Scannersoftware > Software

RAS aanduiding in DSD+

(1/2) > >>

centrum:
Ik ontvang in Groningen 2 DMR frequenties waarbij mijn DSD+ software naast de DCC aanduiding ook de term RAS zet. Betekent RAS in dit verband Remote Access Service en zo ja wat is hiervan de werking exact? Zo nee, wat betekent het dan wel? En wat is de consequentie voor het meeluisteren via DSD+?

ET:
Goedemiddag,

nee heeft helemaal niets met Remote Access te maken. Het staat voor Restricted Access to System en moet helpen voorkomen dat mensen met niet geautoriseerde apparatuur gebruik kunnen maken van de repeater.
In de apparatuur die bij het netwerk hoort (de porto's en mobi's van het bedrijf zelf) wordt een code opgenomen waardoor die wel gebruik kunnen maken van de repeater.

Elmar

centrum:
Elmar, bedankt. Dat heeft daarmee geen effect op het wel of niet beluisteren via DSD+ of een DMR scanner als de 3600xlt? Het is dus niet zo dat deze frequentie niet beluisterd kan worden met genoemde middelen of dat daar aanvullende software voor nodig is?

ET:
DSD+ trekt zich er niets van aan en voor zover ik gelezen heb (heb zelf geen DMR scanner) laten de scanners ook gewoon de audio horen.

Elmar

centrum:
Helemaal top, dank je voor de uitleg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie