Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Zendapparatuur

Gebruik van zendapparatuur

<< < (3/3)

snorlax:
Is dat zeker dat je bij een eerste vergrijp met een porto zonder vergunning 'slechts' 500 euro boete krijgt?  ik lees over taakstraffen en mega boetes, maar kon me dat al moeilijk voorstellen als je alleen een keertje je chinese porto op een repeater gebruikt.

p.s. ik ben bezig met de cursus N examen van veron maar wilde voor ik dat haal toch een keertje 'stiekem' een keer iemand groeten via de repeater, vandaar de vraag


--- Citaat van: Edwin uit 070 op 15 januari 2019, 13:22:03 ---
--- Citaat van: elsinga op 15 januari 2019, 05:41:01 ---Ik voorzie dat er nu clubjes zijn waar een vergunning voor de landelijke portkanalen wordt aangevraagd en gedeeld. Kost 156 eypo per jaar in plaats van kans op 4000 eypo boete bij betrapt worden.
--- Einde van citaat ---

4000 euro boete is volgens mij alleen bij gebruik van "jammers". Illegaal gebruiken van een portofoon kost je de 1e keer 500 euro.

Opa Bert heeft het over wederom geld kunnen incasseren  :). Ik vraag mij af of dat de achterliggende gedachte is. Binnen ons hobbygebied is er zoveel illegale zooi in gebruik (alleen al al de Chinese portofoons op de PMR-kanalen....).  Handhaving is door enorm capaciteitsgebrek volgens mij vrijwel onmogelijk, tenzij je zoveel overlast veroorzaakt dat je aandacht gaat krijgen, of je toevallig een opsporingsambtenaar tegenkomt die wel kennis van deze materie heeft.
--- Einde van citaat ---

ACE:
Nou vraag je het hier nog een keer?
Ik heb in een ander draadje al geantwoord dat je de link in de startpost van dit draadje moet aanklikken en dan even goed lezen onder basiscasus / delict (2).
Het staat er namelijk heel duidelijk:

first offender GB €500
1x recidive 5j GB €750
                 2j Idem of TS 60 uur
meermalen recidive Eis TS 80 uur of GS 5 weken ov

Waarbij GB voor geldboete, TS voor taakstraf en GS ov voor onvoorwaardelijke gevangenisstraf staat.

De gevolgen van bovenstaande zijn je ook al haarfijn uitgelegd.

Wolfhound:
De antwoorden zijn schijnbaar niet bevredigend genoeg.
Hij probeert het nu maar op zendamateur.com.
 :(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie