spoorse berichten gefilterd en doorgestuurd naar Telegram.  Inmiddels al een hele tijd weer uit nu.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2021, 16:14:51 »
Welkom vanuit Hoogeveen!

Dank!

Ik had als proef ook spoorse berichten gefilterd en doorgestuurd naar Telegram.  Inmiddels al een hele tijd weer uit nu.

Ah oké! Het is opzich best wel interessant om mee bezig te zijn haha. Weet je nog toevallig of je dat via een server ofzo hebt gedaan of juist totaal anders?

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Beter laat dan nooit
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2021, 16:18:29 »
Alles draaide op de raspberry. Ik heb ergens een beschrijving op internet gevolgd. Meende dat er 3 programma's draaiden. Multimon-ng ben je volgens mij ook nog nodig. Je raspberry zet een server op die je kunt benaderen vanaf een computer, hierop stel je het filteren en doorsturen in.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.